Djuren och Jag

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av djurenojag - 21 maj 2012 20:34

Vedstapling från helvetet!!:-) Har staplat minst 11 kubik ved idag, så att ved värmer många gånger är absolut varken lögn eller överdrift. Duktig?!! Nej, inte alls. För det är nödvändigt för att vi ska ha värme i huset till vintern. Tämligen oglamoröst arbete och jag ser ut som om jag varit i slagsmål med ett lejon på armar och ben.

Om det är nånting jag känner, så är det säkerhet. Att veta att jag lever tillsammans med min partner av känslomässiga orsaker och inte på grund av att jag inte klarar mig själv eller är beroende av ekonomiska eller andra skäl. Halva livet har jag spenderat med att bli den jag är idag och att ta hand om mitt krackelerande jag. Andra halvan med att ta hand om andra. Så det känns helt ok att vara jag idag, även om det som sagt var inte alltid är så glamoröst. Här hemma fördelar vi inte arbetsområden manligt och kvinnligt, utan efter tid.


  Våldsgästade Goms ikväll och bjöd in oss själva på lite fika med medhavda jordgubbar:-) Fick en bokhylla som jag ska skruva ihop imorgon och få ordning på mitt kontor!:-D Tusen tack! Hade kommit världens julklapp på brevlådan också! Brev från G med jordgubbsmarabou, nackellack, leksak till Pjakkur och lite annat smått och gott! :-D Man blir så glad av post!!!<3

Nu tar jag min rumpa och slår mig ner i på sofflocket, vilket inte heller är så glamoröst... Men nångång ska jag införskaffa gummistövlar med klack;-) Hihihi!

//

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards