Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2011

Av djurenojag - 15 juni 2011 22:03

Igår var vi till XL vet och fick lektion i ultraljud och röntgenteknik samt lite annat matnyttigt. Var så himla bra!! Är riktigt legitimationstaggad just nu! Nästa gång vi får lite varmt och fint väder så ska jag ligga ute i solen och plugga, plugga, plugga!!


Dagen idag började med en ridsväng på Tritla, tillsammans med H och Skrauti. En halvlång sväng blev till en 2 timmars runda i varierande terräng och avslut med dopp i sjön. Båda hästarna nästan somnade i vatten:-)

I övrigt så har jag inte gjort så himla mycket nytta. Lite träning med Bangsi och ä n t l i g e n gjort klart semesterlistan till jobbet.

Känns om att T tappade allt då hon fick 10:or på bakhovarna....Kommer inte den gamla förbättrade T tillbaka innan nästa skoning vettesjutton om inte det får bli 8:or igen.


Inatt är det fullmåne och redan nästa tisdag så vänder det, och vi går mot mörkare tider igen. Vad tar tiden vägen??!!!!!

//

Av djurenojag - 13 juni 2011 21:21

Som vanligt på måndagmornar så är det jobbtelefonen som väcker mig och man blir varse att en ny vecka startar. Efter pappersarbete så spenderade jag x antal timmar med att kasta in ved och trava den i vedboden. Blev en sisådär 5 kubik.... Lite mör i ryggen är jag faktiskt. Som tur var så var jag alldeles uppretad, så veden flög in i ren jävlaranamma:-) Just nu är det allt prat om "barnfattigdom" som retar gallfeber på mig!!! Vad jag tycker spar jag till en annan gång!;-)Ikväll blev det rallyträning med brorsorna bus och de var riktigt riktigt duktiga! Den 2/7 är det dags för den första OFFICIELLA tävlingen, som går av stapeln i Gnesta-Trosa! Spännande!Ingen kamera följde med idag.....Sen blev det mer pappersarbete och nu har jag tagit kväller! De enda som fortfarande är på hugget, är knotten!! Jisses vad med knott det var vid BHK! Och när jag kom hem hade maken givit upp vedklyvningen pga dessa små hemska djur!Nu ska jag flirta till mig en ryggmassage;-)//

Så irriterande när man mobilbloggar-att allt hamnar i en enda rad utan nya stycken......
Av djurenojag - 12 juni 2011 22:32

Vaknade upp efter en kvav natt och hualigen vad jag tyckte det var kallt ute:-D Tog en ordentlig morgonpromenad med Bangsibusen, som gillade det lite kyligare vädret och morgonregnet som föll. Bestämde mig snabbt för att det här skulle bli en göra-ingenting-nyttigt-dag. Men jag känner ju mig själv rätt och har svårt att bara låta allting vara, så det blev gräsklippning, gräskantsrensning och lite annat smått och gott i trädgården. Blåsor på händerna inser jag att det är m y c k e t kvar att göra.

Blev grillning till kvällen.....Ja exakt....INGEN pizza på vår pizzasöndag!! Med andra ord så har jag en innestående:-D Men grillat är ju minst lika gott!!! Godare!!!

Hanna och jag tog en kvällsritt ikväll med depåstopp i Dammsjön! Helt ljuvligt!


 

Nu ska jag snart ta kväll och har mumsat en hel skål med svenska jordgubbar!

//

Av djurenojag - 12 juni 2011 22:20

...och tänker inte flytta ut i första taget! Jag  ä l s k a r mina nya byxor, som R-M och Moa varit så fantastiskt gulliga och ordnat!!!

Hur sköna som helst!!


    

Lundhags traverse pants


Av djurenojag - 12 juni 2011 22:06

I lördagsmorse begav jag mig emot Forsen och tävling med Tritla......

Tja, vad säger man??!!!!

Marsvinsuppfödning? Dammråtteavel??!! Vandrande pinnar??!!

Jag hatar ju att tävla, men känner att jag bör göra det för att få något slags "betyg" på hur träningen går...Men hur lätt är det med en häst som går hur bra som helst hemma, men så fort hon ser en ovalbana är det som att dra ur pluggen?! Redan i första kurvan känner man hur hon bara "lägger ner" och inte vill mer....

Vilket slutade i gult kort för grov ridning i T8 (hmm, vad gör man då?! Hade ju sett kul ut om de hade fått hämta släp och bogserat ut oss från banan.....)

Och om jag inte minns fel, så h e l a 3,92 för V5, hahahahaha!!! Tragiskt!! :-/

Jag VET ju att hon kan!!

Nåväl, innan det blir någon mer tävling nu, så måste vi jobba upp glädjen med att åka till ovalbana och bara ha kul! Full fräs, hoppa...göra allt sånt där som hon tycker är kul!

 

I lunchpausen så blev det uppvisning med American Saddlebred. Häftigt! Ser lite groteskt ut, samtidigt som det var otroligt läckert. De kallas tydligen 5gångs hästar, även om de "bara" är 4gångare.


  

 En Töltande STOOOOOR häst!



Av djurenojag - 12 juni 2011 21:56

Vet inte var jag ska börja..Men i fredags blev vi bjudna hem till Fam. Gomersson, då deras son tog studenten!:-) Härligt att se glädjen och än är jag inte så gammal att jag glömt bort hur det känns, även om jag var rätt "gammal" när jag äntligen tog min student!! Grattis S och lycka till med allt i framtiden!!!!

Blev bjudna på jättegott att äta och dricka och trevligt sällskap!! Och som vanligt så blev det ju en del vovvebus och vovvebad också!

         

Ludde har någon form av förkärlek för vass?!!! :-)




Eller bara för att gömma sig i största allmänhet??! :-)




Av djurenojag - 9 juni 2011 09:07

Godmorgon världen.....Har insett att mina dagsplaner får anpassas efter vädret, då både åska och regn är att vänta. Annars så är jag mest trött faktiskt:-)


Igår bedyrade jag min kärlek för maken..och får då till svar:

- Älskar dig också! .........Väntar på att han ska tillägga någonting efter och han drar till med gumma, frugan, kärring osv... Hjälper honom på traven lite med att säga - Huuuuuuussssss.....

Då utbrister han: - HUSFRU:-D


Närå, det blev rätt i slutänden och några glada skratt också! :-)


//

Av djurenojag - 8 juni 2011 22:44

En dag i Uppsala med att träffa HELA gänget och lära oss vår nyinköpta ultraljudsapparat!! :-))) Att vi väntat så länge med denna investering?!!! Nåja, bättre sent än aldrig!

Ska snart ta och bädda ner mig, för imorgon kommer i n t e 24 timmar att räcka till!

Bangsi ska få uppmärksamhet, träning och bus

Hästarna ska ridas, Tritla ska badas. Transporten ska städas och packas. Persedelvård och packning av hästprylar. Städning i hemmet. Bokföring!!! (Bråttom), Inhandla ett par ridbyxor, mat och lite annat smått och gott....

Ringa typ 10 viktiga samtal....

Ja, sen tror jag faktiskt att dagen kommer att ta slut, för ska absolut inte kliva upp så tidigt som halv fem imorgonbitti!!! Så det så!!

Just ja...måste nog spendera någon timme att röja mig fram på skrivbordet också, så jag ens kan påbörja bokföringen.....Momsen ska in på fredag!!!!


Nä, slå igen mina bruna kanske vore en idé?!??! Men det är ju så underbart att sitta uppe sent när det nästan är tropisk värme och ljust ute!! Vill egentligen inte gå och lägga mig alls.

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards