Djuren och Jag

Alla inlägg under december 2012

Av djurenojag - 13 december 2012 07:22

Godmorgon världen! Kallt. Mörkt. Luciadagen. Kaffe.
Kalla vovvenosar i sängen. Torsdag. Trolldom och magi.
*****************************************

Av djurenojag - 11 december 2012 21:25

Snart faller mina ögonlock ihop. Dorsalläget är intaget...
Herr Röd fin om tassar och sulorna på! Sen pepparkaksbak ( och varför tar en pepparkaksdeg ALDRIG slut, hur mycket man än bakar?!??? Mitt hus see alldeles förskräckligt ut, men det ä r hemmagjort!!! Inga fuskfärdiga byggsatser här inte:-) Mitt hus är välventilerat ( ungefär som stallet sa hussen) ;-D Och jobbtelefonen fylld med mjöl;-P
Sen "spelade" H och jag upp en ny bal med Lugallen! Fan vad bra vi kände oss, kopplade ihop, skarvade, pumpade, puttade och fixade allt alldeles själva!! Tror faktiskt att våra herrar blev lite impade faktiskt!
Till slut gull,bus och rastning av mina golurvar....
Jisses vad dagarna går fort! Vart tar tiden vägen?
Snart lite sömn och imorgon jobb:-)
//

Av djurenojag - 9 december 2012 19:45

För vem bloggar jag?!

Framförallt så är det för mig själv:-) Kul att gå tillbaka och läsa - som en dagbok liksom, fast numera har jag bara lås (läs: silvertejp över munnen) för sånt som jag helst behåller för mig själv. I vilket fall gick jag nyss tillbaka och läste om 9 december förra året. Vad härligt att jag slutat HATA vinter!!:-) Den kommer ju oavsett, så nöjd är jag att jag accepterat läget. Förkyld var jag tydligen 2011 också!

Skrivit dagbok och väderdagbok har jag gjort i princip varje dag sedan jag var 13, men inser att pappersdagböckerna blir ju mest liggandes i kartong på vinden.


Hur som helst - aktiveringskursen var skoj! Ett lika härligt gäng som tidigare kurser. Måste ju bara betyda att hundmänniskor är BRA människor!!!!:-D Å andra sidan så finns det väl vetenskapliga studier om att djurmänniskor är mer ödmjuka och empatiska!:-)

För den som vill, finns bilder från helgens kurs på www.ludvikasgladasvansar.se under "galleri2".


 

Så här mysigt har vi i vår lokal som vi får hyra av Segelflygklubben!


 

Ett härligt gäng ute på rast.


 

Tomtenissar gav deltagarna ett gott skratt imorse när de anlände.


//

Av djurenojag - 9 december 2012 13:44

...
Har vi ju hört om! Nu har jag (och R-M) stått i dagarna två och inspirerat deltagare om ffa mental aktivering - så då kan jag ju bara inte vara sämre själv, utan ska ta tag i det där med att trötta ut mina egna jyckar lite, en och en;-)
Men först lite Alvedon! Var verkligen glöggen helt alkoholfri;-) ???

Här är kursdeltagare ute på en liten rast.

Av djurenojag - 9 december 2012 06:53

Igår var en ljuvlig dag! Hade skoj på hundkursen och hann sedan med ridning av både D och T samt en långpromis med vovvarna. Ville vara utomhus och insupa de där solstrålarna man inte ser så ofta så här års!:-)
Idag är det återigen lite kallare....och ska snart göra mig redo för dag två på hundkursen.
Andra halvan var lycklig som testade skoterföret igår:-))
Imorgon ska min bil och trailern besiktas- så den som känner sig manad kan väl hålla en tumme eller två?!?! Så skotta fram trailern lär stå på agendan när jag kommer hem.
//

Av djurenojag - 8 december 2012 06:24

Lördag, uppe före 6, gnutrött!
Nu laddas det för att hålla hundkurs hela helgen. Aktivering står på schemat:-) Hinka kaffe och plocka av laddat batteri från polerna.
Tut, tut, nu kör vi!:-))))
//

Av djurenojag - 6 december 2012 07:51

Uppe och bryggt en hel kanna kaffe så det ska finnas när strömmen ryker och tänker inte släppa ut pållar förens det ljusnar:-)
Har inhandlat första julklappen - till mig själv:-D Bra jobbat skulle man kunna säga på den punkten:-P
För en gångs skull är det andra som fått mer snö än oss. Tycker det räcker nu. Lagom att rida i och tillräckligt för min snöskotertokiga andra halva:-)
Så vad har dagen i sitt sköte? En hel del pappersgöra som samlats på hög. Hundarna behöver definitivt en pälsfixaromgång och hästarna måste motioneras. Känns helt underbart att dammsugaren kunnat stå instängd i 2 dagar nu!! Vet inte när det hände sist!
Av någon anledning kommer man ju på massa saker som skulle behöva bli utförda - och allt kräver elektricitet...Attans då:-)
//

Av djurenojag - 5 december 2012 21:42

Jaja! Jag v e t att jag är lite blödig, men jag kommer att sova gott inatt av att pållar fick komma in ikväll:-)
En småhektisk dag på jobbet och ganska så trött, men ska förbereda "livet", då vi ska ha strömavbrott imorgon igen. Förhoppningsvis det sista på ett bra tag.
Tämligen tomt i knoppen vad gäller update, så jag tar en rain check till imorgon:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards