Djuren och Jag

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av djurenojag - 20 augusti 2013 10:16

Får magknip och känner mig helt sönderstressad av dessa gula män, sprängningslarm, 3 rädda hundar och en ännu räddare katt, samtidigt som jag måste uträtta en massa saker. Kan inte öppna bakluckan när släpet är på, då blir det för varmt för djuren....
Grävmaskiner, lastbilar, lastare.... Skytteltrafik...
Hm, undrar om Spendrups tänker ge oss stackars boende life time "läsk"konsumtion för att vi får utstå detta??!;-P
Nä, nu fick jag magknip igen....

Av djurenojag - 20 augusti 2013 08:01

Nu är privatlivet slut:-P Springer omkring gulklädda män runt huset. Det borras, grävs, pratas och låter allmänt illa. Snart är vägen ett minne blott...Måste hinna fixa ett alternativt boende för mina stackars fiskar:-/
Igår var H och jag ut på en solig kvällsritt. D gick fint i alla gångarter på mjukt underlag. På hemvägen var han halt!!:-((( Hoppade av och promenerade hem. Ingen svullnad, inte varm, ingen ovilja att lyfta/stödja...Mitt guld:-( Fröken Svart fick bli fin om fossingarna igår igen...
Idag ska sista virket till lösdriften hämtas och ikväll ska vi till Goms och fira A som haft födelsedag!
Krakki växer så det knakar och snart törs jag säga att han är helt rumsren. Har inte hänt någon olycka inne på flera veckor och han går till ytterdörren och ylar varje gång han är nödig. Katten är sur för att han har utegångsförbud, men ja...tänker inte riskera att han sprängs i bitar...
Annars rullar livet på här ganska precis som vanligt, vilket jag absolut inte har något emot.
//

[Bild]

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards