Djuren och Jag

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av djurenojag - 20 maj 2013 20:54

Var ju ganska lat i helgen, så körde ett race idag istället:-) Fönster putsade. Pelargoner utsatta och omplanterade, lurvarna pälsvårdade, akvariet rengjort och hemmet sanerat!! Känns gött!!
Skulle ju bli regn idag, men istället har det varit varmt och soligt!! Härligt!
Ska nu kasta mig på sofflocket och äta lite glass och jordgubbar innan bingen ropar på mig. Vill ju hinna njuta lite av ensamheten också!!
//

Av djurenojag - 20 maj 2013 09:06

Och som vanligt så försvann helgen i ett nafs. Inte blev det nåt fixande med hönshus, ingen pälsvård och ingen ridning...... Istället höll vi på med ved, ved och lite mer ved. Hästarna fick sig alla ett välbehövligt bad och Fröken Svart är ivägkörd för betäckning. Hann med en grillning med hela flocken Goms <3 (ja, nästan hela flocken...barnen var inte med)
Hade måndagsångest igår, även fast jag är ledig idag!:-) Behövde byta dagar, då kollegor ska iväg på kurs. Andra halvan är på kurs hela veckan och i helgen som kommer kör vi hundkurs... Idag SKA jag ha pälsvård på riktigt! Akvariet behöver städas och brev avslutas...
Såg på Nyheterna att endometrios fått lite uppmärksamhet...... Inte en dag för tidigt!:-)
Och tro't eller ej. Sportintresserade famljen (not) tittade faktiskt ett tag på hockeyn, och det var ju skoj att Sverige tog hem VM-guldet! Men dokumentären med Zuckerberg och FB var faktiskt intressantare, så den fick avsluta vår söndagskväll.
Nu ska jag ta och njuta av den här dagen och riktigt vrida ur timmarna av ledighet!
Ha det gott!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards