Djuren och Jag

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av djurenojag - 26 januari 2012 22:20

Så här i väntans tider.....eller nä, egentligen inte... Men två veckor kvar till svenska rallyt så passade jag på innan det är dags att nanna kudde, att ta med vovven ut på en promis. Då lös det "träna" i hans ögon och vi körde ett rallypass. JÄKLAR sicken duktig hund jag har!!!! Han bara älskar rallylydnad och entusiasmen slår nästan över. Reaktionstiden inom klicker ska vara 0,2 sek...Men ett ligg i rally utan klicker och han ligger på 0,0001 sek. Ja nästan ialla fall!

*kärlek till Bangsibusen*

Var bara så glad, så jag var tvungen att klottra ner det i bloggen.

//

Av djurenojag - 26 januari 2012 19:35

Sådärja, nu är man hemma i lugnets vrå igen. 2 heldagar och lite mer därtill och så lite skön restid på det,men attans vad skoj det är! Nytänding på jobbet är det minsta man kan säga! Har dessutom haft en hel del intressanta fall också, som jag tyvärr inte kan berätta så mycket om tack vare sekretessen.....men dagarna kan ialla fall beskrivas som S K O J !!!!! En katt med värsta munnen jag någonsin sett under mina 23 års djursjukvårdande, och en i princip glad och hyfsat pigg arbetande hund med en tumör - det största jag sett, åsså lite roliga cytologiprover som varit intressanta. (hmm, egentligen får man väl inte säga att det är kul, så jag ändrar mig till att det varit väldigt intressant)


Husse tyckte nog att Bangsi varit lite låg.....men attans vad glad han blev när jag kom hem. Vovven har längtat efter mig;-) Dessutom kom jag hem med ännu en ny leksak till samlingen som säkert inte gjorde saken sämre. Han leker för fullt.


Nu ska jag sätta mig och betala ut löner, sen tänker jag ta kväll.....och hoppas på en liten sleep in imorgon. Ska ut och busa lite med vovve och pussa på pållar innan jag kan slappna av och senare krypa ner under täcket!

Tjing!

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards