Djuren och Jag

Alla inlägg under juni 2012

Av djurenojag - 9 juni 2012 21:39

Borta bra, men hemma bäst!

Av djurenojag - 9 juni 2012 20:58

Jajamensann, en bra lördag! Sovmorgon!!! Slog upp ögonen 8.42:-) Efter djurens behov och frukost så tog andra halvan och jag en shoppingdag i Kupolen, och uppdaterade våra garderober. Hannmed en tupplur och sen tog vi en härlig kvällspromis med vovve. Hämtade hem tre GRÄSFETA...och sen kom R-M och Samo för lite bus:-)Inmundigat oxfilé med Halloumi och sallad och ett glas australiensiskt rött!En härlig dag med massa quality time!Imorgon blir det Bl a Falun!:-)//

Av djurenojag - 8 juni 2012 22:39

Upp och väcka tuppen, 20 mil bil, jobba satan, få världens trevligaste besked av älskad kollega, 20 mil bil, storhandling, matlagning, ridning!!Fortfarande alldeles för speedad för att dra ner gardiner för mina bruna! Tänk vad med energi man får av lite fint väder!!Avslutar kvällen med lite vovve/missemys!//

Av djurenojag - 7 juni 2012 21:28

Ska ta mig lite i kragen nu, men det är ju alltid så mycket annat som ska pysslas med. Datorn har definitivt inte högsta prioritet den här årstiden!

Idag har det byggts hage för fulla muggar, så nu har pållarna en jättefin beteshage och de kommer ganska troligt att rulla fram inom några dagar:-/ Tror det är åska i luften, för huvudet känns som en störtkruka....men nu ska det packas iordning för U-atripp, så jag inte glömmer allt som ska med.


   


Några kort på grabbarna såklart. Jag hade dock bara mobiltelefonen, så fotona blev inte sådär superbra, men duger gott åt min gröna blogg.

Hade ju planer och massor med tankar i huvudet om vad som skulle plitas ner här, men sen när man väl hamnar framför skärmen, så är allt som bortblåst. Men å andra sidan, då kan det ju knappast ha varit något viktigt:-D

Är väl lite avundsjuk på alla som fått tillbaka på skatten nu... Men jag får mitt i december och det är faktiskt inte helt dumt det heller. Dessutom som jag redan nu VET att det blir återbäring!!! Bara en lång väntan först.

Men - den som väntar på något gott...........GISSA OM JAG VÄNTAR, på både ETT och ANNAT:-D

//


Av djurenojag - 4 juni 2012 08:03

Så var det helt plötsligt måndag igen! Helgen regnades bort till största delen. Efter uppdraget i lördags, så spenderades söndagen till största del i dorsalläge. Hörde av SMHI att 2 juni 2012 var den kallaste start på juni sedan 1928. Hoppas det vänder snart, för jag vill ha sol & värme!!!Idag är det ialla fall den 4 juni och det firar vi!!! Bomullsbröllop!!! 1 år som fru/hustru/livskamrat/vän! Vuxenpoäng, men väl värda sådana!!!Först ska dagen erbjuda bokföring och momsuträkning, sen får vi se...:-) //

Av djurenojag - 2 juni 2012 09:07

Gårdagen hoppar vi över i dagens inlägg:-) Räcker med att säga 14 h och att jag somnade ovaggad:-)Det var också härligt att få ge kollegan L ett härligt glädjefyllt besked!!!:-DIdag bjuder dagen återigen 40 mil i bil och hemligt uppdrag:-) Så jag ska bara plugga in mig själv och ladda upp batterierna!!2 juni och det är kylslaget = 100% knottfritt!På återseende!:-)//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards