Djuren och Jag

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av djurenojag - 26 juni 2012 15:22

Som vanligt så fastnar jag i dokumentärer och inte är det något undantag denna gång.

Igårkväll handlade det om jordbävningen i Sichuanprovinsen i Kina 2008, där ca 70 000 människor omkom, varav 10 000 var barn. Tack vare att skolorna inte var korrekt byggda. Politikerna vände dem ryggen, både vad gällde att ta på sig skulden för byggena, eller för katastrofhjälp!

Man behöver verkligen denna tankeställare för att få perspektiv på sitt egna liv och alla ens I-landsproblem. Hur trivialt och banalt det är att gå omkring och gnälla över vädret, eller att soptunnan håller på att bli full innan tömning;-)

Kina som fortfarande bedriver enbarnspolitik, gjorde att många många familjer förlorade sitt enda barn. Deras framtida försörjningshopp.

Jag har givit mig en egen läxa, och ett försenat nyårslöfte. Att bli ännu mer ödmjuk inför livet!!

//


Av djurenojag - 26 juni 2012 10:40

Visst blir jag avundsjuk så det förslår när jag läser överallt om alla som drar till Landsmót!! Tänk, jag skulle ju också ha åkt dit eftersom jag fick en resa av den andra hälften i morgongåva. MEN....Island finns kvar till en annan gång, och istället blir det ju en liten Atli som snart ska flytta hit och det är MINST lika underbart som Island:-) Men just nu går tiden väldigt sakta:-D

Inatt fick 3 dyngsura pållar komma in och torka till och de blev definitivt inte ledsna för det:-) Så nu har jag kastat ut dem igen ..med regntäcken och mockat. Vovven har fått sig en promis också!

Sitter bänkad och det ringer som attan på jobbtel:-) Dammsugaren får åka fram när de öppnar kliniken. Sen drar andra halvan och jag till B-länge när han slutat, för att inhandla ett lastgaller till bilen. Imorgon lutar det åt rekondning/storsanering utav lilla blå!

Woops, nu ringer det igen.....

//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards