Djuren och Jag

Alla inlägg under juli 2011

Av djurenojag - 6 juli 2011 13:32

Äntligen har min nya pyttelilla rosa kommit hem och medans alla installationer pågår så kan man ju blogga lite! Förmiddagen ägnades åt jobb, back up-tagning samt storsanering utav bilen! Nu doftar den "watermelon" och är så fin:-)Fortfarande mer saker på agendan för dagen, och imorgon blir det firmapartaj och båtresa! Ska bli skoj!!

Nä se på tusan, nu börja min lilla rosa leva!

 //

Av djurenojag - 5 juli 2011 14:59




  

Alla samlade. Staven med missetassavtryck, två för pållarna och äntligen en beardis!!:-) Karln?!! Ja..."han" sitter ju på fingret:-D




Av djurenojag - 5 juli 2011 14:50

Imorse körde vi igång med träningen igen:-) Grabbarna bus var riktigt duktiga!! Men så körde vi en fortsättningsbana utan koppel också. Som vanligt så blev det lite bad och svalka i pausen! Satt hela eftermiddagen igår och läste kameramanual, så vi får väl se om jag lärt mig nånting om hur kameraf_n funkar:-)


Har äntligen tömt hästboxarna, så nu kan man ta uti med målning och omcementering av golv. Tjohoo!! Hoppas på att hitta en dörr till sadelkammaren också, så man kan börja använda den på riktigt! Har ringt lite jobbiga samtal också och pappersarbete. Nu är det som vanligt bara mitt kontor och övriga hemmet som behöver sig en omgång. Kanske ska sätta fart medans man har ångan uppe?!


      Hihihi!! R-M tyckte vi har visat tillräcklig mycket bilder på Ludde´s garnityr. Men är det verkligen Ludde det här? Ser mer ut som en alligator tycker jag:-)


   

Visst blev det väl lite bättre skärpa på bilderna nu va??!

Eller är det bara ett önsketänkande från mig?

Av djurenojag - 3 juli 2011 22:18

Söndag och äntligen valpträff hos mormor Anette!:-)

 

Dessutom ett pluspoäng för att farmor Pernilla också kom med fyra av sina sex lurviga. Blev promenad, en massa bus, god mat och gott fika och framför allt MYCKET TREVLIGT att träffa alla galna beardisägare!! :-D

Min kamera och jag har ännu inte blivit vänner, så jag håller min tilltro till att de andra lyckats få fina kort, men tillsvidare får ni hålla tillgodo med mina exemplar.

Tack Anette för att du är en suverän uppfödare och för att du engagerar dig i oss valpköpare och visar intresse!!! Naturligtvis ett tack till Pernilla också, som visar minst lika mycket intresse för Teddy´s avkommor!!! Ni är toppen!! (hihi, där fick jag till det)..Hade ju önskat att man kunnat skriva Toppenboys för att "fnura" till det lite, men så vitt jag vet är ni inga boys....Men bäst!!!!

Ett GRATTIS till Pernilla på sin födelsedag också såklart!!!

 

 

Hoppas nu att jag inte gör bort mig, utan får till det med rätt namn på rätt hund. Med början från vänster:

Rubin, Ammi, Topzie(mamma), Safir, Onyx, Ludde, Bangsi, Jaspis, Teddy (pappa) och längst fram poserar syrran Smaragd. 

Från vänster; Ammi, Bangsi, Ludde, Jaspis, Mimas, Atlas

Mimas & Atlas är mamma Topzies första kulls avkommor och brorsor till Pandora, som är Anettes hund förutom Safir och Topzie. Rörigt?? Då rör vi till det lite till:-) Atlas och Mimas är också "storebrorsor till Jaspis".

    Detta är en riktig skönhet!!! "Phille"

Farmor Pernillas i ordningen sjätte och yngsta lurv i ligan! Blå är färgen!


  Detta är i ett ögonblick då pappa Teddy faktiskt höll sig lite still;-)


   Oj oj oj så trött man blir av alla vovvar som ska lukta, leka och springa över en. Bäst att hitta en liten lugn vrå där man kan få vara ifred....Ja tydligen inte från paparazzi´s då :-P

Gulliga Phille sover gott!!


Nu Pernilla och Anette, nu hoppas vi på er för våra familjer behöver tillökning! ;-D 

Av djurenojag - 3 juli 2011 22:09

Efter hemkomst från Gnesta hann vi bara med att kasta oss in i duschen, pusta en sekund, men inte så länge att tröttheten skulle ta överhand. Sen åkte vi ner till Fam. Gomerssons där vi åt lite pizza, vin & öl, för att sedan ta oss ner på L-a festen en sväng. Mycket folk, men vi lyckades hitta ett bord på Selmas och slog oss ihop med delar utav Canadagänget. Några drinkar och öl senare begav vi oss mot Pelles kiosk och traditionsenlig nattamat. I väntan på taxi hem så fick jag visa mina talanger i "gripkloautomat".....Men skickligheten hade nog försvunnit med tröttheten och endast 3 gosisar fick följa med hem till jyckar.

Poodles spelade......Maken diggar, makan diggar verkligen inte!! :-P

Efter att varit vaken i nästan ett dygn så lockade sängen rejält framåt 2-snåret, efter att vovve fått promenad och hästarna tillsyn!


 

Av djurenojag - 3 juli 2011 21:38

Hela helgen har gått i hundens tecken. Lördag morgon, mycket tidigt begav vi oss till Gnesta för rallylydnadstävling. Det var kvavt, varmt och både R-M och jag var nog väldigt nervösa och spända. Man vill ju så gärna lyckas!!!

De hade byggt 2 banor och vi gick 31 ekipage på vardera bana och 2 olika banor dessutom. R-M och Ludde startade som nr 22 i sin grupp, Bangsi och jag hade nr 30 i vår. En eloge för att tävlingen ändå kändes välarrangerad och det gick undan utan missöden. Visst är vi tävlingsmänniskor, men tycker ändå att vi båda två har en rättvis inställning och vet att det gick bra, men en bit ifrån perfekt. Dock ett stort minus för att vissa hundar och förare kom på jättebra placeringar, trots att de gjorde fel som man ska bli diskvalificerad för. Domarna var hårda, men tydligen såg mellan fingrarna på en del ekipage. Lite trist, då jag upplever det som att det blir mer ett lotteri än att träning ska ge resultat. Hoppas detta nu inte blir en uppåtgående trend inom sporten och att nu när den är officiell kanske man får hitta en lösning att domare som är medlemmar i klubbar inte ska döma sina egna klubbkamrater? Vad vet jag? Och hur kan man lyckas lösa det?

Hur som helst så var vi jättenöjda med våra prestationer!! :-) Ludde hamnade på en 19 plats i sin grupp med 77 p och Bangsi på en 15 plats med 84 p. Dvs båda godkända (70p för godkänt)!!


BILDER:


   R-M laddar för att snart starta!

  R-M och Luddes domare (t.v) och sekreterare   Banstart!   Ett toppen följande   Sitt gå runt   På väg mot slutet...   Ett mycket nöjt ekipage! :-)   Ludde går spiralen   Perfekt följe i spiral   En nervös tävlande kollar in R-M och Ludde.   Vår domare (t.v) och sekreterare   Vår till vänster spiral   Mera spiral   Följe mot nästa skylt   Förare koncentrerad på vad det står på skylt   En nöjt ekipage!   Poserar med medaljer och ett godkänt!!  DE BÄSTA!!! <3<3<3

Av djurenojag - 1 juli 2011 22:34

Hade planerat dagen in i detalj för att de lovat regn och åska hela dagen. Hmm, visst regnade det inatt, men idag har det inte fallit en droppe. Solsken nästan hela dagen och varmt som i en bastu:-) Förvisso inte mig emot, men mina planer gick i stöpet. Alldeles för varmt och för mycket broms, knott och mygg för att "plåga" hästarna med ridning. Kan bara se på och bli gråtfärdig när jag ser hur Tritla växer .....på bredden. Drómi är tacksam i det fallet och lägger sällan på sig jättemycket.

Blev bad med vovve istället och lite shopping. Till kvällningen blev det grillat och direkt efter maten fick vi spontanbesök, utav ett par och deras 2-åriga dotter, som vi inte sett på .....över ett år! :-( Skoj!!!!!

Men den tidiga kvällen fick stå åt sidan och jag har precis badat Bangsi. Så nu väntar jag på att han ska torka till lite, så vi kan borsta. Som tur är avtovifierade jag honom tidigare i veckan...

Imorgon blir det en tiiiiidig morgon. Kommer att kliva upp långt innan andra gått och lagt sig. Hoppas orka med en vända ner på L-a festen imorgonkväll.


Håll nu tummar och tår att vi blir godkända på tävlingen imorgon!

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards