Djuren och Jag

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av djurenojag - 20 februari 2012 21:16

Snöflingor som isbitar, och en jä..a vind (som på Island) och en Tritla som H A T A R Drómi och ändå står tryckt tätt intill honom - och han tillåter det, eller vice versa. Ja, då skär det i ett mattehjärta och tog in dem:-)

Nejdå, jag daddar inte mina pållar;-) Men om det är någongång de ska få komma in, med tanke på hur mycket de är ute året runt, så är det när busvädret knackar på dörren.

Dessutom är de ganska förutsägbara. Kommer de när man ropar på dem i mörkret - ja då vill de in. Kommer de inte, trivs de alldeles utmärkt ute. Gissa om de sög länge på den lilla syltkakan till "nattagodis";-P


"Vinter är ingen årstid - det är en naturkatastrof"

Av djurenojag - 20 februari 2012 16:48

Tro minsann inte att det bara är barnfamiljer som inte får någon egentid :-)


 

Så här ser det ut när jag vill ha lite lugn och ro på toaletten:-D


 

Idag har även vovven en slödag :-)




Av djurenojag - 20 februari 2012 16:31

Sådär ja, då har vi klarat utav kurshelg 7 av 9. Dock har vi en helg som ska tas igen då vi missade helg 4 pga rallylydnadsinstruktörscertifiering. Känns skoj att snart kunna vara utbildad hundinstruktör, men känns också vemodigt att inte få träffa alla goa klasskamrater. Tycker vi är en helt suverän klass! Alla är olika, olika åldrar, men vi är alla där för att vi har ett gemensamt intresse!:-)

Den här helgen var det presentationer utav praktikhundar, bli filmade när vi håller "kurs" och genomgång hur vi beter oss - ris och ros. Psykologi, vardagslydnad fortsättning och diskussioner om "hundexperten" efter vi tittat på en del program. En helt klart bra helg!!

Mern som vanligt efter en hel helg med hund, hund, hund, hund, så är det otroligt härligt att komma ut på hästryggen och rensa huvudet! Så det har jag gjort!!

Tog det otroligt lugnt imorse, då husse rastar hunden innan han drar till arbetet. Segade länge i morgonrock och bara var. Så när jag ska bädda sängen ser jag post-it lappen..." Hunden gjorde inte nr 2 imorse".

Då kan jag säga att det brann i baken och jag svischade på mig kläder snabbare än Lucky Luke´s skugga drar sitt vapen!:-)) Vi körde lite rally och trick efter nr 2 var avklarad. Träffade på en man som var ute och jobbade i lyktstolparna som berömde mig för att ha en så lydig och väldresserad hund:-) Nog för att han kan bli mycket bättre, men visst är han duktig, min lilla lurv!



       

Här har vi lite klasskamraters vovvar. Från v. Foxy, Bella, Lipton och Glade Vidar



       

Fr. v. Goaste Mandy, Travis, Dratt och Ikaros


        

Fr. v. Yes (eller möjligen Toy, Molly och till sist Samo & Bangsi


  

Här sitter klassen och studerar och analyserar varandra efter filmningen.


//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards