Djuren och Jag

Alla inlägg under februari 2012

Av djurenojag - 14 februari 2012 16:10

Är det så här det är att vara vuxen?:-) Konstant fullspäckat schema och ändå tycker jag att jag inte hinner med någonting alls! Har skolarbete att göra som bara hopar sig. Idag blev det ridning på häst med hundfölje samtidigt som jobbtelefonen ringde i ett. Ikväll är det årsmöte på BHK. Hunden behöver pälsvård!!! Skolan hela helgen, U-a på torsdag och hårsalong imorgon. Hemmet förfaller och karln blir bortrest...Men bilen är tvättat :-)Nu ska jag hoppa in i duschen och sen kasta i mig nånting att äta. Förhoppningsvis hinner maken och jag kasta i oss en semla innan det är läggdags.Glad Alla Hjärtans Dag på er!:-)//

Av djurenojag - 13 februari 2012 19:44

Igår fick man verkligen känna på en föraning om våren! Ljuvligt väder, strålande sol, bara en enstaka minusgrad och vindstilla. Efter en natt i "pottan" så var man lagom skrynklig på morgonen.

På förmiddagen blev det äntligen seriös rallyträning på klubben och självklart med fikastund!

Kolla in så följsam och duktig Samo är med bästa föraren R-M!


              Fikastund både för vovvar & mattar!



Sen blev det självklart busstund och fotografering.


 



   



    



Såklart så ville pållar också ut och njuta. Blev barbackatur med Hanna och Anna! Hur härligt som helst och glada hästar!!


 


Blev en tidig kväll....För att kliva upp tidigt och besöka tandläkaren! Tidigare har de sagt att tanden måste dras ut, så det var ju det jag hade förväntat mig. Fick träffa världens gulligaste tandläkare. Hur rar som helst. Efter att fått varit delaktig och tittat på rtg-bilderna, så var tanden inte alls så dålig, utan den skulle fixas till. Hon förstod dock att jag haft ont. Nu är jag finfinprima i käften, men har mer ont än innan jag gick dit. Hem med halva ansiktet bedövat och fram med pållar, då det var dags för skoning. Nu är de fina om tassarna.  Sen bråttom in för att hinna klart momsrapportering och månadsbokslut. Tjohej vad det gick, med hål i underläppen så kaffet rann ut på alla papper.

Efter det kom fröken Bruset så det blev en redig promenad med vovve och sen kasta in ved i pannrummet. I princip direkt när jag kommit in, kom Anders & Samo och hälsade på, och en kille härhemma blev överlycklig och massa bus!!!  Nu har jag äntligen fått i mig första maten i magen för dagen och tröttheten börjar göra sig påmind. Massor med skolarbete till helgen, men det får minsann bli en annan dag!

Tjing!

//

Av djurenojag - 11 februari 2012 18:39

Bangsi var så himla duktig när han fick följa med på ridtur med Drómi:-) Dessutom älskar Drómi att ha med vovvesällskap! Vi tog en hyfsad rejäl runda så vovven var lite trött och fick vila medans Tritla fick sig en genomkörare tillsammans med Hanna och Skrauti. Solen sken, -1 grad, vindstilla, blå himmel och vårfåglar som kvittrar. Kändes riktigt bra kan jag meddela - trots att mina kroppsdelar håller på att gå i pension.

På eftermiddagen kom styvsonen med matte hit på lekbesök!:-) Han är ju för go den lilla krabaten, som för övrigt inte är så liten längre...


Jobbade länge för att jag skulle få till en tandbild, men så fort man är framme med kameran så visar han sin bästa sida;-) Närå, klart man måste visa storebrorsan att man har fina vita bissingar!?


 

En alldeles underbar go fotogenique liten blivande herre.



 

Kolla!!!!! Jag hittade en trasig frusen liten boll i snön! Tjohej!! Ni kan inte ta mig!:-D


 

  <3

  Här ser ni minsann en blivande vallhund!!! Min nästa ska få lära sig att valla in pållarna. Är så drygt att behöva gå i uppförsbacke och hämta dem när de ska ut/in..... :-)


Av djurenojag - 11 februari 2012 09:19

Nu jäklar.... Linda fotlederna, på med ryggstödbältet, några Alvedon och massa varma kläder! Här S K A minsann ridas idag, för själen behöver det! 3 koppar kaffe och jag börjar känna mig ganska vaken;-DTar med mig Bangsi också, för nu var det ett tag sedan han var med mig ut på ridtur. //

Av djurenojag - 11 februari 2012 08:03

Dyngtrött. Så kan jag sammanfatta fredagskvällen! Hade tänkt mig ett litet inlägg, men det gick inte att hålla ögonen öppna! En bra dag igår, dessutom fick jag äran att träffa Fröken Fly och hennes matte samt en V-bodavän!!Massor med söndagsbilåkare på hemresan, som ligger och puttrar 40 på 90väg!!! Har skickat iväg grabzen på Svenska rallyt, så nu ska jag ta mig en slöarmorgon, så får vi se vad dagen har i sitt sköte!:-)//

Av djurenojag - 9 februari 2012 20:58

Varför har jag världens mest destruktiva vovve? Köper leksaker för 100-lappar varje månad. 5 minuter, sen har han slaktat dem totalt! Galna jycke!!!! Men fantastiskt rolig att jobba med.... Så man får väl ta det onda med det goda!Idag har ridit Dromi, även om morgonen var kall. Var meningen att ta de andra två också, men min kropp sa liksom "- Nej tack!!" Vet inte om det är en förkylning på gång, eller om det är fibron som spökar, men mörbultat är jag! Imorgon ska jag ialla fall åka till U-a och köra ett pass! Ska bli skoj!!! Ska dessutom få äran att träffa en liten beardistjej, som jag inte träffat förut!:-) Älskar dessutom våra uppfräschade lokaler! Dessutom ska jag börja fundera på ett föredrag om kattbeteende! Spännande värre!!Hoppas på att kollegan frisknat till så att vi hinner ses en stund också!!!?!Dags och packa ordning alla papper & ting som ska med imorgon! Får dessutom låna "finbilen", så hej vad fort det kommer att gå!;-P//

Av djurenojag - 9 februari 2012 10:29

Ska, borde, måste, bör, tvingas, nödgas....Att det ska vara så svårt att få ur den berömda tummen?! Klev ju upp tidigt för att rida, men tvärvände i dörren, när jag såg att termometern visade - 16 C.....Nu ligger jag under filten och funderar på.....ja, tänk om jag visste vad jag funderar på....- Ut och frysa häcken av mig på hästryggen? Skriva på skolarbeten? Bokföring? Inhandling? Höhämtning?Näe, tror jag stannar här en liiiiiten stund till...//

Av djurenojag - 8 februari 2012 21:48

Skulle skriva ett långt inlägg om mina åsikter angående Reinfeldt´s uttalande om höjd pensionsålder, men så kände jag bara att "-Nä, det orkar jag inte nu". Har ingen ork och lust att bli upprörd just nu, men jag kan definitivt säga att jag INTE tänker jobba tills jag är 75, inte för allt i världen!


Annars har jag fått massa kontorsarbete utfört idag och dessutom blev det en lång vovvepromenad på kvällskvisten i snålblåsten. Så imorgon blir det förhoppningsvis hästarna som får min tid och på fredag blir det ner till U-a!:-)


En ensam liten soptunna på promenaden. Kan väl inte alltid vara så kul att stå där ensam, tom och övergiven? :-)



Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards