Djuren och Jag

Alla inlägg den 29 september 2012

Av djurenojag - 29 september 2012 19:50

Med tanke på att förra helgen räknas in bland de värre, så har den här börjat bra (ja, förutom vädret då)!
En härlig Faluntur med bästa R-M! Vi är rätt synkade vad gäller shopping. Snabbt, mycket och inget provande:-))) Sen blev jag och André bjudna på lunch av bästa ovanstående. André är dotter Moa's trevlige pojkvän. Moa jobbade...
Kom hem med världens myslångtröja/hoodie, 2 linnen, 2 par byxor, en partytop, 3 armband, en cardigan, en "underklänning" och en sjal! Mycket nöjd!!!
En fika hos Goms och lite pussande på Samo & de andra lurviga som Anders så snällt tagit hand om i skitvädret för att sen åka hem. Bytte om och red alla tre kusarna! I REGN!!
Men alla tre presterade mycket bra.
Dyngsur begav vi oss iväg och storhandlade och nu har andra halvan kockat hemgjord pizza, medans jag dammsugit och röjt lite, sanerat mig och fått på mig myskläder. Brasa i kaminen och ett glas rött!
Så idag ska jag varken gnälla eller klaga på nåt;-D
Nu är snart maten klar. Katt, hundar och man - alla delar vi soffan! Det är kärlek det! <3

Men....
Ett litet tillägg bara...
Idag är det ett år sedan Ludde sprang till de gröna ängarna i en mycket tragisk olycka. Han finns alltid med dock, på många olika sätt och han är på något sätt ändå omkring oss alla som älskade honom<3<3<3
Ett ljus för varje saknad är tänt härhemma!
//

Av djurenojag - 29 september 2012 06:41

Idag skulle pappa ha fyllt 71 år, så en liten extra tanke ägnas honom.

Av djurenojag - 29 september 2012 06:27

Att vara vaken före fru Goms en morgon säger inte lite;-) Atli var nödig vid fem-tiden, och efter rastning så var jag klarvaken:-) Ska ju inte vara fullmåne förens natten som
kommer, men jag har noterat att jag alltid blir "varulv" natten innan....
Nåväl, har hunnit med lite nytta såhär på morgonkvisten, och snart börjar det bli ljust ute så jag kan ta en morgonpromis med de lurviga.
Somnade till en ganska bra film
igår som gick på SVT - An education:-)
Missade tyvärr slutet, så om någon läsare såg den och vet hur den slutade så tar jag tacksamt emot en sådan uppdatering:-)
Idag kör vi lite shopping i Falun, så
får vi se om andra halvan och jag, åker och kollar in Kopparbergsmarknaden imorgon....
Hänger en del på väder & vind.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards