Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2013

Av djurenojag - 9 januari 2013 06:58

Vovvar rastade, bilen varm, matten kaffetankad, nygosad misse, matlådan packad, e-posten kollad, hästarna lever...hm...känns som jag glömt någonting.........
ahh.....strumpor ska på:-D
Tut, tut....då kör vi!!
//

Av djurenojag - 8 januari 2013 18:45

Inga spännande och revolutionerande händelser här inte;-P Jobbar lite mer än vanligt för en kollega som troligen lever loppan och har det super i Thailand.
Ikväll S K A jag I N T E säcka ihop, för vovvarna måste få pälsvård, med betoning på MÅSTE!
Missen har precis krupit in under filten på min mage och saknar gos & kärlek - så det ska jag absolut ge honom nu...<3
Så här på "farmen" har vi det bra;-D
//

Av djurenojag - 7 januari 2013 05:38

Att komma isäng tidigt har sina fördelar....och nackdelar. Vaknade 03.50 K L A R V A K E N!! Liten(?? 23 kg) brun har sovit på mina ben hela natten:-)
Några dagar till med milt väder, sen ska det tydligen komma lite kyla igen.
Det var dagens spännande uppdatering;-P
//

Av djurenojag - 6 januari 2013 18:57

Ånyo en söndag utan bakfylla eller ångest;-) Hade en mycket trevlig kväll hos Goms, med massor av gott att äta, dricka och trevligt umgänge!!!<3
Red både T och D i förmiddags, och red pass på D!!!!!! På mitt kommando liksom!!!! 1st time!!! Lycka!!!
Sen har jag handlat, städat och lagat "storkok" - det ger väl vuxenpoäng om något?!? Hussen gick långpromis med vovvarna<3!
Snart tar jag kväll och laddar för en ny vecka:-D
//
Psst R-M; inte en enda bild tog vi igår:-/.......

Av djurenojag - 5 januari 2013 07:32

Bäst att kliva upp tidigt i f a l l det skulle vara så att man tagit fel på dagarna;-D Nåväl, hundar rastade och frukost intagen innan sju......Fast..... nu slog koman till:-)
Dagens to-do är att rida, rida, rida, rida, rida, rida, rida:-)))) Snälla H motionerade dem igår<3
Har lite ont i halsen, men det låtsas jag inte om!!
Ikväll ska vi till Goms och ha det trevligt!!! 2 längtar r e d a n - tänk att matten inte bara kan vara tyst med sånt tills det är dags?!;-D
Blunda då .....bara yttepyttelite? :-))
//

Av djurenojag - 4 januari 2013 06:40

En liten uppdatering så här på morgonkvisten. Snart hundpromis innan jobbet. Fredag!!:-) Hann rida igår och TÄNK - kom inte tillbaka förens runt 16-tiden och det hade INTE blivit mörkt!! Niiiiice!!!:-D
Fick rå om brorsorna en stund igår! Härligt!! De har så kul ihop alla fyra!! Det värmer gott i ett matte<3!!
Dags att piffa till sig lite, så ingen blir rädd av att se mig- försöka kan man ju alltid:-D
//

Av djurenojag - 3 januari 2013 07:42

Hemskt hur beroende man kan bli av en mobil egentligen?! Så jäkla populär är jag inte att jag inte skulle klara mig utan en - egentligen:-D
Nu sitter jag dock här med en iphone 5 och känner mig tämligen nöjd. NEJ!! Den tänker jag inte kasta i ren ilska:-)) Ibland lär man sig faktiskt av sina misstag:-D
"Ledig" dag idag, så mycket jag tänker hinna med, men börjar med kaffe och invänta brorsorna som ska vara här en liten stund och hänga med på skogstur:-)
//

Av djurenojag - 1 januari 2013 18:59

Första inlägget, nya året!Var väl lite snabb med uppdateringen igår;-DNär vi skulle ta in hästarna så fick Skrauti nåt fnatt och tvärvände i boxen och sprang ut igen. Dròmi blev undanknuffad och ställde sig fint på min fot. Snyggt blåmärke och ett broddhål....Hanna i sin tur drog omkull på isen i jakten på Skrauti och fick en snygg fläskläpp.Atli tog fyrverkerierna bra, medans Bangsi tyckte det var jobbigt.Som tur är så kom R-M och bästa brorsorna på buspromenad idag, och gissa om mina två var lyckliga!!!<3Min iphone är ett minne blott och ja, man blir HELT handikappad. Blir till att köpa en ny efter jobbet imorgon!!Åh vad härligt att vakna upp en nyårsdag och i n t e vara bakis. Tecken på att man börjar bli gammal??!;-)Har dock blivit Crocodile Dundeemaraton...Snart ska det bli lite pälsvård till Agnetas Nyårskarameller.//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards