Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Vårdagjämning

Av djurenojag - 20 mars 2012 19:29

Har det inte gått 1-2 veckor nu, sen bloggplatsen lovade att appen skulle vara klar?

Kunde ju inte gå och lägga mig tidigt igår, då det skulle diskuteras hundträningsmetoder på Kalla Fakta. Tyvärr fick ämnet nog inte mer än 15-20 minuter, vilket i och för sig var tur, för annars hade jag blivit så upprörd att jag inte kunnat somna. Hela debatten handlar om "gamla hårda" vs "nya mjuka" metoder. ALLA, precis ALLA som varit hundägare sen 15-20 år tillbaka har använt sig av de äldre hårdare metoderna, eftersom inget alternativ fanns och man visste varken bättre eller annat. Idag vet man, det finns både forskning och studier som visar på annat.

Det som gjorde mig mest förbannad är att herr F.S bara sitter och hånskrattar när andra pratar! Oerhört ohyfsat och omoget. I övrigt så tycker jag det är fegt att inte lyssna och försöka förstå. Även om man inte tycker likadant så bör man ialla fall lyssna och ta till sig. Insikt före åsikt!! Men det är väl precis just därför dessa människor inte heller vill ta till sig nya saker, ny fakta och ny forskning. SKK´s ordförande tyckte jag ialla fall pratade mest bs...

Jag lyckades somna efter ett tag! :-)


Har fått busa och träffa Lillebror två gånger idag! Först med husse och sen med matte!:-) Kan meddela att jag har en lycklig, skitig, trött och ohalt storebror härhemma. Blev en ridtur med vardera pålle, och ohhh, idag var det ett nytt hallelujamoment!! Drómi är fantastisk när han sätter den sidan till och har så himla mycket mer att ge!!! Har tyvärr mer och mer funderingar på att sälja fröken svart. Usch, tar emot att skriva det, eftersom jag inte alls bestämt mig. Men tankarna går ialla fall åt det hållet. Valack och 5 gångare samt yngre, är väl egentligen de önskemål jag har. Får flilura vidare...

Annars så sliter jag mitt hår med x-arbetet! Skriver så hjärncellerna blir överhettade. Men just nu inväntar jag några svar ifrån diverse etologer innan jag kan fortsätta. Men min förhoppning är att bli klar i tid, även om tiden börjar bli knapp.

Imorgon långdag i U-a och fre-sön kurshelg nr 8.

Idag vårdagjämning -dag och natt lika långa och från och med imorgon är dagarna lite längre än nätterna. Härligt!!!!

//



 
 
Anette

Anette

20 mars 2012 20:53

Det är härligt nu går vi mot våren och sommaren skönt att dagarna är längre än nätterna.
Trevligt med vovvebus X 2 då är grabbarna nöjda och belåtna.
Vi har det nog rätt "rent" här i skogen och på golfbanan så tjejerna håller sig rätt rena på promenaderna, men det blir snart lerigt och geggigt men vad gör väl det huvudsaken är att vovvarna har det skojigt och får "grisa" ner sig :).
Kör försiktigt imorgon när du ska till U-a.
Snart är er instruktörsutbildning klar... bra jobbat av er tycker jag.
Kramar från tjejerna och mig!!!

http://www.toppens.se

 
Karina

Karina

20 mars 2012 21:27

Jag såg tyvärr bara slutet på den debatten, hade velat se hela. Får väl kolla på TV4 play.

När jag gick en lydnadskurs förut så sade vår instruktör att det var alldeles för lite våld i dagens hundtränig. Vi alla såg ut som dumma frågetecken, va f-n, menar han att vi ska SLÅ hunden???

Han försökte dock vara rolig, att om träningen inte funkade så skulle man gå hem och slå sig själv i huvudet tills man kom på vad man gjorde för fel. Därav våldet. :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Chrissie

Chrissie

21 mars 2012 08:15

Det är som vår vallinstruktör.... Funkar inte vallningen så ta fram en spegel, så ser du vems felet är;-)

http://Djurenojag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards