Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2011

Av djurenojag - 8 juni 2011 22:33

Så mycket blommor, så himla vackert, så himla härligt doftande!!


  Ett underbart fint Mandarinträd!

TACK till Marina,Janne, Kurt, Lena, Jenny, Hanna, Johan, Emelie & Christian


  En vacker sommarbukett i rosa!

TACK Annika och Mattias!

     En stor fin blomma, som jag tyvärr inte minns namnet på i skrivande stund!

TACK Ann-Christin & Rolf (svärföräldrarna)


  En Rododendron i vacker cerise färg! Ska få en hedervärd plats i trädgården.

TACK till Rolf och Majvor! (Makens faster & farbror)


  En bedårande ampelblomma! Helt enorm och urtjusig!!

TACK till Rose-Marie & Anders!


  Liljor, liljor, liljor! Fyller mitt hem med underbar doft! Så vackert!

TACK till Linda & Mika!!


 

Sommarens färger och ljuvlig bukett!

TACK till Per-Inge!

    Vackra blommor i vacker skrud!

TACK till Maria & Johan!

Av djurenojag - 7 juni 2011 15:17

Avslutade kvällen igår med sen ridning. Jättehärligt och skönt för själen!

Tritla har fått tior i bak, och det känns verkligen jättekonstigt när man rider henne, men visst fyller de sin funktion, det känns! Drómi skötte sig alldeles galant och han har nog lite träningsvärk idag stackarn. Det blåste ju tusan här, så inatt har de fått gått utan täcke, för att lufta sig lite:-) Tror det var väldigt uppskattat.


Ska absolut inte klaga på värmen. Ljuvligt att den äntligen är här. Däremot kan man ju inte vara helt och hållet nöjd, så fick jag välja, önskar jag att det inte vore så in i bombens kvavt. Inte ens Bangsi och Pjakkur gör några större kraftansträngningar. Hoppas på lite svalare till kvällen, så ska busen få sig en ordentlig promenad.


Nu ska matten slöa vidare....

//

Av djurenojag - 6 juni 2011 22:15

Och rallylydnadstävling.

Bangsi gick verkligen inget bra, utan skällde mest hela tiden och var ofokuserad. Trodde absolut att vi skulle komma både sist, bli diskade och utbuade. Men tydligen var det inte så illa som jag upplevde det, utan slutade på en fjärde placering med 81 p och godkänd:-)

Ludde var superduktig och det såg så fint ut när de gick banan. Ludde slutade på en tredje plats med 86p.

När vi kom hem igen, fick vovvarna bada och svalka sig:-)


 

  Bröderna väntar på att starten ska komma igång....


    



 


   Spejare??!


 









Av djurenojag - 6 juni 2011 09:23

Så, nu ska jag nog hinna vara tillbaka i bloggvärlden! Har haft lite annat att pyssla med och förbereda, då jag och min sambo ingick äktenskap 4/6, och får numera kalla sambon för make:-)

Det blev en tripp till Stadshuset, då ni v e t  att jag är tämligen allergisk emot allt vad Gud och kyrka heter. Ryser bara jag tänker tanken......

Hur som helst så tackar jag ALLA som delade dagen med oss!!

Tror många misstänkte något, även om det var en "helt vanlig fest" på inbjudan.

  

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards