Djuren och Jag

Alla inlägg under februari 2012

Av djurenojag - 3 februari 2012 22:14

Jaha, då var det slut på husfriden då, efter en vecka på solokvisten;-DImorgon blir det hotell och förhoppningsvis lite god mat och gott att dricka och på söndag ska det gosas, pussas och fotas. För då är vi på Kolmården och vargmöte!:-))//

Av djurenojag - 3 februari 2012 18:59

Vad pysslade alla med i n n a n OLW kom med fredagsmyset?!?Det är fredagsmys, måndagsmys, torsdagsmys, mys hit och mys dit.....djurmys, barnmys, soffmys....you name it!Har vi äntligen fått ett ord som ljuger om hur verkligheten egentligen är, eller är det bara ett ordbajsmissbruk?Bara undrar:-)//

Av djurenojag - 3 februari 2012 16:48

Jag finns alltså tillgänglig på en jobbtelefon 24:7, sånär som på de timmar företaget håller öppet - vilket för övrigt i princip är mina "lediga" timmar...... Då tycker jag faktiskt att det är lite fräckt att leta sig fram till mitt PRIVATA mobilnummer, under öppettiderna!!!!(gäller ju naturligtvis inte bekanta & vänner som har mitt privata nummer).Bara, så det så!!! :-P

Av djurenojag - 3 februari 2012 08:25

Idag är det alltså grammatikens dag. Såg på nyheterna, där någon språkvetare tyckte att vi svenskar är sämst på satsdelar. Det må hända, även om jag personligen skulle röstat på särskrivningar.Förra vintern hade vi långt under -20 c veckor i sträck, så vad är väl -17 c någon dag hit eller dit?:-D Närå, seriöst så tycker jag att det är skitkallt och ridlusten har liksom avklingat. Bangsi däremot, skulle nog helst vilja bo utomhus, trots att jag sänkt inomhustemperaturen med nästan tio grader.Underbart att ljuset börjar återvända i vilket fall som helst!!//

Av djurenojag - 2 februari 2012 18:27

Ridningen fick stå över idag då termometern har hållit sig mellan -10 till -15 grader, och nu är det ännu kallare. BrrRrr!! Har dock senaste dagarna undrat varför vår golvvärme har varit så varm. Har varit alldeles nästan på tok för varmt inne och vovven har gått omkring och flämtat.

Idag fick jag svar på min gåta. Termostaten i hallen har någon nog kommit åt, för den stod på dryga 30 grader!!! Vanligtvis så har vi den på mellan 18-22 grader. Så nu är den nervriden och hunden kanske tycker det är mer behaglig innetemperatur:-)

Storstädning stod alltså på schemat istället. Började med att borsta bort en....eller två katter från Pjakkur och efter det fick hunden sig en pälsvårdsomgång. Sen kan man ju bara gissa hur huset såg ut, men snart sanerat sånär som på att våttorka golven, men det får bli imorgon det.

På eftermiddagen träffade vovven och jag, Samo och Anders. Blev en dryga timmes lång promenad över sjön Haggen.

Ljuvligt om än lite kallt om öronen.

Snart ska jag slå på stort med riktig ungkarlsmåltid;-P Oxfilé med lite fois gras och potatiskroketter!! Mumma!


           



Av djurenojag - 2 februari 2012 09:11

Men visst känns det lite lustigt att L-a helt plötsligt tillhör "kustlandskapet", med tanke på snöfallet...

Av djurenojag - 1 februari 2012 22:09

... Att visst har jag gnällt väldigt lite på vintern det här året?!??

Av djurenojag - 1 februari 2012 21:51

Har verkligen gjort ett ryck som heter duga idag. 6 stycken inlämningsuppgifter är klara och inskickade och nu är det inte många kvar på listan! Yay!!! Fast först var jag uppe med tuppen eftersom kommunen(?) skulle komma hit och byta vattenmätare. Punktlig var han minsann, grabben:-)

På eftermiddagen blev jag bjuden på semla av Hanna, men först efter vi varit duktiga och ridit. Drómi var kalasbra och tror Hanna var nöjd med Skrauti också, efter dagens ritt! Vilka pållar vi har just nu......

Har nog druckit 15 koppar kaffe idag (en liten smärre överdrift kanske), så vi får se om jag får igen mina bruna när det är dags?

Usch...eller usch ska man ju inte säga, men det är redan torsdag imorgon och jag har knappt hunnit halvvägs på allt som jag tänkt hinna med under veckan. Har inte ens hunnit med att längta efter maken än!

Nä, kasta in lite bilder och sen ska jag se Nyheterna! HejSvejs!


               

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards