Djuren och Jag

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av djurenojag - 28 maj 2012 21:13

Var ner till ICAMarnäs och handlade sallader från deras suveräna salladsbar! På väg hem åker jag vänsterfilen, eftersom högerfilen har fyra långtradare på rad. Men mellan långtradare ett och två åker det en bil. Precis när jag kommer upp parallellt med den bilen är den på väg att svänga ut - på mig!!!! Jag har tur som faktiskt har en bra reaktionsförmåga och panikbromsar samtidigt som jag hänger mig på tutan! Då upptäcker bilen sitt misstag och girar tillbaka. När jag sen passerar sitter det två grabbar i 20+ och asgarvar! Själv svär jag så Bangsi blir rädd!! Varför? Jo, min sallad ligger numera i en blandad kompott på golvmattan och dressingen har stänkt " överallt"!!!Middagen?! En bit chokladkaka och en öl........Morr!!!!! Att det ska vara så svårt att vända lite på huvudet när man ska byta fil?!?? Hade jag inte haft hunden med hade de fått köra på mig!!! Bra för mig, sämre för grabbarna!!//

Av djurenojag - 28 maj 2012 08:55

Behöver inte sjunga någon gräsänklingsblues egentligen, men ändå kan jag inte sluta nynna på "...Det är måndagsmorgon, och mitt huvud känns så tungt, jo ja sa, det är må..."

Har försökt skriva blogginlägg hela helgen, men varje gång jag ska publicera det, så har Bloggplatsen loggat ut mig. Svordomarna har flödat...

Vilket fantastiskt sommarväder vi haft, hela helgen! Härligt för alla bröllopspar som slog på stort och gifte sig under pingsten!

As for myself, så har jag jobbat på att ta det så lugnt som möjligt:-) Men eftersom jag verkligen inte pallar att bara ligga och pressa i solen, så har det ändå blivit lite vovvepälsvård, rensning av rabatt och annat smått och gott.

Kroppen och jag har inte riktigt varit sams under helgen och den har värkt mer än vanligt. Mycket möjligt att det beror på att jag som ovan, faktiskt tagit det lugnt?!

Hästarna har tagit det bananas. Rider jag inte när det är - 30, så tänker jag inte heller utsätta dem för hårt arbete när det är + 30 heller, men idag blir det ändring. Nu ska latmaskarna jobbas bort hos oss allihopa.

Andra halvan ska ut och åka helikopter hela veckan, så jag lär väl få gå med magknip konstant. Tycker det är mycket trevligare när han håller sig på marken:-D


Just ja, jag hade en fundering om det är med kyltäcken till hund. Har ju funderat på ett sådant, men sen blev jag lite skeptisk, och skickar nu ut frågan i cybervärlden.

Finns det några kända eller av erfarenhet bieffekter?

Jo jag vet att man inte ska förmänskliga och lägga in sådana värderingar. Men ändå kan jag inte låta bli att fundera över hur bra det är att gå med kyla på sig, utan att kunna komma undan den? Även om det är en varm dag, så skulle jag ju inte vilja gå omkring med en kylpåse runt magen? Badar man eller på annat sätt kyler ner sig, så kommer ju värmen tillbaka inom kort och kylan är avtagande. Dessutom läste jag på flera sidor som säljer kyltäcken att det stod "...säljs mycket till Djursjukhus och används vid tex. värmeslag, då snabb nedkylning krävs..."

Hmm, i de 20+ år som jag jobbat inom djursjukvården har jag a l l t i d fått lära mig att vid värmeslag ska man absolut inte kyla ner snabbt vid värmeslag, utan det ska gå långsamt för att minimera risk för hjärtarytmier och annat otäckt. Har jag fel?!!??

Och, hur visar en hund om den tycker det blir obekvämt/obehagligt med kyltäcke?!

Alla synpunkter och aspekter mottages gärna!! :-)


       


 

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards