Djuren och Jag

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av djurenojag - 11 mars 2012 21:19

Helgen har runnit iväg i ett nafs. Jyckebad, ridning och buspromis i fredags med lillebror & co. Spontanmiddag med J/H och även spontanplanering för lördagen. Då bar det av mot Orsa och Orsa Björnpark. JAA, jag vet att björnar ska sova på vintern, men trodde i min enfald att nån kanske var vaken, men icke då. Nu har jag varit där ialla fall. Ris & ros. Väldigt fina hägn och hyfsat stora. Framför allt tyckte jag nog isbjörnarna hade det juste. Men visst såg man både lodjur och tigrar som stereotypt vandrade fram och tillbaka med "död" blick. Hann med lite Speed weekend på Orsasjön också. Massa fordon som gick väldans fort och lät väldans mycket:-) Och mycket vatten var det också. Körde barfota hem. Lite seriös rallyträning en stund idag. Lerigt kan man väl sammanfatta det.

Annars har hela dagen gått åt till bokföring och momsrapportering. Får skylla mig själv som väntar in i det längsta, men det är ju så infernaliskt tråkigt.

Blir GALEN på denna förkylning eller vad det nu är. Går omkring och är trött, hängig, hostar nätterna igenom. Den andra halvan är likadan, men det bryter aldrig ut ordentligt! Vi är just nu som en påse sega gamla nötter och det är inte mycket som blir gjort.


Nåväl, det var den helgen.


 

Bengalisk snöleopard.


Sibirisk tiger. 

 

The poor Polar bear.

   

En tvättäkta uppstoppad brunbjörn.

 

"Farmor"

 

Hahaha, så fick man testa och cykla och se om man kan hjula ifrån en björn. Ser ni till höger på bilden så cyklar jag alltså lika fort som en ekorre;-P Hahaha, närå. Kom upp i människahastighet också, men dock inte i björnfart. Anfådd blev jag på kuppen!!

 

Finaste lillebror. Kanske inte renaste dock.

 

"- Var det nån som ropade "Godis" ? "

 

Jaha, då är det bara hem till duschen igen då:-)

Skitiga hundar är lyckliga hundar, säger R-M, men hon säger ingenting om mattarna?! Vettesjutton om jag blir så lycklig?;.-))))))

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards