Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2013

Av djurenojag - 18 januari 2013 06:58

Idag är det tut tut-dag igen - men FREDAG!!:-) Mådde döilla hela dagen igår och kändes nästan som
magsjukan knackade på dörren. I slutänden var det nog vätskebrist och idag är jag fit as a fiddle igen:-)
Spenderade någon timme på soffan medans maken servade med det mesta;-), sen rullades det in 600kg hösilage till pållarna, så nu är de glada igen!
I em ska jag plugga!!! PLUGGA!!! PLUUUUUGGGGA!!! :-(((
Entusiasmen är stor.....not;-)
Nä, dags att lägga locket på brunnen och sätta för luckorna på fönstrena.....
//

Av djurenojag - 16 januari 2013 18:22

Jag VET ialla fall att jag lever, medans katten arbetar med det jacobsonska organet för fullt och postlådedelaren kockar i köket och jag sippar på ett glas Amarone;-D
Life could be worse!!!

OM jag lyckas klara tentan i vår ( håll alla tummar, tår, öron och hårstrån) så ska jag ge mig på en distanskurs i fortsättning isländska vid Háskóli íslands. Men just nu hinner jag inte ta tag i det samtidigt som djursjukskötartentan.
Perfekt att den andra halvan drar till Canada i år igen, så jag får vara allena och plugga, plugga, plugga!!:-)

Sidärja, middag serverad:-)
//

Av djurenojag - 15 januari 2013 16:27

Slog ner röven i soffan efter att tänt pannan och har verkligen ingen lust att resa mig upp igen! Trött är bara förnamnet. En skittisdag och en pissnatt!;-P
Egentligen är det inte alls så illa, utan är bara t r ö t t!
Ska strax resa mig upp och ta vovvarna på en ordentlig promenad i snöyran.
Har tusen samtal jag skulle behöva ringa och två tusen papper att ordna.....
//
En liten uppdatering från positiva jaget;-D

Av djurenojag - 14 januari 2013 18:51

Efter jag jobbat och eldat för husvärmen blev det en tur i skogen med vovvarna runt Sausstugan:-) På hemvägen ser jag något gult sticka upp ur snön och nyfikensom jag är går jag fram och kollar. - Och se där!! Där låg andra halvans ruta till skotern som han tappat för säkert en månad sedan:-) Helt intakt!!
Tänkte inte på att köpa en trisslott då, utan att istället tömma soptunnan för att leta efter mitt borttappade körkort!!
Guess what?!?!
Jag HITTADE det!!!!!! :-))) Så NU kan jag fundera på den där trisslotten!!!:-)
*******************************************
Vet ni!!??!! Man KAN faktiskt vara en familj U T A N barn!!:-)

Av djurenojag - 13 januari 2013 17:18

...Och DÄR gick luften ur mig!! Men vilken underbar dag! Brevlådedelaren tog hundarna på långpromis imorse medans jag motionerade de tre islandspållarna:-D Sen gjorde jag ett ryck och städade hushållet- vilket var m e r än välbehövligt. Vidare för rallyträning med Bangsi och lite allmän träning med LillKorven som avslutades med bus på Roths äng. SEN kastade jag mig i ett hett bad och har nu återfått en normal kroppstemperatur! One piecen på!!
NU blir det dorsalläge tills den andra halvan behagar hämta kinamat!!
Har begått hädelse och ignorerat helig vilosöndag!;-P

Av djurenojag - 12 januari 2013 09:45

Kör en liten up to date såhär en lördagsmorgon! Tittade på en vacker film miss i nassen och tårarna sprutade- vilket resulterade i att jag vaknade med huvudvärk och tjock näsa efter bara några få timmars sömn. Klockan ställdes dock på åtta och Morgonpasset på TV:-)
Snart ska vi promenixa med Goms och alla fyra lurvar!!!!
En PN i eftermiddag hägrar i periferin:-D

Av djurenojag - 11 januari 2013 19:11

Ja'men si då va dä freda' då!:-)
Ska snart dra på mig det varmaste jag har och ta vovvarna på kvällspromis, medans andra halvan - den där jag delar brevlåda med, roar sig på annat håll:-D
I helgen S K A det rallylydnadtränas!!!!
Stackars Bangsi blir lite överexalterad fn...:-/ Ska ju försöka knipa RLD F titeln den 9 februari!! Håll tummarna!!
Atli?!? Hmm, ja där jobbas det fortfarande på inkallning;-P Men skilja på höger och vänster tass sitter som en smäck!
Annars var det ju det där med praliner & navelpill:-)

En liten bild på liten brun för typ ett halvår sen.....*kärlek*
Och en annan på stora svart och *kärlek* där också!!

Av djurenojag - 10 januari 2013 18:54

Nu längtar jag faktiskt efter helg:-) Då ska jag ligga på sofflocket, pilla mig i naveln och äta praliner, med papiljotter i håret!!;-P Skämt åsido....Nä, då ska hästar och hundar få sin beskärda del uppmärksamhet och förhoppningsvis lite träning också!! Håret skulle jag definitivt behöva göra nåt åt!!!
Hann med en ridtur innan det blev mörkt, på älskade Röd! Gud vad han
ä l s k a r den här årstiden!!!<3
Nu ska gumpen slås ned på sofflocket, lär visa sig om den kommer upp igen den här sidan idag?!
Måste citera min fd kollegas smarta son ( 6 år, tror jag han är?)
" Ligger jorden i rymden? Då är ju vi rymdvarelser. Då finns det ju rymdvarelser på riktigt!!"
<3<3

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards