Djuren och Jag

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Otta:-)

Av djurenojag - 29 september 2012 06:27

Att vara vaken före fru Goms en morgon säger inte lite;-) Atli var nödig vid fem-tiden, och efter rastning så var jag klarvaken:-) Ska ju inte vara fullmåne förens natten som
kommer, men jag har noterat att jag alltid blir "varulv" natten innan....
Nåväl, har hunnit med lite nytta såhär på morgonkvisten, och snart börjar det bli ljust ute så jag kan ta en morgonpromis med de lurviga.
Somnade till en ganska bra film
igår som gick på SVT - An education:-)
Missade tyvärr slutet, så om någon läsare såg den och vet hur den slutade så tar jag tacksamt emot en sådan uppdatering:-)
Idag kör vi lite shopping i Falun, så
får vi se om andra halvan och jag, åker och kollar in Kopparbergsmarknaden imorgon....
Hänger en del på väder & vind.
//

 
 
Ingen bild

L

29 september 2012 07:03

Det var så roligt att träffa dig igår!! Minna ville så gärna åka förbi!!
Måste erkänna att jag e lite avundsjuk på shoppingtrippen som är inbokad!! Men idag är det ju hönsbytardag så jag får nog min beskärda del skulle jag tro ;)) hörs!!! Ha en toppen helg och uppdatera mig på alla inköp!!! :))

 
Karina

Karina

29 september 2012 07:24

Jag spelade in den filmen igår för det blev tidigt nannakuddedags. Återkommer med filmens upplösning. :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helena

29 september 2012 12:12

Hej!

Riktigt bra film, så jag lyckades hålla mig vaken samtidigt som en halvsovande Mulle fick en lättare pälsgenomgång.

Vet inte var du slutade titta men David friade till tjejen (hjärnsläpp-kommer inte ihåg vad hon hette) och det tyckte hennes föräldrar var bra, då skulle hon ju inte behöva studera vidare ... Hon sa ja efter viss tvekan och slutade också skolan. Efter en tid råkade hon hitta brev adresserade till David och FRU - han var alltså gift. Han erkände det, många tårar och katastrof för tjejen som direkt avbröt förhållandet, trots att han sa att han skulle skilja sig och gifta sig med henne istället. Hon gick hem till honom för att se frun (antar jag), det visade sig vara en helt normal, trevlig och snygg kvinna och de hade dessutom barn. Hon verkade vara van vid makens snedsprång. Hon suckade och förstod direkt och frågade om hon var gravid, för sånt hade tydligen hänt tidigare. Tjejen (vad sjutton hette hon) fick ta extra lektioner och kom till slut in på universitet som planerat. Livet verkade ordna upp sig för henne och hon hade ev en ny kille i sitt liv, som hon reste till Paris med. Hur Davids liv fortsatte fick man inte veta något om. Så det som verkade vara en genuin och underbar kärlekssaga för båda med happy end, blev inte riktigt så - hans affärer verkade vara mer vana än undantag.
Sammanfattning: söt ung tjej blir lurad av dum karl! Inte första gången precis ...

Hälsningar

Helena

djurenojag

29 september 2012 19:36

åhh TUSEN TACK Helena, för sammanfattningen av slutet:-) Jenny hette hon:-) Kul med film som har litet annat slut än förväntat .......även fast jag misstänkte redan från början att David var en lömsk prick:-)
Kram till dig och Mulle!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av djurenojag - 7 februari 2021 09:42

Vintern må vara vacker när snön gnistrar, solen skiner så man bländas av strålarna som reflekteras i det vita. På med knäortosen, fodrade underställsbyxor och raggsockor. Där gled knäskyddet ner och underställsbyxorna måste dras ner igen. På med täck...

Av djurenojag - 13 januari 2021 08:40

Trodde ALDRIG att jag skulle säga det, men efter den längsta hösten någonsin så är jag så GALET GLAD i snön som fallit ner!! Det blev så ljust och olerigt! Minusgraderna är inte lika trevliga för en sargad kropp, men man får ta det onda med det goda ...

Av djurenojag - 1 januari 2021 11:53


Déjá vu! Men årets första dag börjar precis på samma sätt varje år. Med att vara ilsk och bitsk. Politikerna kan swisha ihop en Pandemilag på några månader, men att förbjuda allt vad pyroteknik heter är tydligen förbannat svårt! Det är ju bara att i...

Av djurenojag - 31 december 2020 11:32

Årets sista dag är här! Alltid med en klump i magen, då jag bävar inför fyrverkerier och smällare. Bränna upp pengar är inte min cup of tea... En pandemi till trots, där mycket har ställts på sin spets så är min önskan att vi ska lära oss något utav...

Av djurenojag - 29 december 2020 10:51

Dagarns rusar på lite för fort nu tycker jag. Det är ömsom regn ömsom snö och så lite blåst och is däremellan. Måste dela med mig av en händelse med Rökkvi dagen innan julafton. Den där hästen som är livrädd om jag har fel sorts handskar på mig ut i ...

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards