Djuren och Jag

Alla inlägg under april 2012

Av djurenojag - 19 april 2012 09:25

Stiltje på händelser här...Snor i HELA huvudet!!! Hur snabbt kan en näsa producera snor egentligen? Måste ju vara nån form utav rekord i produktionshastighet?!? Åsså får spindlar cred för att de kan spinna tråd effektivt liksom!!Måstena har lagts på hyllan, hunden ser ut som en.....bondhund.....hästarna är omotionerade och skiten växer här hemma. Men vad gör det?;-)Det mesta finns kvar tills jag är på topp igen!:-DHar väl kommit halvvägs i min presentation ialla fall. Sen ska det skrivas stödkort och pluggas satan till examensprovet!Till imorgon och under helgen ska vi tydligen få mer snö, men till Valborg som det ser ut nu, kommer temperaturen att stiga till rimliga vårgrader. *Håller tummarna*//

Av djurenojag - 18 april 2012 09:17

Tjooohej!! Två dygn av frossa och feberyra så är jag feberfri och på benen!!:-) Snor i hela huvudet, men snor eller sågspån liksom, whats the difference?;-)Det blir att ta det lite lugnt så jag är fit for fight inför fredagens arbete, men ska väl påbörja nån form utav presentation av xarbetet, och stimulera min uttråkade vovve!//

Av djurenojag - 16 april 2012 15:59

Nu är man lite sådär som en man igen;-) Rose-Marie var så snäll i helgen, att hon delade med sig av sin förkylning till mig!:-P Har förvisso gått i känt mig småhängig i veckor, så det var väl dags att det skulle bryta ut på riktigt nu. Hatar dock att ha ont i halsen!! Bara det försvinner så kan jag väl överleva ett snorfyllt huvud!

Behöver inte sitta inomhus och längta ut ialla fall....Snön vräkte ner hela förmiddagen och nu har det övergått till regn, regn, regn och lite mer regn. Helvitt på marken är det fortfarande. Typiskt aprilväder!! Kan man inte bara plocka bort april ut almanackan? Mars -> maj.....?


 

Har mest legat under filten, eldat i kaminen och följt  Breivik´s rättegång under dagen. Ja, förutom de där måstena såklart.

Skulle behöva börja med att göra presentationen av xarbetet, men det skjuter vi på en liten stund till.

Nu ska jag lura upp kissen på magen och inta dorsalläge igen.

//

Av djurenojag - 14 april 2012 06:29

Jaha, då var det dags att rulla ut på route66 igen! Pigg? Nja, det kan jag nog inte beskyllas för att vara!;-P Skulle komma isäng hyfsat i tid, men när andra halvan kommer inrusande vid nattapromisen med jycken och skriker "-kom!!!!, så var det bara att rusa ut barfota! Vad är det som skådar mina ögon???? Jo minsann, en lost BÄVER ploffsar omkring ute på vägen!!!! Ok, att få se vildlevande bäver hade jag ju önskat mig, men kanske inte helt vilsen på en asfaltsväg i Skeppmora! Bangsi tyckte det var himla spännande, medans hästarna sprang omkring och tyckte det var nåt skitäckligt som ploffsade runt därute!Nåja, blev lite bäverjakt på nattakröken ( hade ju varit snällt att forsla den till nåt vatten), men den tog sig in i skogen antagligen!Dags att åka var det visst!//

Av djurenojag - 13 april 2012 15:59

Bloggar lite medans jag är on the road again. Trafikfarligt? Nä, inte värst, då det rullar på i snigelfart....bara 14 mil kvar, sen är jag hemma en snabbis, för att åka iväg på hundkurs i Enköping hela helgen. Idag fick Neo's barndomskamrat somna in:-( Hoppas de får busa ihop igen på de gröna ängarna! Tänker på matten!Det är fantastiskt kul att jobba med djur, men också sorgligt emellanåt. Ska fylla på Samo's leksakslåda!!:-) Oj, nu ska jag köra om söndagsåkarna!:-))//

Av djurenojag - 11 april 2012 23:13

Har fått lite dille på regnsånger:-) Dock har jag inte tagit till några soldanser än, men efter tredje dygnet med regn är det nog läge snart. Idag kom Helena & Mulle på besök. Blev en trevlig promenad i Källbottenskogen och sen blev vi bjudna på både gott fika och lunch hemma hos Goms! TUSEN TACK!! Lovar att komma och skura golven hos er;-)

Blir liten bildbomb innan sänggåendet.


   

Bangsi, Samo

 

Mulle

 

 

Bangsi, Mulle, Samo

           

TRÖTTA!

(Fast det här var efter kalasandet i lördags)

//

Av djurenojag - 10 april 2012 21:21

...eller det gör jag då inte alls då! Mest svär jag och bannar detta skitaprilväder!:-)Har pluggat mesr hela dagen, så någon nytta har ju blivit gjord ialla fall. Sen klippte jag till några utav Gomsmedlemmarna och hundarna fick skita ner sig ordentligt! Blev bjuden på gott fika!!:-)Tränat lite klicker inomhus med jycken och så tog H och jag en promenad med pållarna innan de togs in och nattades. Är seg och har ont i halsen, men ska försöka skrämma bort basilluskerna! Imorgon kommer Helena & Mulle, så då blir det promis i Källbotten och trevlig samvaro hos Samo & familj!Just ja..... Måste ladda kameran:-)//

Av djurenojag - 9 april 2012 21:37

Mitt i illamåendet och mensvärken fick jag ett redigt ryck! Skåpen i köket är äntligen städade och urrensade (ja, det är nog inte gjort sedan vi flyttade in). Vardagsrummet fick sig en riktig cleaning också! Nya gardiner och allt katthårssanerat:-) Kommer säkert att vara rent i ..... ett halvt dygn;-DSen tog illamåendet över och det har blivit soffhäng. Dock gjorde H och jag ett ryck och fyllde hö och plockade in de lurviga....Har inte bestämt mig om jag kräks av en redig virre, eller om en virre gör att jag slipper kräkas?Aprilvädret är här, men tur för mig, så resten av hemmet får sitt samt att jag måste plugga massor! Examensprover om tre veckor. Fredag jobb och hela helgen skola! Puh!!//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards