Djuren och Jag

Alla inlägg under december 2012

Av djurenojag - 25 december 2012 10:22

Bland det ljuvligaste är att vakna upp på juldagsmorgonen och gå en hundpromenad i tystnaden! All stress i vart hus är som bortblåst och ett lugn infinner sig.
Nu sitter jyckarna på tork;-), katten leker med sin leksak som styvbrorsorna gav i paketet och hästarna busar runt i hagen. Själv ska jag hinka java och möblera min nya Filofax:-) Iphone, datorer och andra diverse tekniska prylar - men INGET går upp emot hederlig papper och penna!!:-D
//

Av djurenojag - 24 december 2012 10:23

Då är the D day här då! Barnens ögon tindrar förväntansfulla över alla inslagna paket, granar klädda i varje hus och mat i överflöd.
En liten tanke då till alla som sitter ensamma, som inte har någon - där TV:n blir deras sällskap och de inget hellre önskar än att julen skulle vara över.
Jag har en gång i tiden varit där, men är otroligt tacksam över att "ha fått" en underbar familj att fira tillsammans med. Men fortfarande är julen hemsk och underbar på samma gång.
Så ett litet ord på vägen - låt inte materiella saker ta över, utan njut av att umgås med nära & kära och var tacksam över gemenskapen:-)
GOD JUL!!

Av djurenojag - 22 december 2012 22:15

Började morgonen ganska panikslaget, med att tro jag försovit mig. Tog mig några minuter och en kaffepannepåslagning för att inse att det var lördag:-) Blev en härligt snöig promenad med alla fyra lurvar och R-M<3
Sen ner och slåss på stan:-) 45 minuter räckte för att min kortisol, noradrenalin och adrenalinhalt skulle gå i topp!!! Åkte hem och begav mig ut på en ridtur istället tillsammans med H och J ... och tomteluvorna:-) Hastigheten var...ganska hög, då hästarna ä l s k a r den här årstiden och är piggare än piggast!!
Sen blev det naturligtvis fika:-D
Har rundat av arla kväll med Ice Age 4, som jag tyvärr inte tyckte levde upp till de andra 3 ( men vilka gör det?).
LillKorven har fått sig en pälsomgång -
så imorgon blir det storebrors tur.
Snart lockar sängen och dan före dopparedan:-)
//

Av djurenojag - 21 december 2012 06:35

Ett litet snabbinlägg såhär på morgonkvisten. Kan ju liksom bli det sista då jorden ska gå under enligt vissa källor:-P Och om det nu inte skulle ske, kommer jag åter inom kort, för EN VECKAS LEDIGHET hägrar:-)
Kl: 12.12 så vänder det!!! Ljuset kommer åter! Dagarna blir sakta längre......
Då hägrar vårtrötthet, gräsmatteklippning, knott och fästingar- men förhoppningsvis SOL & VÄRME:-)
Oj, började spåna lite i förväg nu kände jag....
På förmiddagen ska mina pälsklingar få umgås med sina allra bästa kompisar:-) De springer runt här nu och tycker att matten är alldeles för seg och långsam. De har inte förstått att matten måste tanka i sig några koppar java innan hon är startbar:-D
På återseende!!
//

Av djurenojag - 18 december 2012 17:53

Nu händer det grejer....Massor att hinna ta itu med, men vad gör jag? Jo, minsann, slänger mig på sofflocket och mätt i magen på Janssons frestelse, skinka och köttbullar samt Ernst på dumburken;-P
Har tränat vovvarna - med blandade resultat, men många skratt!!! Ivriga är bara förnamnet!!!
Skönt med lagom utetemperatur, så vi har vistats utomhus mest hela dagen:-) Pållar har fått sitt de också. Drómi blir så väldigt "på" den här årstiden, så åka häst existerar inte. Men han var duktig idag då vi hittat perfekta stället för volter och fyrkantsspår:-)
Dagarna tre med heltidsjobb kvarstår innan jag tar julledigt:-))) ...hmm, och bokföring:-)
//

Av djurenojag - 18 december 2012 08:38

Igårkväll var det pälsvård på lurvarna. Idag syns det inte:-) ....(fast det känns)
Note to self: Ha I N T E svarta kläder på dig vid pälsvård!!!:-P
Hann med att rida både T och D igår! Ska ta mig tid för dem idag också, för nu är sötebrödsdagarna över :-D
Fattar inte charmen med att slå in julklappar!! Mitt tålamod är alldeles för kort, så jag sliter mitt hår redan efter första paketet!!! Hur som helst så är klapparna inslagna efter "bästa" förmåga:-/
Har antagit en utmaning med äldsta vovven, att få honom gå i piaff fyra steg i fotposition. Har fyra veckor på
mig- så nu åker klickern och godiset fram:-)
Dags att sätta i lite fart och dra ur tummetotten!!!
//

Av djurenojag - 16 december 2012 18:31

Tredje Advent, plusgrader, klutsnö. Hästarna tokpigga och fick styra ut i snödrivorna oräkneliga gånger;-P
Trött! Hästfilèn igår var ...MMMmmmm!!!:-) Gott vin till också!
Trevligt sällskap av Goms!!
Ikväll klippning av yngsta Gomsen och gofika:-D
Vet ni vad?
Om fem dagar vänder det och vi går mot ljusare tider och vår!!!:-)))
Resten av kvällen ska vara "sunksöndag" - Skönt!
//

Av djurenojag - 14 december 2012 21:22

Nu när man blivit arbetstagare igen så spenderas fredagskvällen på sofflocket, med katten på magen, ifånen i ena handen och den andra handen i chipspåsen:-P
Andra halvan är och roar sig med arbetskamraterna:-)
Hundarna och jag var nyss ute på promenad och de hade tokrace i snön!:-) Härligt att se dem ha så kul tillsammans!! Tycker dock att storebror är lite nonchalant i uppfostran av sin lillebror:-) Har säkert gått flera veckor utan bad i vattenskålen - men så ikväll var det kört igen!!
Snart blir det bingen, för imorgon ska jag glöggrida tre hästar och sen äta häst;-P!!
Tittar just på mitt lutande pepparkakshus och noterar att florsockret är borta på 1:4 av taket. Ahhh- det förklarar saken. Pjakkur har sockerkick!!!:-)
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards