Djuren och Jag

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av djurenojag - 7 mars 2012 21:39

Jag är glad.....


Glad över att ha ridit alla tre idag. Skrauti gick super. Drómi helt ok, och Tritla....ja, vad säger man om denna varelse av honkön?! Jodå, hon gick mer än super...om det inte var för alla hormonneurotiska hopp och skutt hit och dit och varenda litet granbarr som darrar, flyger hon i luften för.

Jag är glad för att jag orkade rida i snålblåsten. Isvindar!! Och ont i halsen. Hosta. Febertoppar hit och dit, men vid gott mod:-)

Hemmet ser ut som ett bombnedslag, men vad gör det om man är glad?

Klippte till herr Larsson och grattade Fröken Ebba på sin 5-årsdag på tidig kvällskvist.

Resten av kvällen har ägnats åt telefon, telefon, telefon och mer telefon. Tack käresta kollega för allt ditt moraliska stöd!:-)

Snart tar jag jobbtelefonen med mig till sängen och kramar den hårt ;-) Hoppas innerligt att snön som ska komma det nästkommande dygnet, smälter bort fortare än fortast!!!


Dom här små liven stod länge på vägen och tittade på mig när jag åkte till U-a igår. Inte förens de började springa kom jag mig för att ta upp mobilen och ta ett kort. Rådjur har man ju liksom sett förut. Men de var verkligen orädda och sprången ser nästan ut som glädjeskutt.


      

Säkrare vårtecken får man leta efter!!!!!


 

Skrauti är verkligen ögongodis!! Om H nånsin får för sig att sälja honom så ska JAG köpa honom. Han är lite överviktig, han lyfter inte gärna mer än nödvändigt på tassarna. Han väljer pass framför allt. Stel, fast inte längre som en glasspinne, utan mer som ett hyfsat torkat sugrör. MEN - han är världens lojalaste, snällaste, ärligaste häst! Han tror fortfarande att han är en hingst och snyggast i världen. Han är livrädd för pisken och vill helst fly ifrån pisken eller skänkeln. Men så mycket framsteg han har gjort sen han kom till H och så genuint snällt hjärta denna häst har, så ska han få stanna här så länge han bara lever!  Bara så du vet H, så ska jag ha första tjing! :-))

//

Av djurenojag - 7 mars 2012 09:03

Det bästa med att pendla till U-a är att jag ostört kan lyssna på Morgonpasset! Man blir alltid på så bra humör och dagarna börjar bra då!:-)Personalmöte, tandinfo, sushi och planering stod på agendan. L har varit på tandkurs ( som jag är avis på), och fick lära oss en massa spännande fakta!!!:-)Efter hemkomst så var vi ner och vaccinerade oss mot TBE, men innan så svängde vi in på MM, då jag passade på att kolla min andelsbong (V75), som jag köpte i lördags och inte hunnit kolla! Döm om min förvåning när kvinnan i kassan tittar på mig och ler....4... Börjar hon att säga, medans jag tänker att "suck, 4 spänn, jippi...)Nä minsann, 4554:-!!!! Okej, inte världens största förmögenhet, men för mig kändes det absolut som högsta vinsten!!! Dels för att jag aldrig vunnit nåt värt att hurra över förut, men också för att det blev så snopet!! Nåväl, jag är superglad över min vinst!!!:-DSomnade på sofflocket och kröp in till sängen, och när man lägger ner huvudet på kudden, så är man klarvaken! Änt d typiskt?!?Åver änd aåt!//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards