Djuren och Jag

Alla inlägg under juli 2011

Av djurenojag - 17 juli 2011 19:37

  Vad har du släpat hem för nåt?   Mysigt att leka med sitt byte....   Varför rör den inte på sig??!!   Skönt att ha blivit borstad.   Underbara beardisnos

Leka mera matte!!! 


  Min fina fröken Svart.   Skönt att slippa flugor en stund   En del av årets odling



Magknip och frossa, så sitter under filt och kurar och laddar inför jobbdag imorgon.

Hann ialla med och rida båda hästarna innan regnet kom. Skönt!

//

Av djurenojag - 16 juli 2011 19:16

...på att det är kallt, kyligt och fuktig....Vill ha sommar!!!! Men på måndag kan det gärna få vara skitväder, för då ska jag till Uppsala igen:-)

Igår hann jag med massor. Hovslagare och åka och handla  strö och fixa iordning boxarna i stallet...och jäklar vad bra det blev. Så nöjd med asfalten och slammandet!!:-))) Red i regnet, storhandlade och storstädade huset - som för övrigt inte syns idag:-/ Förstår inte hur det går till bara....


Idag blev det en liten kort sovmorgon innan ridning. Mina pållar börjar bli riktigt stabila nu. Så nu försöker vi variera träning så mycket det går för att hålla motivationen uppe. Träning, hoppning i varierad miljö, barbackaridning, skogslullande, backträning, ATVträning mm. Tänk om det bara skulle gå att tävla med dem också, och att de faktiskt kunde visa hur duktiga de faktiskt är!! Nåja, man kan inte få allt...


Blev spontantträning med Vovve, Ludde och R-M på kvällningen. Inte rally idag, utan inkallning, mötande, passivitet m.m Skoj! Naturligtvis avslutades det med bad:-)


Nu sitter jag här i soffan, mätt och belåten och laddar inför rallyimorgon.

//

Av djurenojag - 14 juli 2011 20:26

   ha, så har snart en hel vecka gått igen! Träning imorse igen. Nu har vi några tävlingar i Stockholmstrakten vi ska anmäla oss till och hoppas innerligen att vi blir godkända så man äntligen kan få börja tävla utan det förb****** kopplet! Riktigt träligt med koppel!

Hovslagren skulle ha kommit och fixa Drómi´s tassar idag, men han ringde och flyttade skoningen till imorgonbitti klockan 8. Så jag får väl gå ut redan vid halv sex för att lyckas fånga in Drómi tills han kommer;-)

Blev kvällsridning ialla fall och jisses vad nyttigt det är för själen!!!!!

Igår var det jobb i Uppsala. Så himla kul!! Jag är verkligen djursjukvårdare ända in i benmärgen! Hade flera intressanta fall med råttor.

Men jag ser också fram emot instruktörsutbildningen till hösten också. Samt att jag ska snart plocka fram mina böcker igen till legitimationen!


Imorse när vi var och tränade ringde Polisen. De ville ha lite uppgifter och förhör angående Tritlas skada för 2 år sedan. "Han" är ju i farten igen, så de samlar in all fakta för att kunna gripa någon inom kort!! Hoppas Hoppas!!! Finns liksom inga ord som kan beskriva en dåre som går igång på tidelag och att skada djur!! Och VARFÖR är det inte förbjudet med tidelag?????!!!!!???!!!???


Nu äntligen är min Rhododendron i jorden! Hoppas nu att den kommer att överleva och frodas!! Gröna växter har jag absolut inga problem med att få växa och må bra, men när det kommer till växter med blommor.....ja då är mina gröna fingrar helt plötsligt .......icke existerande!!


Nixpix, nu ska jag se till att få bli serverad lite glass och ett glas rött. Kanske inte samtidigt då, men det ska nog slinka ner:-)


 

Min lilla rosa:-) I jämförelse med en normalstor laptop....

Av djurenojag - 12 juli 2011 11:23

Var tar tiden vägen? Har aldrig varit med om att dagar, timmar och minutrar rinner iväg så fort. Imorgon är det dags för en Uppsaladag igen....

Idag på morgonen har vi haft ett pass rallyträning igen. Sen iväg med hästar till bete och fylla vatten. Sen fick jag äta frukost:-)

    


Gissa vad mer som hänt då? Jo minsann, nu kan jag få upp bilder ifrån den lilla rosa. Den måste ha känt på sig att den var på väg ut genom fönstret, för nu funkar den som det ska!! Yay!!!!


Ska ta in tvätten innan det blir regn. Lovar, att låter jag den hänga kvar bara en liten stund till - ja då kommer regnskuren som ett brev på posten innan jag hunnit blinka.

//


Av djurenojag - 11 juli 2011 23:02

Idag har bästa finaste goaste juvelerna haft födelsedag!! Fick komma på kalas hos Ludde, där flaggan var hissad och korvomelett med grädde serverades...........Ja, till födelsedagsbarnen alltså;-D Vi andra höll oss till kaffe och supergod kaka/tårta!!

Skiter i den lilla rosa för tillfället, så nu blir det lite bilder i orginalstorlek. För trött för att förminska just nu!...

Håll till godo!!

GRATTIS BANGSI och alla hans 9 syskon på 2-års dagen!!!!

                   

Av djurenojag - 10 juli 2011 18:58

På förmiddagen fick vi både regn och åska, så ridningen fick vänta lite. Men nu så har jag ridit och badat av alla tre:-) Minsta lurven har fått promenader och pälsvård, och matten går mest omkring och bara är trött....

Imorgonbitti blir det ottauppstigning för månadsbokslut och momsrapportering. Har tyvärr inget att skylla på att jag måste sitta panikartat i sista sekund....Eller, kan kan jag skylla på att det varit solblänk på skärmen? ;-)

Lyckas fortfarande inte få in bilder, men än har jag bara slitit mitt hår, dvs, inte givit upp!;-P


Snart dags att gå ut och dra på pållar täckena, för snart är knotten här igen.

Tjingpling!

//



Av djurenojag - 9 juli 2011 22:23

Har suttit och försökt få till ett blogginlägg från nya datorn i över en timme nu. * muttrar* Den vill inte riktigt och dessutom är Windows 7 starter installerat på den, vilket är riktigt skit. Ska snarast ta bort hårddiskpartioneringen och installera ett fullgott Windows 7. Men för att installera och fixa detta krävs en cd-drive, vilket inte dagens små bärbara minisar är utrustade med, så en sådan ska snarast införskaffas. En vacker dag kanske jag får till denna lilla rosa sak, så att jag faktiskt börjar gilla den:-)

Torsdagen spenderades i Uppsala med kollegorna och en båttur med M/s Linnea, på Ekoln! Supermysigt och trevligt. Sov hos L och hade en riktig mysförmiddag. Dessutom hade jag sällskap i sängen HELA natten!!! Deras "lilla" ridgeback sov hos mig. Mysigt!!!<3

Blev frukost, prat, lek och promenad i ren Bullerbyanda. Superhärligt! Var meningen att en hel del bilder skulle upp också, men det verkar inte funka heller just nu. *Supersuck*


Från början hade vi blivit lovade regn hela helgen, men har verkligen haft tur med världens toppenväder. Har hyrt en betesputs, så nu är hagarna fina som sjutton och en ny hage uppsatt för avbetning. Inte skitbillig att hyra, så man vill ju jobba av så fort som möjligt och utan spöregn. Tyvärr missade jag en träff med Soya och flock hemma hos Gomersson´s....Men...man kan inte få allt!

Halv 8 imorse var vi ialla fall iväg och tränade rally med vovvarna. Som R-M sa; de börjar bli riktigt stabila nu....... Nästa tävling blir i Karlstad, om vi kommer med.


Ikväll blev det ä n t l i g e n en "romantisk" middag, vilket bestod i stekt gösfilé med knaperstekt bacon, parmesankräm och örtslungad färskpotatis. HUR GOTT SOM HELST!!! Dessutom blev det ju inte sämre av att jag fått gösen utav L & M som fiskat upp den...i Ekoln tror jag och M filéat den alldeles perfekt!!

Länge sedan jag njöt så av en middag! TACK för gösen vänner!!!!!


Imorgon SKA jag hinna med att rida. Tyvärr har T kliat upp ett sår på nosryggen som inte alls ser speciellt kul ut, men rider jag utan nosgrimma, så ska det nog inte vara något problem. Hon har fått "låna" Drómi´s Boetthuva nu. Dessutom är det dags för pälsvård på lillkillen!!! Men imorgon står m i n a intressen högst upp på schemat ialla fall.


Oj vad mycket dravel det blev. Märks att man bloggar alldeles på tok för lite;-)

Nåja, ska få ordning på datoriserandet, så ska nog allt bli som vanligt! Bilder kommer....


//






Av djurenojag - 6 juli 2011 20:58

Hade inte väntat mig så här fint och varmt väder idag. Underbart!  Blev ridning med H och J på kvällskvisten :-) Så mysigt med en kvällstur i solsken och lagom varmt - ja, även fast ridbyxorna kladdade fast på kroppen som värsta tapetklistret.

Bangsi har varit lite kass i magen idag, men han mår bra och har aptit...så det är säkert bara nåt skit som ska ut och sen är det bra:-) Vi har ialla fall busat lite nu på kvällskvisten. Pjakkur har varit ute h e l a dagen och nu börjar jag bli nästan lite nervös att han inte ska komma hem. Nojjig matte jag vet.......Han borde väl bli hungrig förr eller senare? Om inget hänt honom förstås?!:-/

Har beslutsångest för vilka trasor man ska ha på sig imorgon.........Men får väl packa hela resväskan, så kanske man fått ner något som passar tillfället och vädret.


Dagens irritationsmoment:

- Bilar som kör ut precis framför en, så man blir tvungen att panikbromsa. Sen visar det sig att de puttrar på i säkert 25 km/h.


Dagens bästa:

- En trevlig kvällsmiddag och ett enormt gott vin tillsammans med maken.



Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards