Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Mys i kubik

Av djurenojag - 27 oktober 2011 22:15

Igår fick jag minsann ha valp hela dagen! Usch, vad tomt det blev när han åkte hem. Nu får allt alla tikar & hanar växa till sig, vara friska och sköta sina åligganden, för nu värker det i valptarmen:-D

Efter en härlig tur i skogen och vovvarna däckade, passade jag på att ta uti med massor av pappershögar på kontoret. Betade av en hel del och kände mig riktigt stolt när kvällen kom.

Idag har jag verkligen NJUTIT på hästryggarna...Fräck som jag är satte jag mobilen i flygplansläge (ja, hästrygg eller flygplan är väl.....typ samma sak....eller nåt) :-) För av nån anledning så tror jag att det finns gömda kameror nånstans häromkring, för telefonen kan vara tyst i timmar, men så fort jag tar mig upp på hästryggen så ringer den.

Mystiskt! :-D Just ja, tillbaka till njutningen.....Det var underbart!!

Imorgon är en ny dag med fullspäckat schema!


- Vad trött jag blir av att hålla reda på Lilleman:-)

 

- Varför ligger du där och slappar Storebror? Kom igen nu!!





       


- Visst är vi fina då?! Fast Bangsi´s hårsnodd??!! Hmm, kanske det var så att Lilleman "råkade" äta upp den.

Får väl se om matte och husse hittar något silverfärgat glänsande i andra änden...:-D

- Kolla, kolla!!!! Titta vad duktig jag är som kan drick...ehm........plaska i vattnet!!!!!



 

- Hmmm, varför ligger du på marken med en kamera???!!! Får jag vara med?! 

 
 
Anette

Anette

27 oktober 2011 22:42

Fina bilder på lurvis pojkarna <3<3... klart att det blev tomt när lille killen åkte hem ;(.
Japp nu håller vi tummar och tår att allt går som vi vill ;) <3<3.
Ha det bra. KRAM!!!

http://www.toppens.se

 
Ingen bild

L

27 oktober 2011 22:49

Åh vilka fina bilder, speciellt den sista, den måste ju förstoras!!

Ja du tänk att stänga av alla telefoner för 1 dygn...herregud!!!;-)
Idag var det en kund som sa "välkommen till 2000-talet till mig" och han har ju så rätt! ;-)

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

27 oktober 2011 22:54

hihi, så skönt att Samo också gillar vatten, då blir det high life nästa sommar :o)

Vem tror du inte är valpsugen? konstigt nog så är jag det, trots huliganblå här hemma.
Har hittat en brun hane i italien, jag gör det ju så enkelt för mig ;o)
Kramar till er.

http://www.beardieboys.com

 
Rose-Marie

Rose-Marie

28 oktober 2011 10:30

Vilka underbara bilder. Jag har inte sett nån silversnodd än.
Ha så trevligt i skogen idag och tyck lite synd om mig som måste jobba.

http://www.gomersson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards