Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2012

Av djurenojag - 15 november 2012 20:41

Borde uppdatera, men inspirationen har nog gått och gömt sig lite...
Livet rullar ialla fall på och det var SKÖNT med SPA:-) Sundsvall är faktiskt en stad jag skulle kunna bo i:-)
Men nä,
Nu ska jag ta mitt perfekta liv med världens vackraste perfekta hundar och krypa ner under den perfekta filten i den perfekta soffan, för imorgon ska jag vara perfekt och gå till det perfekta arbetet!
Åh...jag glömde nämna att jag älskar min perfekta (lurviga) familj:-)
//

Av djurenojag - 11 november 2012 07:47

Korven är som en väckarklocka! 06.29 pronto:-) Bangsi var likadan, så det lär ju vara övergående. Igår spenderades kvällen i Abbis för att fira lite födelsedagar och Fars dag med Sellnäsplanka. Yummy!!
Hann faktiskt med att bygga en "foderhage" åt de stora lurvarna.

Denna söndag verkar bli dimmig, disig, grå och trist. Ridning står ialla fall på schemat. Födelsedagsbarnet får sovmorgon!:-)
//

Av djurenojag - 10 november 2012 07:44

Jaja, man kan ju inte sova bort sitt liv, säger jag med ögon i kors åt liten Korv som tycker matte ska kliva upp kl 6.15 en lördag:-)
Men nu är hurran påsatt och jag ska njuta av arla morgon och tystnaden innan det är dags för dagens göromål!

När jag klev isäng var det lite vitt pudersnö på marken och -5. Idag är det +5, blött och blåsigt...
Slog nog i huvudet någongång, riktigt ordentligt, för nu längtar jag efter minusgrader och snö!!

På måndagmorgon ska jag åka och hälsa på mitt nya arbete:-) Ska bli spännande!! Sen blir det SPA och jag har bestämt mig för att komma hem som en ny människa!:-)

Idag fyller brorsonen 1 år.
Grattis till H-boy!!!!

Av djurenojag - 8 november 2012 14:53

Åh, det var mysig ridning av alla tre, medans de fallande snöflingorna kittlade mot kinderna! Tyvärr ska det bli varmare och regnigare igen:-/

Sett höjden av lathet idag!!
Fascinerande:-/

Ska vara en riktig gnällkärring nu, men om vi i "byn" betalar vägavgifter till vägföreningen, borde ju det betyda att vägarna här inte är kommunala?!?? Hur kan det då komma sig att det är konstant skytteltrafik av bilskolebilar?!???? Och det SKRÄMMANDE är att bilskolelärarna UPPENBARLIGEN INTE lär sina elever hur man ska bete sig när man möter ryttare och häst på vägen!!!! Ibland önskar jag att hästarna skulle dra av en riktig spark på de bilar som inte har vett nog att visa hänsyn!!
Hoppas inte fler körkort delas ut i flingpaketen:-)
//

Av djurenojag - 7 november 2012 21:14

Bytte ut hästhår i ögonen mot höbös.....och precis i denna stund så kommer jag på att mina solbrillor nog ligger nånstans i höburen?;-P
Sista "höststädningen" avklarad mellan alla telefonsamtal, men de flesta löven är borta, plattor sopade och rabatterna sanerade. Nu kan det få komma snö!!
Det finns alltid nåt att göra när man bor i hus och det trevliga i kråksången är att det mesta känns rätt bra att utföra:-). Har dock en dröm om att göra om kuvösen till isolerat uterum....Så bara att spara kosing!
På eftermiddagen blev det härlig promis i skogen i Håksberg och sen gofika med A.
Lagade "ny" maträtt idag, shish kebab gjord på lammfärs i wraps med rödlök, fetaost och gräddfil. Riktigt gott och kommer att lagas igen:-)
Är inne i en period där vi försöker laga något nytt varje dag för att få större variation på vardagsmaten.

...och NEJ!! Kommer aldrig att använda mig av Noviform igen!! Kändes som att gå omkring med en hel vaselintub i vardera öga. Hmm, ZilkEye får det bli istället!!!

Lite Berg flyttar in.....
//

Av djurenojag - 7 november 2012 09:18

Sitter och väntar på att torktumlaren ska bli klar så att vovvarna kan få komma ut på promenad:-) Ja, nu är det så att hundarna INTE ligger i torktumlaren, utan alla mina hund/hästkläder som behöver pälsutvädras:-) Jyckarna får hålla tillgodo med trädgården en liten stund till. Hästarna har gått i fem dagar i sträck, så idag får de en vilodag i blåsten och solen. Totalt knottfritt ialla fall:-)
Själv sitter jag här och svamlar för att fördriva tiden... Skulle ha räknat efter hur många gånger jag har hört att B.O vunnit det amerikanska valet- för nu är jag tämligen less på det budskapet. Måste ju ha hänt något annat i världen det senaste dygnet??!
Sådärja, nu skriker torktumlaren på mig!
Håll i hatten idag!!!:-)
//

Av djurenojag - 7 november 2012 07:11

Här ska hinkas och försöka få upp mina rinniga ögon. De uppskattade verkligen inte högvis med korta, korta hästhår:-/ Känns som 0:ans sandpapper trots halv tub Noviform i vardera öga. Tillfällig förkylning har också anlänt ( antagligen efter influensavaccinationen). Sömnbrist, då valvaka och supervaken Korv har aktiverat mig under natten..
Kontenta: Alla dagar kan inte vara de bästa...
Lite mer Nyhetsmorgon, kaffe och Alvedon - Sen kör vi all in :-D
//

Av djurenojag - 6 november 2012 10:52

...att få alla fyra på en och samma bild!:-) Vindstilla, soluppgång, frostig mark och fyra glada lurvar och två glada tvåbenta. När skogen är som bäst! I mitt nästa liv vill jag bo i skogen bland Leprachauns, älvor och skogens alla djur-och när jag behöver värme & kärlek förvandlas jag till en väl omhändertagen kissekatt;-D

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards