Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Back on track.......

Av djurenojag - 26 januari 2012 19:35

Sådärja, nu är man hemma i lugnets vrå igen. 2 heldagar och lite mer därtill och så lite skön restid på det,men attans vad skoj det är! Nytänding på jobbet är det minsta man kan säga! Har dessutom haft en hel del intressanta fall också, som jag tyvärr inte kan berätta så mycket om tack vare sekretessen.....men dagarna kan ialla fall beskrivas som S K O J !!!!! En katt med värsta munnen jag någonsin sett under mina 23 års djursjukvårdande, och en i princip glad och hyfsat pigg arbetande hund med en tumör - det största jag sett, åsså lite roliga cytologiprover som varit intressanta. (hmm, egentligen får man väl inte säga att det är kul, så jag ändrar mig till att det varit väldigt intressant)


Husse tyckte nog att Bangsi varit lite låg.....men attans vad glad han blev när jag kom hem. Vovven har längtat efter mig;-) Dessutom kom jag hem med ännu en ny leksak till samlingen som säkert inte gjorde saken sämre. Han leker för fullt.


Nu ska jag sätta mig och betala ut löner, sen tänker jag ta kväll.....och hoppas på en liten sleep in imorgon. Ska ut och busa lite med vovve och pussa på pållar innan jag kan slappna av och senare krypa ner under täcket!

Tjing!

//

 
 
Ingen bild

Annika

26 januari 2012 20:28

Låter ju härligt! Jag vill oxå ha nytändning på jobbet... kanske jag kan få komma till ert jobb istället ;-)

 
Ingen bild

Jaspis med flock

26 januari 2012 20:42

Måste vara kanon att ha ett jobb som är så skoj! Även om jag tycker att det låter lite läskigt med en katt med hemsk mun..... Själv jobbar vi på att få matte att skaffa oss ett roligare jobb! Inte skoj alls att jobba med papper hela dagarna :-(
Hälsa brorsan!
kram Jaspis

 
Anette

Anette

26 januari 2012 21:43


Härligt att komma hem till flocken som väntat och längtat <3.
Kramar från tjejerna och mig!!


http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards