Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2012

Av djurenojag - 23 juni 2012 20:18

Sällan det är så tyst på riksvägen som det varit idag. Tyst och skönt! Kom isäng rätt sent, men mår bra idag och har huvudet i behåll...tror jag:-DHar ändå varit en rätt slö dag, men tog vovven och åkte iväg på en liten promis och sen blev det en sväng bus med lillebror.Ska ta tag i det där med pälsvård, men har inte kommit till skott. Fick ju våffeltryne efter maten juh!Tappade just en stor äcklig fästing på mattan, så bara att dra fram dammsugaren....och läge att också Frontline:a katten!Hästarna har haft en veckas ledigt, men imorgon tror jag vi ska köra igång igen. Hellre ge dem lite ledigt nån vecka här och där, än att ställa av dem en längre period...Dags att hämta in jycke och fram med borstarna då!//

Av djurenojag - 22 juni 2012 09:29

00.09 inatt inföll sommarsolståndet, så nu går vi mot mörkare tider igen! Kan nästan se hemska snödrivor och bylsiga kläder framför mig! Hualigen!!Örvärken är borta, men kan man ha träningsvärk i ett öra,så har jag det:-DMidsommarafton idag och solen skiner, ialla fall för stunden! Nu ska det bälgas kaffe så jag kvicknar till i mitt ack så krackelerade jag:-)Fick ett rejält rivsår av en misse på jobbet igår. Har sovit med "krokodilsalvebandage", men ser sådär halvmysigt ut idag.Mot Sherwoodskogen!!!!..............//

Av djurenojag - 21 juni 2012 23:02

Fick sån sabla örvärk på vägen hem från U-a idag, så det har inte blivit många knop utförda sedan hemkomst! Herrejäklar vad med trafik det var, är det så att alla vill fira Midsommar i Dalarna?!;-PNej, nu är det bingen som gäller och hoppas på att örat mår bra imöra:-)//

Av djurenojag - 20 juni 2012 20:56

05.04 imorse hade jag fortfarande inte somnat, så nu vet jag att framtida trädgårdsarbete får överlåtas till barnarbetare;-) Trodde min axel skulle ta kål på mig! Men lite vila och solarievärme så börjar jag känna mig som folk igen.Lunchade med de bästa idag!! Stort tack!:-)Försökt plocka fram nån slags konstnärlig ådra så här på kvällskvisten, men har insett att den ådran glömde nog mina föräldrar att ge mig:-/Nu ska jag spraya pållar och fylla vatten, sen tar jag kväller och laddar för U-a imorgon! Brumm Brumm!!!:-D

Av djurenojag - 20 juni 2012 09:08

Tänk att jag fått en stjärna uppkallad efter mig!! Vilken vacker gåva!!!!Alldeles rörd!!<3 Tusen TACK till "mormor"!!!!!! >3
Av djurenojag - 19 juni 2012 20:45

Igår körde jag ju race inne, och idag ute:-) Detta betyder att imorgon behöver jag inte göra ett skvatt!!:-D

Började med att ligga på knä med stålborste och skrubba stenplattorna från mossa. Slutade mest i skadade händer;-/ Fortsatte med gräsklippning och sen fram med röjsågen (grästrimmern). När detta äntligen var klart, körde jag högtryckstvätt på plattorna - som tyvärr fortfarande är delvis mossbeklädda:-( Suck!! Bara att kämpa vidare!

Så här snygg var jag efter dagens slit.

 


Sen kom H förbi på vovvepromis och det blev pusskalas och bus med fina Bengan!! :-) Liten Bengan har blivit S T O R Bengan, och ändå är han bara barnet fortfarande:-)

 

(Foto: H. Bruset)                        


Har försökt sanerat mig själv, men man kan tro att jag inte gjort annat än att äta kryptonit, för fossingarna verkar förbli gröna ett tag:-)

På kvällskvisten kom Goms förbi för bus och en kvällsfika, och sen blev det dopp i Dammsjön.

Bästa pojkarna bus<3

    

Tjing!!

//

Av djurenojag - 19 juni 2012 19:15


Hur söt får man vara egentligen?!

<3<3<3

Efterlängtad!


   (Foto: L. Gustafsson Kennel Skarnbro´s)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards