Djuren och Jag

Alla inlägg under oktober 2012

Av djurenojag - 27 oktober 2012 18:10

Upp i ottan och hålla nerverna i styr! Idag var det debut för vår första kurs i rallylydnad. Stort!!!
Ett helt suveränt gäng! Duktiga och härliga vovvar! Undrar om deltagarna kommer att drömma skyltar såsom jag gjorde första gången?!?:-)
Nu kockar jag inför morgondagens lunch- symöteslådor.... men nej, vi kommer göra allt annat än att sy;-)
Lokalen vi får hyra är toppen och vi får väl hoppas efter morgondagen att deltagarna blivit nöjda!
Trött??? JA!:-)
På vägen hem, stötte jag på denna orädda individ<3

Av djurenojag - 26 oktober 2012 20:41

Gisses va halt det var imorse! Rena rama ice road driver kände jag mig som - men med vintersulor på Lilla Blå! Jobb i U-a och viktigt möte med bästa kollegan på Barista!!<3
Hem igen.. Handla, baka, äta, vina och pyssla om de fyrbenta av varierande storlekar:-).
Nu kör vi helgkurs i rallylydnad! Ska bli så himla kul!!!!:-))))) Vädrets makter verkar vara på vår sida också!:-)
Tut tut!!!
//

Av djurenojag - 25 oktober 2012 14:40

Mer händelserik morgon än idag får man leta efter!! :-)
Stickning klar för denna gång. Hmm, resultat?! Tja, behöver bara skämmas lite grann;-) Headhuntad:-) Kursförfrågan på annan ort, artikel i dt.se och fler anmälningar...
För att inte tala om det igår negativa beskedet som idag blev nytt positivare besked!! HURRA!!!
Nu är sandtaget uppröjt för idag och snart ska vi reka lite på kursplatsen...
Imorgon U-a!! Ikväll blir det ett litet glas rött:-)!!!
Nu kom misse in också:-))
Ibland är tydligen vissa dagar betydligt bättre än andra!
Tjolahopp!!

Av djurenojag - 24 oktober 2012 22:15

Blev lite härlig ridning idag också:-) Nu är vi på gång igen:-) Solen lyste inte, men bara avsaknad av regn får en att bli glad. Har väl fått ett lite mindre roligt besked idag, även om det kanske inte var helt oväntat....Men jag tänker inte hänga läpp för det, utan göra det bästa av situationen!
Imorgon har de sagt att sånt där vitt blött lull kan falla från himlen.......
Nu är det mesta planerande klart inför helgens kurs!! Spännande ska det bli!!
Men nu känner jag att det börjar bli dags att leta upp kudden!
Vetenallen ska värmas upp för nacken och de lurviga ska få värma mina fossingar:-D
//

Av djurenojag - 24 oktober 2012 08:02

Idag ska vi få strömavbrott, så nu är termosen laddad med nybryggt kaffe:-)
Tänk att vi haft två dagar utan regn, varav en med sol! Det är ju nästan ett mirakel. Dagen igår bjöd på ridning i solsken och det gjorde under för själen. Som man längtat!!!
Min nacke spelar mig ett spratt, tror jag har några nerver i kläm.. Aj, aj...Men man brukar ju säga att det som inte dödar- det härdar:-)
Längtar till mitten av november, då svägerskan och jag åker iväg på ett dygns SPA!!!:-)
//

Av djurenojag - 22 oktober 2012 19:08

...så det räcker och blir över. Nu kan jag nog inte bli anmäld längre:-) Hemmet är i gott skick, köttgrytan blev jättegod och nu står en kladdkaka i ugnen. Sen ska jag sätta mig och fixa iordning kompendierna till den kommande helgkursen:-)
Inatt ska det bli minusgrader och jag vet inte när jag längtade efter minusgrader sist.....Antagligen någongång i V-boda då man kvällsfodrade och hade lera upp till hakan;-/
Snart kvällsfika då:-)

Av djurenojag - 22 oktober 2012 11:35

Idag MÅSTE jag ta tag i mitt skitiga, grusiga, leriga, snuskiga, dammiga, sandiga hem! Sanitär olägenhet?!???!! Risk för anmälan?!:-D
Har en valp som så fort vi går utanför dörren - siktar in sig på närmaste gyttjepöl- och så drar han!!! Herrgud!! Hur ofta kan man bada en sådan där liten korv!!?!!:-)
Hmm, dags att hugga tag...men vet inte i vilken ände jag ska börja i!
Hovslagaren var här imorse, så nu är min bäste Röding fin om tassarna igen!!!:-)
//

Av djurenojag - 21 oktober 2012 19:14

Regn....Hört det förut?!
Kastat in ett par kubik ved i pannrummet. Städat ur och fyllt pottan så den är redo för heta dopp. Hämta bilen och goffa pizza.
Sen skulle vi få hjälp av en man med traktor och balgrip för att flytta dem, men si...där sjönk traktorn i leran!!:-(
Efter många om och men så har vi nu ialla fall fått upp några balar, men fick bygga om staketer lite- riva en annan hage och bygga in balarna i den nuvarande hagen. Det ena ledde till det andra och nu är jag tvärslut, blöt, lerig och trött!!!
Så so long!!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards