Djuren och Jag

Alla inlägg under maj 2012

Av djurenojag - 10 maj 2012 20:45

Dra på trissor vad det regnar!! Hoppas att gräset växer ordentligt nu, för det är väl typ det enda positiva jag kan komma på med regn!Herr, junior och vi klarade oss ifrån det och hade nästan lite solstrålar på oss på Näset:-) Pållar stod som tre väldigt ledsna musketörer och skakade i regnet, så självklart sved mitt och H's mattehjärtan, så de fick komma in! Själv belönar jag mig med ett glas rött efter att ha svurit åt word, men äntligen lyckats få till lite annonsblad inför vår temakväll på kliniken:-) Usch, redan ont i magen......för att prata inför folk, även om det är lättare när man kan sin sak:-)Nu under-filten-mys. Ska bara ropa hit katten också och sen ladda för U-a imorgon!//

Av djurenojag - 10 maj 2012 08:09

Är nog drygt en och en halv månad sedan Bloggplatsen skrev att appen skulle komma inom 1-2v. Ja tjena!!! Och inte har jag tagit mig för att byta bloggportal heller- i ren protest!! Dessutom tycker jag tiden går lite för fort, men annars så är jag nöjd och glad;-DPå förmiddagen blir det promis tillsammans med herr och junior Goms:-) Sen får jag se vad dagen har i sitt sköte. De flesta måstena ströks ju på listan igår:-) Skulle behöva fixa lite med de blivande rabatterna, men går ju mest och väntar på solsken OCH värme!Ljög tydligen när jag skrev att andra halvan är på Jylland, för det är tydligen Fyn de vistas på:-) Fick ett mms när de stod 254 meter upp på Stora Bälts bropelare! Hua, blev höjdrädd bara av att kolla på bilden. Jodå, lite längtar jag hem halvan, men jag trivs bra i mitt egna sällskap också, och har alltid gjort. På måndag börjar han sitt nya jobb vilket innebär avsevärt mycket mindre resande, så då är det slut med dansande råttor på borden;-P Fördelen blir att vi inte behöver pussla när jag åker till U-a OCH att jag slipper skotta och ploga all snö själv;-)Nackdelen? Min lurv kommer inte att sova lika länge i sängen;-)Ok, seize the day nu då.....//

Av djurenojag - 9 maj 2012 20:58

Idag har jag minsann fått saker utförda!! Skulle kunna göra en varm brasa med alla utrensade papper, men det får bli imorgon det!:-) Tog kväller med att kasta mig iväg till solarieholmarna en stund. Nu har katten sedvanligt intagit magplatsen, och vovve lekt sin after-dinner-lek....//
Av djurenojag - 9 maj 2012 09:37

Hur kan försäljare som ringer i sin vildaste fantasi tro att de ger bra reklam för sitt företag när de bara kastar på luren i örat när man vänligt avböjer ett erbjudande!!!! * muttrar surt*

Av djurenojag - 8 maj 2012 14:30

Ordentlig promis med vovve i förmiddags och sen på en liten turné med "mormor":-) och snart bär det av för lite rallyträning. Ridning får bli till kvällen. Imorgon ska vi tydligen få pissväder, så då blir det en alldeles utmärkt dag för att röja upp kontoret och fixa momsredovisning och bokföring. Ingen brist på sysselsättning, om man bara drar ur tummetotten.Katten har varit ute sen arla morgon, men kom nyss in och däckade på sofflocket. Gissa om jag är avundsjuk!!!:-DNä, dags att åka iväg då!//

Av djurenojag - 8 maj 2012 08:31

...Eller inte! Men idag är det tisdag. En ny dag med nya möjligheter! Ska rycka ur tummen och få nånting gjort!Önskar det kunde komma lite mer värme, för pållarna skulle verkligen behöva sig ett rejält vårbad!!Känns himla konstigt att inte behöva tänka på pluggande varje lediga stund, även om det snart är dags att börja plugga hårt inför legitimationen. Ska ta mig nån vecka "ledigt" nu och inte tänka på studier!:-)Om det finns någon blomfantast out here, så skulle jag behöva veta om det går att plantera kaprifol och clematis vid äppelträd!!! Skulle tycka det var snyggt om de fick klänga runt äppelträdsstammarna, men har ingen aning om de "kommer överrens"?!?Tummen ur då!!//

Av djurenojag - 7 maj 2012 21:38

Blir mer än avis när jag hör att värmen är i Uppsala....ja, varmare än här då! Solen har väl haft sina ljuspunkter, men inte sjutton har vi någon värme att skryta med. Tagit uti med lite måsten, pälsvård och ridning. Hemmet skulle behöva sig en rejäl omgång, men nu latar jag mig i mina gräsönkadagar och skiter fullkomligt i att vara pretto. Det finns det så många andra som är, så jag överlåter det till dem istället:-)


För ett bra tag sedan införskaffade jag en "hundsäng" till Bangsi, men som bilden visar, så är det aldrig han som får första tjing inför kvällen.

 

Pjakkur anser att det är hans!


 

Det är helt fantastiskt att ha en hund som njuter av pälsvården!! Hans somnar nästan varje gång.


På eftermiddagen kom R-M förbi med leveransen hundkarda och borste ifrån Lizdogstuff. Ska bli spännande att prova dem nästa gång det är dags. Sen fick jag en present av R-M också. Både hårspännen till vovven, samt den här ASSNYGGA hoodien. Jag som precis suttit och målat naglarna blåa, inser att jag kanske bör byta till grönt;-)

 

TUSEN TACK R-M!!!!!<3<3<3


Fick nyss ett mms från den andra halvan som bor...kanske inte direkt lyxigt, men väldigt vackert, precis vid havet på Jylland.

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards