Djuren och Jag

Alla inlägg under april 2012

Av djurenojag - 9 april 2012 21:35

Av djurenojag - 9 april 2012 12:43

Om man skulle tävla så skulle jag utan tvekan kamma hem första vinsten i skitigaste hemmet! Men vad gör det? Det är fortfarande helg!!:-)Är alltid skönt att strunta i måsten, och de finns ju kvar tills andan faller på!:-) Blev inte direkt gladare av att se på SMHI att det ska regna i princip en vecka i sträck från och med i eftermiddag!Andra hälften har varit så ambitiös och jobbat ute hela helgen, med att ta ner träd här och där. Borde rida, men nä...man ska inte upp på hästryggen när man inte känner för det...Finns massa skor som ropar på mig från min amerikanska favoritshopping store, så läge för en ordentlig beställning och utrensning i nuvarande skoskåpet!?Letar fortfarande efter ett rektangulärt soffbord och en vit smal byrå. Vill så gärna packa upp och få igång akvariet som fortfarande står nerpackat.Nåja, var sak har sin tid!!Goms och Samo kom förbi på en kaffe och busstund på fm!:-) //

Av djurenojag - 8 april 2012 01:54

Påskafton har avslutats med en mycket trevlig kväll hos Goms! God mat, mycket att prata om och trevlig samvaro! Naturligtvis massa mysiga vovvepussar också;-DDet är häftigt och enormt uppskattat att ha goda vänner, både yngre och äldre<3Imorgon ska jag göra en home mix igen och lägga upp lite bilder ( det är nu alla inblandade ska bli oroliga) , men först lite sömn..Natti natti gott folk, nu tar jag mina tre grabbar och kojsar;-) Bräda det om ni kan;-)//

Av djurenojag - 6 april 2012 20:14

Vilken tur att det varit långfredag idag för jag har hunnit med så mycket ( nej L, inte bokföringen, men det kommer innan påsken är slut).Pyssel med hästar på förmiddagen och sen kasta mig in i duschen. Utsökt måltid hos andra hälftens föräldrar och höhämtning! F_n det blir ju aldrig varmt någongång så gräset börjar växa. Fick toksug när vi kom hem, så både Dròmi och Tritla fick sig ordentliga genomkörare! Kom in för knappa timmen sen och njöt av smörgåstårta som H's mamma gjort!!!! Ja, ett glas rött tog jag till det!Bangsi har också blivit bortklemad idag med godsaker och aktivering:-)Ibland förundras jag över hur bra jag har det. Nästan läskigt emellanåt, då mer än halva mitt liv bestått av motgångar...Tänk att jag bara får vara jag, vara lite egoiskt och bara må bra!Tar inget förgivet och uppskattar livet varje dag!:-) Imorgon kan det vara försent! Nä, njuta vidare av denna låååånga fredag nu då!By the way så tittade vi på "Jägarna 2" igår! Riktigt bra!!:-)//

Av djurenojag - 6 april 2012 09:27

Gahhhhh!! Så var det återigen vitt på marken när jag klev upp! Suck! Långfredag är det också. Tyckte den dagen var jääääääättelång när man var barn;-) Nu börjar man redan på morgonen att lägga upp dagsplanerna, så man ska hinna, då dagarna går sååååå fort!Så, dags för stallmockning och vovvepromis!//

Av djurenojag - 5 april 2012 12:47

Har fått lite gjort så här på förmiddagen i väntans tider. Väntar alltså på R-M och rallyträning! Nu har jag delat och planterat knöldahliorna, så nu är det bara att hoppas lökarna(knölarna) överlevt vintern. Kastat in ved i pannrummet, skurat hur hästarnas vattenhinkar och förberett för kvällen. Var mer än en månad sedan de stod inne sist, och det ska ju bli busväder sena nattetimmar. Ska de få komma in nångång, kan de ju lika gärna få göra det då. Dessutom bra för hovarna att torka till lite nu och då. Speciellt för Skrauti som har lite problem med röta emellanåt.Min fysiska träning är det absolut inga problem med, däremot är konditionen inte den bästa, så har ivrigt hoppat hopprep tills svetten lackade och flåset på topp....Måste ju få äta lite god mat i Påsk med gott samvete:-) Å faktum är att har man haft ätstörningar i massa år, så yes, numera n j u t e r jag av mat!!Hmm, andra halvan springer runt med dammsugaren, så dags att maka på sig;-)//

Av djurenojag - 4 april 2012 19:11

Xarbetet är inskickat!!! Trodde aldrig att jag skulle få till det, men skam den som ger sig!:-) Belönade mig själv med hundpromis och sen ridning av Dròmi, Skrauti & Tritla! Nu är klart bästa årstiden för hästarna. Lagom varmt/kallt och inga insekter!Blev våfflor till middag och nu sjunker jag ner, relaxad och vältränad med ett glas rött och ser hur solen är på väg ner. Snart fullmåne igen!Tänk att livet kan vara så trevligt!!! :-D

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards