Djuren och Jag

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av djurenojag - 7 maj 2012 21:38

Blir mer än avis när jag hör att värmen är i Uppsala....ja, varmare än här då! Solen har väl haft sina ljuspunkter, men inte sjutton har vi någon värme att skryta med. Tagit uti med lite måsten, pälsvård och ridning. Hemmet skulle behöva sig en rejäl omgång, men nu latar jag mig i mina gräsönkadagar och skiter fullkomligt i att vara pretto. Det finns det så många andra som är, så jag överlåter det till dem istället:-)


För ett bra tag sedan införskaffade jag en "hundsäng" till Bangsi, men som bilden visar, så är det aldrig han som får första tjing inför kvällen.

 

Pjakkur anser att det är hans!


 

Det är helt fantastiskt att ha en hund som njuter av pälsvården!! Hans somnar nästan varje gång.


På eftermiddagen kom R-M förbi med leveransen hundkarda och borste ifrån Lizdogstuff. Ska bli spännande att prova dem nästa gång det är dags. Sen fick jag en present av R-M också. Både hårspännen till vovven, samt den här ASSNYGGA hoodien. Jag som precis suttit och målat naglarna blåa, inser att jag kanske bör byta till grönt;-)

 

TUSEN TACK R-M!!!!!<3<3<3


Fick nyss ett mms från den andra halvan som bor...kanske inte direkt lyxigt, men väldigt vackert, precis vid havet på Jylland.

//

Av djurenojag - 7 maj 2012 13:32

Undrar vad andra halvan skulle säga om jag tapetserade om ett rum med bara diplom?;-) Börjar bli många nu:-D
Av djurenojag - 7 maj 2012 10:14

Jag kan bara inte förmå mig att gilla måndagar! Spelar liksom ingen roll vad som händer, en måndag är alltid en måndag!Idag har vovven "vilodag", men lite promenader och pälsvård ska vi ha ialla fall. På lördag är det dags för rallytävling igen, säsongen har börjat!!:-)Solen skiner, men tycker att det är lite väl kyligt i luften. Kan inte fatta att det bara är 1,5 månad knappt, kvar till midsommar. Än har inte hästarna lossat all vinterpäls, även om vi tappert hjälper fåglarna flitigt med bomaterial!Dags att rycka igång denna måndag då. Börjar med att kasta in ved och elda för lite varmvatten! //

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards