Djuren och Jag

Alla inlägg under augusti 2012

Av djurenojag - 12 augusti 2012 20:28

Lite sliten från gårdagens kräftkalas, så har jag varit på benen idag. I förmiddags tur med Herr Röd och ikväll runt hela skiten barbacka med H, Skrauti och Fröken Svart! Mör i rumpan!!
Några som däremot varit tröttmössor är vovvarna! Jobbigt med kräftskiva;-D
Atli har sovit nästan hela dagen, men bra för han med vilodag eftersom Goms lär få fullt upp imorgon!;-)
Imorgon börjar allvaret igen! Blir säkert kanon, även fast jag just nu känner "NEEEEEEEEEJ", inte redan!!!!
Men två helt jobbfria veckor är mer än jag haft på flera flera år, så jag ska inte klaga! Är bara vädret som får sig en bassning!
Inväntar kattens hemkomst, sen tänker jag bädda ner mig!

Av djurenojag - 11 augusti 2012 17:07

H klippte av mig håret igår!!! Underbart!! 10 kg lättare;-)
Imorse blev det promis med alla fyra tussar i Källbotten innan dagens missions:-)
Ikväll blir det kräftor!
Åver änd aot!
//

Av djurenojag - 10 augusti 2012 09:21

Vaknade med ett ryck klockan 03.00 Atli pep och gnällde! Han är jätteduktig på att säga till när han vill ut, så självklart uppmuntrar man det! Upp ur sängen som en yr tupp och på med morgonrocken utochinvänd. Snubblar nog på varenda leksak och tuggben på min rush mot ytterdörren. Kolsvart i huset famlar jag efter Atli.....F_n, det var en nallemjukis.....Bangsi står redan redo vid dörren och släpper ut honom i jakten efter lillkorven. Runt hörnet i köket står katten yrvaket och undrar vad tusan jag håller på med! Hör Atli pipa igen! -Men kom då din illbatting!!!! Försöker jag viskande skrika så tyst de går..
Orienterar mig efter ljudet, medans Bangsi skäller ute ( kl 03 på natten - inte ok!!!)
Jamen tjena, inte var Atli nödig han inte!!!!! Han hade fastnat under sängen och var inte alls sugen på att gå ut!!!
//

Av djurenojag - 9 augusti 2012 09:16

What? Solen skiner!! Går ut på alla vädersppar jag har! Jo minsann, inget regn och sol hela dagen!! Öppnar upp dörren så katt och jyckar får komma ut- ja då.......ilar en kall vind över mig! 11 grader!!!!! Augusti och 11 grader!?!?
//

Av djurenojag - 8 augusti 2012 09:06

Snart börjar allvaret igen! Även om jag inte gjort något direkt speciellt, så har det varit en avslappnad semester. Dessutom har jag ju fått en ny familjemedlem i sommar!<3
Lär ju få bo under ljusterapilampan i höst. Men snart dyker julmusten upp i butikerna, så det är väl vad man har att se fram emot;-P Raggsockorna har använts flitigt i sommar, så det är väl dags att jag tar tag i det där med att lära mig sticka....Så jag kan åstadkomma några nya.
Jo tack, annars är det bara bra!:-)
//

Av djurenojag - 6 augusti 2012 21:31

Hundar promenerade och hästarna intagna i nyströade boxar:-)

Av djurenojag - 6 augusti 2012 08:16

Nu är det höst i luften:-( En fin men ack så kylig morgon...
Dessutom måndag igen! Verkar ialla fall som att L och jag kan få ytterligare en varsin semestervecka!:-)
Är ju fantastiskt! Minns inte det året man kunde vara ledig på riktigt!!:-D
Igår blev stallet städat!! Gött! Har givit mig dåligt samvete ett tag, så kändes skönt att få ur tummen. Lite småfix kvar, annars är det ok!
Ujuj, nu måste jag rusa och rädda mina Converse .......:-D

Av djurenojag - 5 augusti 2012 13:52

Nyss hemkommen från rallytävling, fortsättningsklass. Fick 92p och hamnade på en fjärde placering av ca 15 ekipage. Jag är jättnöjd, då vi vilat oss i form och jag strävade efter ett godkänt bara. Precis när domaren frågade mig om jag var redo, kom tåget! Bangsi gillar inte tågljud!!! Lite ofokuserad blev han, men som sagt; Jag är jättenöjd!!!!!!
Han kunde lika gärna ha dragit ifrån planen,med tanke på ljudet.....
Snälla Anders passade de minsta korvarna som haft fullt upp med bus. R-M och Samo var med som hejarklack!!! TACK!!!<3
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards