Djuren och Jag

Alla inlägg den 2 april 2013

Av djurenojag - 2 april 2013 09:40

Svensk sjukvård av idag!
Den 29/4 2012 brakade min mage ihop och har sen dess * ursäkta finkänsliga* skitit vatten mellan 4-16 ggr dag. Nu har jag ju förvisso blivit diagnosticerad med IBS sedan ung ålder, så lite "van" är man ju.
I oktober var jag tillbaka till läkaren efter flertalet besök och prover, för att få remiss till mag- tarm i Falun. Fick ett brev kort därefter att de inte kunde hålla vårdgarantins gräns men att väntetiden INTE skulle bli längre än 4 månader... Wooops!! Det har nu gått 6 månader och jag har inte hört ett ljud från dem. Ringde dem för 10 minuter sen, men oj- de var på vidareutvecklingsmöte hela dagen, så jag får ringa en annan dag!!!!
Hmm, nåja se det positivt... Ingen risk för viktökning eller förstoppning här inte:-P
Orkar inte ens spendera energi på att vara arg- blir bara matt...

Av djurenojag - 2 april 2013 09:00

Idag började vardagen igen för de flesta. För mig börjar den imorgon och hade således bestämt mig för att ta åtminstone EN stay-in-bed-morgon...Jo men visst. Halv sju vaknade jag......
Dags att nagellacket ska tvättas bort och hundarna ska få sig en pälsomgång. Förutom "matförgiftning", så har påskhelgen varit till belåtenhet på alla sätt och vis. Hade förvisso behövt slita fram plugglitteraturen, men har ju faktiskt h e l a 8 dagar på mig :-P
Våren kryper sakta fram, med betoning på s a k t a. Känns som man bara står i startgropen som blir djupare och djupare, för man aldrig kommer iväg någongång.
Ska bara trycka i mig lite kaffe, sen ska jag försöka fånga dagen:-)
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards