Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Sista veckan på året!

Av djurenojag - 28 december 2011 21:22

Imorse var jag sådär trögstartad igen, även om jag faktiskt kom upp ur sängen hyfsat tidigt.

Blev skritturer på MrRöd och FrSvart barbacka......Rödingen är coolast i världen, medans svartingen är raka motsatsen. Ett träd hade blåst omkull i skogsdungen och jisses.....Tur att jag satt kvar kan man väl säga :-) Trädet kunde ju ha hoppat upp och attackerat oss!!! Fruntimmer!!;-) Hihihi!


Efter ett telesamtal från jobbet så blev det ilfart ner till posten för att få iväg några op.handskar, eftersom den beställda leveransen verkar hålla på sig. Det skulle kosta 745:- att skicka det lilla kuvertet!!!! Va??!! Snacka om ocker!!! Hade varit billigare att köra fram och tillbaka och leverera! Som tur var har vi världens bästa anställda veterinär som hade op.handskar hemma och skulle ta med sig imorgon! ;-) Så allting frid och fröjd!

Åkte iväg och klippte till Gomersson Jr;-) och då blev det ju lite vovvebus i regnet också! Stackars Goms som alltid får skitiga golv när vi tittar förbi. Får nog köpa ett paket med en inslagen husa, som kan skura golven åt dem.

Sen blev det lammfilérester till middag. Gratängen tog slut igår, men vi svischade ihop en sallad med pinjenötter och åt till, vilket funkade fint.

Busvädret verkar inte ge med sig och det blåser och regnar om vartannat! Skit! Så H kom upp så vi plockade in dem, fyllde vatten och IKEA-säckar med hö. Kan meddela att de såg inte ledsna ut av att bli hämtade i hagen så här dags.

Sen blev det strömavbrott..........men va tusan....bara i vårt hus.......

Visade sig att det kommit regn in i en strömbrytare utomhus, där locket gått sönder. Så det blir till att fixa imorgon. Men först släppa ut de lurviga och gå en promenad på stan med R-M, Samo och Bangsi.


Har fått in nåt skit i ett finger. Har "sprättat" upp det flera gånger och gör bara ondare och ondare. Så idag skickade jag iväg den andra halvan att inhandla ett förstorningsglas. Nu har jag sprättat ännu mer, har ännu ondare.....men "corp al:en" är fortfarande kvar! Aj!!!! Snart får jag nog be vår veterinär att plocka fram de grova attiraljerna;-P

//



 
 
Ingen bild

G.

29 december 2011 13:28

Träd attackerar även valackar! En idé vore om det här gällde svarta hästar, men bara en av mina svarta tror att träd/stenar/grindstolpar/cementrör attackerar så den teorin håller inte. Vi har varsin knäppis helt enkelt ;-)
Låter inte bra med ditt finger :-S Kanske ska låta farbror doktorn kolla på det istället för att operera själv! Hoppas det blir bra snart så du slipper ha ont!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards