Djuren och Jag

Alla inlägg den 19 september 2012

Av djurenojag - 19 september 2012 11:56

Idag är jag glad över telefontid, då det innebär att jag inte behöver ta itu med måsten innan den är över! Känns bra efter en "täskig" natt!

Idag blev jag otroligt upprörd över människor som tyckte att "rånade mannen på tågspåret" fick skylla sig själv för att han var så full!!
Det måste ju då betyda att sådana nänniskor också tycker att fulla tjejer/killar som blir våldtagna också får skylla sig själva?!??? *upprörd*
Men överlag så borde man oavsett aldrig överge en överförfriskad vän eller bekant i sin ensamhet...Att se till att personen kommer hem i säkert förvar kan väl knappast vara för jobbigt?!
//

Av djurenojag - 19 september 2012 08:31

Nu skrattar jag lite åt det, men fy tusan vilken natt! Kollade in om det var fullmåne, men icke. Bara 19% belyst. Månen måste ha varit påtänd bara...
Djuren har haft skytteltrafik upp och ner i sängen - alla tre!! Sen började något pipa och jag fick leta med ögonen i kors, i säkert en kvart innan jag lokaliserade det envisa ljudet. Visade sig vara basstationen till termometern. Antingen var det något larm, eller så var batterierna slut. Gissa om jag INTE tog reda på vilket..Hann inte mer än komma under täcket igen, så ville lillkorven ut och rasta. Ösregnade, så jag hoppade in i kuvösen - och väl där så snubblar jag över Mr.Padda som antagligen flydde det hårda regnet.
SEN gav jag upp det där med sömn. Gissa om tre bepälsade ligger och sover gott NU!!!!
Jajemenn, då hinkar jag väl ett par kannor kaffe och tejpar fast leendet med silvertejp! :-D
/:

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards