Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2012

Av djurenojag - 23 januari 2012 19:24

Trögstartad som vanligt och dessutom måndag.......

Har röjt lite efter helgens partajande, kastat in ved och hunnit med att rida och tagit många fler hundpromenader än vanligt. Sen kom J med ett lass spån som H och jag lossat och tagit reda på samt en liten snabbhandling. Ska snart sätta mig och jobba lite innan ett bra TV program börjar, men först ett litet blogginlägg. Och egentligen skulle jag behöva göra en storröjning på kontoret innan jag kommer fram där, men ikväll kör jag varianten " - lägga armen på bordet, ta i och skjut allting åt ett håll"

Har börjat spåna på nästa tatuering och tror nästan att jag bestämt mig. Har ialla fall fått ett himla bra uppslag och idé! :-) *Längtar*

Tomorrow is the D-day och jag har lovat Ebba att få komma hit och äta tårta;-) Vad gör man inte för att hon ska lägga sig och sova i tid;-) Hahaha!

Maken kom hem med en jättevacker blombukett efter jobbet. Ska ta en bild och lägga ut! Är det nånting han är duktig på, så är det att komma hem med vackra blommor i tid och otid:-) Han vet vad som gör mig glad!!

Suttit och kikat på "hönshus" också......och har nog en bra plan......Ska bli så spännande!

*Kuckelikuuu"

//


Av djurenojag - 23 januari 2012 10:51

Har faktiskt inte alls haft tid att följa allt vad Juholt sagt och gjort....men.....oavsett så är jag verkligen inte förtjust i medias sätt att hantera detta på!!! Vill vi i framtiden ha människor som vill våga satsa på politiken så måste denna hetsjakt förbjudas. Hetsjakt är förbjudet i Sverige, så varför gäller inte den lagen för journalister?!? Man slår på TV:n, och så suckar man djupt och får höra "dagens Juholt". Nyhetstorka skulle jag vilja kalla det. Måste hänt andra mer viktiga saker i världen än vad J. befinner sig, sagt, gjort eller när han besökt toaletten??!?//

Av djurenojag - 22 januari 2012 17:13

Jisses, var ska jag börja? Visste att vi kanske skulle göra nåt igårkväll, men var det en middag på tu man hand, ut och äta eller var vad det nu som skulle hända?! Belive me, jag har varit frågvis, frustrerad och näst intill arg ibland;-) Att inte ha kontrollen är h e m s k t!!! Fick till sist veta att till kl 16:00 skulle jag vara iordninggjord.

Panik när det visar sig att klänningen jag hade tänkt ha hade för långa axelband och släpade fram symaskinen, som naturligtvis strulade och jag blev svettigare och svettigare. Håret tog väl en 45 minuter att fixa till, men 15.57 var jag klar och fick ett glas vin serverat!

DÖM OM MIN FÖRVÅNING när kollegan och hennes make kommer instormandes!!!!!! Älskade vänner!!! Jag skulle sätta på mig gummistövlar, för vi skulle gå ut och ner till stallet en stund. Ut ur bilen bärs en kartong med lufthål och en varm filt över. Jag börjar naturligtvis ana oråd och tusen tankar går igenom huvudet...Vatten!!! Just nu inget vatten i stallet!!!  Ska öppna kartongen försiktigt, försiktigt.....

Hahahaha, mitt ansiktsuttryck kan man nog skratta länge åt!!

I kartongen fanns det en hel ask med vaktelägg OCH....en GUMMITUPP!!!! Hahahahaha!!!


 

Ok, kontentan av detta bus och totalt grundlureri betyder ialla fall, att jag har fått 2 hönor och 1 tupp som ska få flytta hem hit så fort jag fixat iordning för dem!!!! Shit vad skoj det ska bli!!!!! :-) TACK VÄNNER!!!!


Historien fortsätter....

Maken ska sen åka iväg och hämta pizza som vi ska äta och Hanna kommer förbi, då Linda och Hanna tittar på varandra och utbrister "-Så där kan du ju inte se ut"! Nähe nej, tack för den......;-)

Av med strumpbyxor, leggings och klänningen jag haft fullt sjå med och på åkte trasiga jeans, rutig skjorta, väst, boots, sheriffstjärna, pickadoll och pricken över i:et, en rosa cowboysarhatt!!!!


 

Så mycket för den frisyren som tog mig ett tag att fixa till!!!! Hahahaha!!

Det härliga i kråksången är när jag ser att Mika och Linda O C K S Å förvandlar sig till rednecks!! ;-) Coolt, jag är alltså inte ensam;-D

Pizza då? Nähe.......inte kommer den nån pizzadelivery inte!!! Rätt var det är tutar en bil utanför och helt plöstligt ska vi kasta oss in i kollegans bil och slå följe med den tutande bilen. Svänger in vid OK där kollegan säger att jag minsann ska gå in med pistolen i högsta hugg.....Arggghhh!! Grundlurad IGEN! Klart jag inte skulle göra det. Fortsätter resan och när vi närmar oss industriområdet börjar jag ana misstankar om att det är på VB vi ska vara!

Känner genast igen några bilar och inser att det är André vi slagit följe med som fått agera chaufför till Danne, Jenny, Hanna och Johan! En liten snabb röka sen fick jag kliva på!! Döm om min förvåning när det står ett helt gäng sjungandes därinne!!! Herregud.....Hade gärna velat kliva ner i ett hål genom golvet!:-) ALLA VAR REDNECKS!!! COWBOYSARE!!!! :-))))))

Så härligt underbart!!! Alla dessa människor som är där - för min skull!! Inte långt till tårar kan jag meddela!


Kvällen erbjöd massor med god mat, finaste tårtor och kaffe, fri bar (Chrissie´s hemgjorda bar), lekar, dans och musik samt tal!!! Kollegans tal fick mina ögon att blötas och Hannas tal många skratt!!! Finns inte ord som kan beskriva hur jag känner mig och en total lycka och upprymdhet!


       


STORT TACK till Linda, Mika, Hanna, Johan, Magnus, Annica, Paul, Ann-Christin, Rolf, Rose-Marie, Anders, Pernilla, Peter, Ullis, Conny, Ann, Mathias, Erika, Jenny, Danne!!! Samt ett extra STORT TACK till Anders och Åsa som jag vet haft ett stort finger med i spelet och engagerat sig samt hjälpte oss med städning idag och makens biltvätt igår!!  Ni är alla lika fantastiska!!! Tack för ALLA underbara presenter!!!!!!!!!!!!!!!!!


Som tur är, är det nu 10 år till nästa gång......den som lever får se;-)


Hoppas alla hade minst lika roligt som jag!?! Det är helt klart en dag jag kommer att minnas!

*kärlek till er*


Nu är man alltså äntligen myndig då!;-)

//


Av djurenojag - 20 januari 2012 16:53

En glad vovve väntade vid dörren när jag kom hem idag. Herregud säger jag bara. Var -1 grad när jag lämnade Uppsala, och -11 när jag anlände hemmet. BrrRRrr!! Solen sken och klarblå himmel, men min kropp sa - nej tack, till ridning. Har inte riktigt acklimatiserat mig till kylan än;-)

Blev pälsvård, kloklippning och klippning under tassar på jycken och som belöning åkte vi hem till Anders & Samo för lite bus!



Skickade den här bilden till R-M på mms och undrade om hon hade kul på jobbet. Men fick bara ett "bläää" till svar;-) Hihihi! Tror hon blev lite avis faktiskt.

Sen har jag tagit itu med att sanera hemmet......Katten har sin "hårar förb..... mycket-period" just nu....


Blev fotograferad idag också! Attans!! Känner numera en fd polishundförare som gått över till att bli trafikpolis- på vägen som jag åker och det vore alldeles otroligt pinsamt om man skulle åka fast för honom, så därför var jag extra noga med att inte köra för fort, och vad var tacken?! Jodå minsann, att hamna på bild!! Körde ialla fall inte för fort, så det så! Ser väl inte helt bra ut på bilden i vilket fall, med mobiltelefonen till örat i högsta hugg!


På jobbet blir det så himla fint. Kollegan och jag pysslar varje vecka vi är där och det går framåt!! Som jag skrev igår, så inväntar vi ny diskbänk med över och underskåp samt spishäll och nya dörrar till våra behandlingsrum. Kommer att blir så fint och det är verkligen fantastiskt kul att jobba nu, efter ett helvetes år med renoveringar. Det har verkligen tagit alldeles på tok för lång tid, speciellt som vi blev lovade från början att det skulle ta två veckor! Men just nu känns det värt tiden trots allt.

Nästa gång vi orkar ta tag i ett projekt, så blir det nog datajournalsystem;-)


Nu ska jag gå ut och pussa på pållar <3

//

Av djurenojag - 19 januari 2012 22:12

Full frulle på praktiken idag!:-) sen kom kollegan och vi skulle ha ett möte om den sista inredningen som designats. När vi kom dit visade sig att han var sjuk. Suck!! Meddela sig är nog lite för mycket begärt! Vi drog till Gränby C och intog Barista innan "fönstershopping":-) blev ett 12-pack med protection shields till ifånen, thats all....Hann inte så mycket mer, utan sen ut till UDS för Remitentträffen- antibiotikapolicy! En hel del intressant!! Otäckt vad mycket MRSA det börjar finnas och hur mycket MRSB som finns, även i hemmamiljö!!!! Tänk om alla kunde förstå att man INTE ska knapra antibiotikum vid virus!!! Och tänka på hygienen:-)Nåväl, bra träff och träffade en del gamla kända bekanta och arbetskamrater...Nu har jag checkat in och bäddat ner mig på hotel Charlotte! Nästa gång blir det hotel Heintie;-), men jag ska åka hemåt tidigt imorgon och L behöver sin fredagssovmorgon! ( yes vännen, v e t att jag alltid är välkommen<3 )Nattinatti från "storstan" :-P//

Av djurenojag - 18 januari 2012 20:44

Yeeeeehaaa!!! Bilen gick igenom besiktningen idag!!!!! Nästan lika nervöst att besikta bilen som att gå till tandläkaren!4 hundpromenader a 2km styck, höpackning, intag av hästar samt 3 ridturer senare, har jag äntligen intagit sofflocket! Ska pusta en stund innan det är dags att packa ner den lilla svarta inför jobbet imorgon. En fullspäckad dag väntar:-D Beger mig hemåt fredagmorgon! Ska lura kollegan att senluncha på Barista imorgon!!!:-)Snöar lite nu...//

Av djurenojag - 18 januari 2012 10:54

Idag är det verkligen en "jalla, jalladag"! Upp tidigt för att hinna få iväg lite foderbetalningar och sen iväg för att köpa bläckpatroner till faxen så jag får fram det som ligger i minnet och väntar. Sen tänkte jag köra en drive-in på efterkontrollsbesiktning på bilen, men där var det minsann 3 timmars kö - aldrig i livet att jag sitter och väntar. Hem och fixa faxen, ringa alla samtal och få tag på hyresvärden som inte vill svara. Suck! Inte mycket planering som går som jag vill inte. Så nu tar jag vovven och går ut på en promis!:-) Kvällssysslan får bli kontrolluppgifter, för det är masssssssa siffror som ska plockas fram.

Annars är det toppen! Och snö ska vi få inatt också har de där vädervetarna lovat. Misstänker starkt att det finns en skotertokig härhemma som längtar efter MASSOR av snö!


Dags att jalla vidare då:-)

//

Av djurenojag - 17 januari 2012 21:16

Ännu ett valpkurstillfälle avklarat! Man blir ju just inte alls något sugen på valp:-PKom halvvägs med kontorsgörat, så om jag ligger i kanske jag kan bli klar till helgen. Idag kom mina HUMÖRbyxor äntligen, men har jag provat dem än? Nähedå!! Blev våfflor istället och som dessert, ett glas rött - för hjärtat liksom:-DKlockan är bara barnet, men känns som mitt i natten! Trött!!Ska nog bädda ner mig under en filt och läsa lite - har "bara" två böcker kvar att plöja igenom, utav sjutton som det var från början!! Verkligen dags att börja med examensarbetet!Nä, nog med rappakalja!!//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards