Djuren och Jag

Alla inlägg under juli 2013

Av djurenojag - 14 juli 2013 14:45

Så var det söndag igen och måndagsångesten knackar på axeln. Blev härlig kvällsridning igår. Efter hundpromisen så satte Krakki, Bangsi och Atli igång och busade för fullt i trädgården. Lycka för ett mattehjärta!
Imorse fick husse vara puppisvakt medans R-M och jag gick en härlig morgonpromenad med de stora killarna.
Har ialla fall både slutat regna och åska, så nu blir det eftermiddagsridning! Lite chockartat att gå från +27 till +12 på en natt! Brrrr!
6 h e l a arbetsdagar, sen har jag SEMESTER!!! Då ska det snickras och byggas:-D Men veden...veden, den är klar!!!
Tjolahopp!!!
//

Av djurenojag - 13 juli 2013 17:42

+ 27 grader. Bilen blev städad:-) En dejt med Goms och bad för vovvar på Mor Annas. Lillkottarna tyckte nog det var skönt att få bli svalkade och ett sjöbad för första gången i livet!
Nu ligger revbenspjäll och gottar till sig i ugnen. Hittade nåt Morbergrecept:-) Doften sprider sig ut i kuvösen och min mage skriker " huuuuuungriiiiiig"! 50 minuter kvar!!!

Av djurenojag - 13 juli 2013 11:44

Hur skönt känns det inte att vakna upp, värmen slår emot en. Lättklädd ta en morgonpromenad med de stora tu, för att sen inta frukost och hammockhäng. En sådan här dag är till för att avnjutas, utan måsten. Ta dagen som den kommer. Det är för mig livskvalité. Hästarna får ta det lugnt tills en svalare kvällning. Kattwn är ute på musjakt, eller gassar i solskenet någonstans. Hussen ska meka cross...
Äntligen är min 2 dagars huvudvärk borta!!!
Ska nog smörja in mig med lite olivolja och städa bilen i solens sken medans "Liten" sover sin skönhetssömn!

Av djurenojag - 12 juli 2013 21:06

Om man skaffar en hund - ja, då är det sött. Skaffar man två - Gud, så jobbigt, hur orkar du? Skaffar man tre - ja, då är man plötsligt det stora samtalsämnet (fast man får ju inte själv vara med...)
Vill man bara ha ett barn, ja, då är man dum som inte skaffar nåt syskon. Skaffar man två, då är man perfekta mamman. Skaffar man tre - då ser folk upp till en för att man är så duktig!!
Ja.... och skaffar man inget....ska vi inte prata om!!

Av djurenojag - 11 juli 2013 17:15

Igår utökades familjen. Skarnbro's Royal Collection alias "Krakki" har nu blivit en i flocken. Nej, det har inte varit planerat länge, även om jag dreglat efter honom sedan hans första veckor i livet. Maken och jag har ältat för och nackdelar under en lång period. Men äntligen är han här. Bangsi & Atli är inte stormförtjusta....än, men heller inte hatiska. De är väldigt nyfikna!:-) Ger det ett tag, så är nog buset i full gång!
Krakki är en tuffing, glad och framåt- så det blir nog alldeles toppen!
Nu är flocken fulltalig ialla fall!!:-D
Har alltid haft en dröm om att ha tre.... och nu är den drömmen uppnådd! *Tumme upp*
Sen får omgivningen tycka och tänka vad de vill! Mitt liv, mina drömmar, mitt åtagande.

Idag är det heller inte vilken dag som helst, utan Bangsi's 4-års dag! Stort GRATTIS till alla syskonen i juvelen-kullen! Ikväll blir det bollek och gosaker!!

Av djurenojag - 8 juli 2013 13:21

...På sval kvällsridning, så borde jag städa. Istället har jag slängt mig raklång i hammocken och undrar om hemmet kanske kan bli rent helt utav sig självt?!:-P
Tog en skön morgonpromis med mina två lurvar relativt tidigt imorse, innan det blev varmt. Sämre måndag kan man ha!:-)
//

Av djurenojag - 7 juli 2013 21:18

Tänk, idag har jag gjort slut med min partner. Vi hade inte varit tillsammans så länge, men alldeles tillräckligt. Den slet ut mig, så nu är jag done with it!;-D

Med andra ord....Idag klyvdes den sista pinnen! HURRA!!!
Nu ska bara högen travas....

Även årets första (och känner jag mig själv rätt, så var det årets sista också) bad skedde idag! R-M fick agera dokumentatör:-))

Vovvarna och hästarna har fått ta det lugnt idag. 42 grader i solen, så har inte känts rättvist att låta dem anstränga sig i onödan.

Blev en skön kvällsfika med Larsson/Bruset och fick hjälp med att snagga nacken. Ryser av nackhår;-P
Nu ska jag suga ur det sista av söndagen ----- men guess what? Jag är LEDIG imorgon också!!!!!
//

Av djurenojag - 6 juli 2013 22:42

Kan väl knappast ha undgått någon att solen & värmen kommit åter. Härlig sovmorgon, vedstapling, god mat och bara vara! Passat mig som handen i handsken!
Fick busbesök också...

Och lilla poolen fick åka fram:-)

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards