Djuren och Jag

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av djurenojag - 30 maj 2012 17:29

Har blivit lite inspirerad av min käre kollega L som har blivit värsta proffsfotografen och går kurser:-) Så därför har jag varit ute och sprungit runt med min kamera och "lekt", det vill säga, testa massa olika inställningar. Någon bra fotograf blir jag aldrig, och har väl kanske inte det intresset heller. Men det är ju kul om man lyckas med att ta bilder som inte är suddiga ialla fall.

Så nu blir det bildbomb, på lite av allt.


                 

Fullt så här ljusa är inte bilderna i orginal. Misstänker att det är bloggen som ändrar kvalitén?!

Är nog mest nöjd med bilden på min lille röde tjockis:-) Å andra sidan är det svårt att misslyckas med bilder på honom, för fotogenique är han så det förslår! Han står i en konstig vinkel, så fullt sådär fet är han inte heller:-) Sen har han massa vinterpäls kvar på buken också. Han har alltid varit den som fäller sent!


Snart blir det färskpotatis idag igen! Den här årstiden skulle jag kunna leva på just svensk färskpotatis i alla dess former. Får väl se vad jag svishar ihop till det. Sen blir det kvällsridning, då hovslagaren kommer imorgon fm och fredag jobb och lördag hemligt uppdrag:-)

//

Av djurenojag - 30 maj 2012 10:40

Såg att någon hade kommenterat om att appen hade kommit, så jag kastade mig in här på bloggen, men fick lång näsa. Ingen app så långt ögat når! Blir så galet less!! Galet projekt att varje gång ladda upp bilder hit, så därför blir det ont om dem..

I övrigt så är jag less på att stapla ved också, men snart....mycket snart är jag klar med ca 20 kubik. Tänkte få in det sista idag, eftersom vi blivit lovade regn och mycket sådant under veckoslutet och helgen.

Blev erbjuden att testa en helikoptertur i förmiddags, men då slog min flygrädsla till...och magknipet. Så hamnade på toaletten istället;-)

Nä, ska gräva fram vinterjackan tror jag och ta mig en liten förmiddagspromenad.....innan veden.

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards