Djuren och Jag

Alla inlägg under september 2012

Av djurenojag - 9 september 2012 07:46

Tack för golvvärme!!!!:-) Brrr!!! Frost och kyligt!! Höstigt!!! Kallt!! Ruggigt!! Rånigt!! Tack för kaffe!!! Varmt!! Gott!! Uppiggande!:-) Trotsar dock strumpor en aningens till.

Av djurenojag - 8 september 2012 20:56

Hade kunnat vara bra mycket präktigare idag, men latmasken tog överhand!:-) Brasa i kaminen, tända ljus och värme räckte gott och väl för mig...:-)
Imorgon tar jag nya dag och ska försöka prestera nåt.
Igår när jag anlände U-a insåg jag vissa saker:
* Saknar definitivt inte allt vad galna cyklister heter
* Saknar inte prestationspressen
* Saknar inte hur de bygger om och förstör Uppsalas fina grönområden
* Saknar flera fina härliga människor jag ser för sällan och har för dålig kontakt med
* Saknar alla restauranger och spontaniteten i att bara ses på nån pub oavsett dag och dagsform
* Är tacksam över fina människor jag fått äran att lära känna här
Men mest av allt:
Så det enda jag egentligen ogillar här, är inavel, buksvågrar/svägerskor, att ALLA känner ALLA och att alla vet vad en gjort, innan man själv ens vet!
Men i övrigt så TRIVS jag! Med mitt val, med mitt liv och vad jag gör med det!
Så mams och paps däruppe ( eller därnere?) Jag har det bra!:-)
//

Av djurenojag - 8 september 2012 08:42

Imorse drog andra halvan iväg flygkurs och hade rastat hundar och bryggt kaffe åt mig, så jag skulle få en sovmorgon:-) No shit, jobbtelefonen ringer 07.20, så då är det bara upp och hoppa!! Nåväl, citerar min mor: "sova får man göra när man är död"!:-)

En bra dag på jobbet igår men en längre hemresa...Alla som slutar arbeten och de som ska fisåka iväg till sina sommarstugor delar väg med mig:-( De första 8 milen låg väl hastigheten på 45km/h!!! Ok, ingen risk att åka dit för fortkörning ialla fall! Mer böter åt snigelframfart!!!:-))))

Får se vad denna dag har i sitt sköte. Men först ska jag bälga i mig en kanna kaffe!!!:-D
//

Av djurenojag - 6 september 2012 19:11

Värmeljus, doftljus, brasa i kaminen, nystädat, mätt, nöjda vovvar...
Känns helt ok faktiskt även om jag fryser galet mycket. Hmm, kan ju stänga ytterdörren, men nä, inte förens missemurr kommit hem! Tror jag lyckats packa ner allt som ska med till U-a imorgon.
Håll tummar nu, för kanske att det snart blir en lösning så kurser kan startas!!! Känns som det är på tiden att komma igång!:-) Loggan är klar i huvudet...Ska bara få ner den fysiskt och i pdf. också!!
Tjolahopp!!
//

Av djurenojag - 5 september 2012 20:22

Vad jag har njutit av den här dagen!! Hade tålamod och tiden att avslappnat med mobilen på ljudlöst rida alla tre hästarna! De skötte sig galant och vi tränade klättring, övergångar och tempväxlingar!! Vad det avspeglar sig på hästarna när ens eget humör är på topp:-)
Sen blev det hundpromenad och möta husse och som avslutning en kvällsfika och vovvebus med Goms!
Enligt "Endomondo" har jag förbrukat 1357 kalorier idag ( de har ridning i sin app) och totalt ridit 1,6 mil!! Då är inte promenader inräknat:-)
Ett glas rött nu tycker jag att jag är förtjänt av, och om inte annat så är det bra för hjärtat!!

En bild i väntan på husse:

Av djurenojag - 5 september 2012 11:35

Solen skiner och knotten har blåst bort!!
Väntade med en dödligt tyst telefon in i det längsta, men tog sen bilen till skogen så vovvarna fick sig en busig liten promenad! Ja, men se då vaknade telefonen till liv och sen dess full fräs:-D Nu väntar jag....innan det är dags att motionera alla de tre stora lurviga, innan de ska få byta hage:-)

Av djurenojag - 5 september 2012 09:06

Igår var jag tveksam om jag skulle ta mig ur sängen idag. Är förvånad över att inte ha mer ont i kroppen:-) Axlarna och svanken känns det i, men annars ok. Zumba var kul och sjuttsingen vilken träning och flås! Det här blir bra för mig:-)) Uppenbarligen så ger vovvepromenerande och ridning ändå ganska bra grundförutsättningar.
Och... jag är inte alls lika lat som lillKorven<3

Av djurenojag - 4 september 2012 17:46

Ska alldeles strax svida om, för ikväll börjar Zumba'n:-)
Har lite ont i halsen, men det ska jag försöka "dansa" bort!!
Skitväder idag, men ska bli fint imorgon, så nåt har man att se fram emot. Kanske kan lägga mig i hängmattan och plugga!!?!??:-D
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards