Djuren och Jag

Alla inlägg under oktober 2012

Av djurenojag - 21 oktober 2012 11:26

Hade en alldeles underbart trevlig kväll hos Goms igår!! Blev bjudna på massa gott och trevligt sällskap!!!<3 Lite seg idag får jag väl ärligt erkänna:-)
Imorse hade H och jag dejt i hästhagen. Passade på att mocka när vi ändå var i farten och sen jaga liten brun som älskar att gå sin egna väg!!

Ok, det r e g n a r inte just nu, men luftfuktigheten borde ligga på en sisådär 99,9%! Lerigt!!! Grått!! Trist!!
Jag står inte ut med det här!! Avskyr hösten!! Dessutom har vi ett grustag inomhus...Nån som behöver lite fin beachsand så är det gratis- mot avhämtning (dvs..städning/dammsugning)!!
Ikväll blir det med största sannolikhet pizzasöndag;-) Ska väl hämta hem bilen också så småningom:-)
//

Av djurenojag - 20 oktober 2012 13:42

Ha!! Nålen inhandlad. Gofika hos Bruset/Larsson. REGNAR fortfarande. Brasa i kaminen. Slölördag. Blötdjur....
Ikväll till de bästa;-)
Nyttogöromål en annan gång!!
//

Av djurenojag - 19 oktober 2012 21:19

Morgondagens mission: Att i handla en stoppnål!
Herregud!! Vad har hänt med mig?!?? Hahaha!! Inte trodde jag för ett tag sedan att jag skulle sitta och sticka en fredagskväll!!!
Men - jag trivs, jag är glad, jag har det bra....så vad kan vara fel?!?
Dessutom är jag omringad av fyra grabbar!!!

Av djurenojag - 19 oktober 2012 12:56

Hittade lite synonymer.... våt, blöt, sur, vattendränkt, immig, däven; sank, sumpig; dimmig, regnig, daggig...

Av djurenojag - 19 oktober 2012 08:55

Käraste kollegor har låtit mig få vara hemma idag!! <3 Känns konstigt, men med tanke på hur vägarna är trasiga och översvämmade så känns det ändå ok. Får ta igen det vid annat tillfälle...
Tror A tycker det är skönt att slippa fyra konstant skitiga, leriga och blöta bestar:-P
Oj, uppehåll!! Bäst att sätta igång så man hinner med nåt innan det börjar regna igen;-P

H2O

Av djurenojag - 18 oktober 2012 20:48

Regn, regn, blött, regn, regn, lera, regn, regn, regn, regn, regn, regn.....
Men nu har vi 8,4 ton hösilage hemma!!

Av djurenojag - 17 oktober 2012 13:33

Så här känns det här!!! Deprimerande är bara förnamnet!
Bild lånad från:
telegraph.co.uk

Av djurenojag - 17 oktober 2012 07:13

Igår bara "kom" det lock för ena örat. Det kan man säkert leva med, men tinnitustjut i örat är värre! Stackars människor som alltid har det så här!!! Håller på bli galen av tjutet efter knappt 24h!!!!!
Och regnar gör det. Magkatarr.
Usch, tror jag vaknat upp till en gnälldag?!?
Fast - Om några timmar kommer hösilaget!!! Tjohej vad fyrbentingarna ska bli glada! Trots avsaknaden på gröda, så inte tusan har de gått ner i vikt inte! Ska vintern bli istid månne??:-P
Jag har världens snällaste valp, by the way;-P Sitter och ylar vid ytterdörren innan tuppen vaknat. Jag blir klarvaken. Puppen går ut och kissar och sen somnar han om hårt och länge.....medans matte förblir klarvaken:-/
Hmm, undrar om tjutet i örat försvinner om man gör hål på trumhinnan?!?? Nej, jag tänker inte prova, men det var en tanke som slog mig...
....

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards