Djuren och Jag

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av djurenojag - 8 januari 2012 22:36

Fast än vet jag inte om jag behöver ha söndagsångest eller inte;-) Stackars kollegan är inte riktigt kry, så eventuellt åker jag ner och jobbar imorgon. Men det får jag veta imorgonbitti......I vilket fall så hoppas jag att L mår bättre snart:-) Ser ju fram emot sushilunchen på tisdag juh...


Imorse klev jag upp lite tidigare än vanligt och fixade med hö och vatten till pållar samt morgonpromis med jycken. Snoret frös till is och det var - 14 grader. Vinter på riktigt liksom. Igårkväll tog vi ett kvällsdopp i pottan, och det var minsann göttigt värre. 39,3 i pottan och -10 nånting i luften.

På eftermiddagen blev det att hålla en valpkurs i Smedjebacken. 5 valpar och alla var så duktiga!! Jättekul!! Fast lite kall om fötterna blev jag allt, och köttbullarna var populära:-)

Stannade till på hemvägen och handlade och när jag kom ut från affären stod det en stackars kille som försökte få upp sin mamma i rullstol på trottoaren (massa snö och is gjorde det svårt). Massor av människor gick förbi utan att ens notera dem, medans han stod där och kämpade. Då kokade det till och jag kastade in min matkasse i bilen och sprang till undsättning och frågade om de ville ha hjälp! Killen och mamman blev helt överlyckliga och vi lyfte tillsammans upp rullstolen! Kände mig nöjd över att ha gjort dagens goda gärning! :-)


På kvällskvisten stack den andra hälften iväg på styrelsemöte med flygklubben och jag tog mig ner till Larssons och klippte till honom.....Nä, jag slåss inte.....Klippte till håret:-)

Kom hem för en liten stund sen och fick ett ryck att skura skåpsluckorna i köket med Klorin, så nu är det gjort också. Hmm, måste ha varit kaffet hos Larsson´s som gav mig en liten energikick!

...Och för er som tror att det är full fart på mig jämt behöver inte oroa er. Gud så lat och slö jag kan vara!!! Dock hyfsat energisk när jag väl vill.....Anfallen kommer dock inte så ofta numera;-)


Har tittat klart på "Dyngkåt och hur helig som helst" med Mia Skäringer! Gud så jag har skrattat!!! Men ändå tragikomiskt! Humor och misär när det är som bäst!


Nixpix, dags att inta dorsalläge och slå igen de bruna...

//

  (Bild lånad av: Joaquim Homrighausen)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards