Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2011

Av djurenojag - 4 november 2011 09:55

Klev upp före tuppen och klarat utav lite viktigt kontorsgöra. Vädret är så grått och trist att man aldrig kvicknar till ordentligt.Ikväll är det Halloweenfest som gäller, ska snart sätta mig vid symaskinen, för ikväll går vi all in:-)Kommer kanske upp nån bild på maken och mig sen!:-) åsså blir det både GaJol och Fireball!!!!

Av djurenojag - 3 november 2011 17:42

Hela dagen har gått åt till att tillfredsställa djuren:-) På förmiddagen blev det en promis i Källbotten med Lilleman & CO. Sådär ja, då var den nybadade hunden inte ren längre.



Så enkelt var det! :-) Men vad gör väl lite naturskräp om hundra år?! Pedanter gör sig icke besvär att ens fundera på den underbaraste rasen som finns:-)


 


HJÄLP!!!!! Det är någonting som förföljer mig där bak!!! HJÄLP sa jag!!!! HJJJJJÄÄÄÄÄLLLLPPPPP!!!!





- Please tell me, hur gör man?! :-)


 


- Ahaaaaa!!!! Nu kom jag på tricket!! ATTACK!!!! :-)



  

        - Hallå, ni väntar väl på mig??!!!



Sen låg storebror och sov gott och hästarna fick sig en genomkörare!! Tänk vad fröken Svart har utvecklats!! Tölten blir bara bättre och bättre och hon tycker inte längre att det är jobbigt, utan väljer gärna tölt självmant. Galoppen är nog den gångart som utvecklat sig bäst! Idag har vi kört tempoväxlingar och gångartsväxlingar.....och massa skog och naturhinder såklart:-) Då är tösen som lyckligast!

Drómi är en klippa han med och har sina riktigt bra dagar. Han börjar bli ganska jämn, men kräver en del uppvärmning för att gå som bäst. Lite längre än de andra.....


Har legat i ett riktigt hett bad och tänt en brasa i kaminen och njuter av en heldag utomhus. Snart dags för vovvepromenad igen och sen får jag lida för att jag pysslat med mina hobbies. Blir jobb och plugg resten av kvällen!

Tjing!

//

Av djurenojag - 2 november 2011 19:55

.....eller hur var det nu igen?


 



**************************************************
**********************


Har definitivt haft en formsvacka. All energi tog slut, framförallt mentalt. Nu börjar jag dock återhämta mig och jag ska ta tag i mig själv igen.

Början av den här veckan har mest gått åt till höletning, då den förb*** höleverantören inte kom som utlovat. Nu äntligen har hästarna mat igen och förhoppningsvis har vi hittat en ny höbonde - som dessutom är hur trevlig och seriös som helst. Dock får vi åka ca 9 mil t/r, men det är det värt, än att sitta och vänta och oroa sig om hästarna ska få nån mat eller inte.

Idag skulle jag dock inte ha klivit upp ur sängen överhuvudtaget. Vaknar av bajslukt. Jodå, Bangsibusen hade bajsat inne, trots att husse var ut och rastade tidigt innan han stack till Boden idag. Han var inte dålig, utan nog mest mycket, efter att ha gnagit älgben hela kvällen igår.  Sen skulle jag ner på stan tidigt, för att inhandla lite prylar till den kommande "Halloweenfesten". Backade rakt in i släpkärran som jag "glömde" bort stod bakom bilen. Jaja, Lilla blå har lite plastbitar mindre här och var. Suck! Åkte ner emot stan - soppatorsk!!! Va??!! Jag, soppatorsk!!!! Har aldrig någonsin haft soppatorsk!!! Bannar mig själv och traskar hem, hämtar dunk. Traskar ner till macken och tillbaka till bilen. Blev nog en promenad på nästan milen. UTAN hund!!! Hmm UTAN hund!

Väl nere på stan så var just de butiker jag tänkt besöka stängda!!!!! *mutter* Ok, då passar jag på att ta Apoteket istället, för att hämta ut lite recept. Nä minsann, då funkar inte Apoteket's datasystem, för de håller på att  byta. Så se, det gick inte heller!!

Åkte hem!!! Tjurade!!! Sen blev det höhämtning och tro det eller ej, men vi kom hem utan varken punktering, soppatorsk, tappade hjul eller tappade balar. Tjohej!!

**************************************************
***********

Igår fick skitpellen ett ordentligt bad, med föning och borstning. Hela konceptet. Gissa om jag hade ont i ryggen 2½ timme senare, men tjusig blev han. Undrar hur lång tid det tar innan han är skitig igen?

 


Igår kom Samo med flock och hälsade på för en buspromis:-) Titta vad storebror fick!!!!


 

Kan säga att bättre pris (rosett) kan man inte få!!!! TACK!!! Bangsi är stolt som en tupp!!!:-)


 

Lilleman är så jäkla go!!!! *Samo* <3


**************************************************
********************

Avslutar med att nu är mitt kryddfönster fyllt igen:-) Älskar doften av förska örter och härligt i matlagning.


 



Nu ska jag verkligen njuta av en solokväll med mina lurviga och ett glas rött!!!

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards