Djuren och Jag

Alla inlägg under september 2012

Av djurenojag - 15 september 2012 17:46

Om hösten kunde vara så fin som idag, så skulle kanske til och med jag kunna lära mig att tycka om den här årstiden:-)
Blev en låååång tur med pållar idag- barbacka! Lär kännas i ljumskarna imorgon. Hundarna har busat och haft det skönt i trädgården och missen har också fått njuta utelivet!:-)
Lite quality-time med andra halvan ikväll. Blir nog brasa i kaminen, tända ljus och kura ihop oss på sofflocket och bara umgås...hmm, kanske slinker det ner någon godisbit...
Hoppas på finväder imorgon med, för då är det rallyträning som gäller!!!!
//

Av djurenojag - 15 september 2012 09:28

En fredag i U-a's tecken! Busväder!! Första höstrusket. Kära Goms tog hand om illbattingarna<3
Kräftkalas hos Bruset/Larsson. Gott!! Trevligt!!!<3
Idag sol!!! Lördag!

Av djurenojag - 13 september 2012 11:38

Hmm, de säger att vargen tar alla älgar så att det är ont om dem!! Men var kommer då alla förbenade älgflugor ifrån???!??? De är äckligare än fästingar!!!
Atli får en fin 4månaders present. Ett BAD, efter att - tro det eller ej, gått ner sig i ett träsk o f r i v i l l i g t! Matte fick dra upp lillkorven:-/

Av djurenojag - 13 september 2012 09:11

Idag fyller Korvarna 4 månader! Tänk vad tiden går fort.
Grattis till hela Q-kullen!!!!!!

Av djurenojag - 12 september 2012 08:47

Idag kör vi ombytta roller. Matte utfodras FÖRST, och sen kommer de andra på tur. Hör inte till vanligheterna, men lite onsdagslyx kan man väl få ha;-D
To-do-listan växer och ändå är det så svårt att få ur tummen. Får nog skylla på att jag jobbar bäst under press?!?:-)
Tritla överraskar mig lite då och då. Igår fick hon guldstjärna. Vi red förbi stora skogsmaskiner, kabelrullar i förbannelse, grävmaskiner som öste grus, utan att hon trilskades!! Klart hon blev lite spänd vid varje maskin vi passerade, men hon litade på mig och var fokuserad på arbetet:-) Dessutom går det mycket bättre och poletten verkar ha trillat ner om formen. Visst vill hon gärna och helst krulla ihop huvudet/halsen. Men känns som hon fattat att jag vill nåt annat, utan protester:-) Kanske svårt att förstå min glädje, men när man känner att hon har bärighet blir man så glad. Och som sagt utan protester!!:-))))
Underbart!!:-)))
//

<3

Av djurenojag - 11 september 2012 11:15

Han tar våra skor (och suger på dem), springer åt rakt motsatt håll när man ropar och försöker kalla in, slaktar leksaker, biter på soffan och ska gräva sig till Kina på parkettgolvet. Hoppar i vattenskålar, älskar att plaska i lera och rulla sig i äckliga saker...
... ändå så är han MITT <3 och en helt underbar krabat!!

Av djurenojag - 10 september 2012 21:13

Äntligen!!! Efter att ha letat lokal sedan i maj, så är det klart nu!!! Så nu tutar vi och kör och jag blir delägare i två företag. R-M och jag kör igång "Ludvikas Glada Svansar". Ska bli skoj att komma igång:-)
I U-a flyter det också på bra, så just nu känns det lite medvind i seglet!!
//

Av djurenojag - 10 september 2012 11:30

Alla djuren fått sitt och jag själv är alldeles nyss utfodrad:-) Massor med kaffe i magen så ska jag nog lyckas åstadkomma nånting denna måndag också!
Ok, jag är precis som alla andra, det vill säga inte alltid på topp. Alla har bra och dåliga dagar. Men jisses så matt jag blir på negativa människor som alltid ser problem istället för att se möjligheter eller göra nånting åt problemen! Livet är inte en dans på rosor, livet är orättvist, men livet är inte så långt att man borde ha tid till att bara gnälla om allt!
Det mesta går det faktiskt att göra något åt.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards