Djuren och Jag

Alla inlägg den 3 september 2013

Av djurenojag - 3 september 2013 20:53

Jag ljuger inte!! Jag har brummande tinnitus i mina öron!!! 20 minuters tystnad mellan 6 och 20.30 Det är nog svårt att förstå exakt hur mycket vi lider här. Skönt att nån annan fick se när tavlorna rasade ner från väggarna. Satte mig på golvet och bölade som en liten unge som blivit av med sin snuttefilt när maken kom hem. Orkar bara inte...Mina lediga dagar som är heliga är numera en djup plåga!!
Som tur är följde H med på en ritt för en liten stund sedan vilket gjorde gott för själen! Och vi har bara de underbaraste hästarna som fixar galant att sicksacka mellan 5 meters djupa raviner, grävmaskiner, skopor och tjälkrok, sprängmattor och ett hejdundrandes bergsborrande!! Det kan man kalla stabila hästar!!! Helt enormt!!
Nu ska jag ta mitt brummande huvud och slå ner röven i soffan. Synd att inte få njuta av tystnaden när de äntligen tagit kväller!
*Inte bitter, bara jävligt förbannad och uppgiven*

Av djurenojag - 3 september 2013 07:53

Igår var det full fräs på jobbet. Snällmaken stod för middagsmaten eftersom jag var tämligen trött och "hypad" efter dagen. Vi tog en avkopplande promis i skogen med jyckarna som avslut, vilket var bomull för själen:-)
Imorse vaknade jag med panik i kroppen och trodde jag försovit mig!! Klockan var då 05.45, gulingarna igång och jag insåg att det är min lediga dag. Morgonens första sprängning är avklarad och huset stod kvar! Puh!
Undrar vem som ersätter eller kompenserar oss för detta... Vi får ingen post, ingen tidning. Hösilagebal vi sparat till första fodringarna har de vält och haft sönder plasten på. Hästhagen är ommöblerad och pållarnas sällskap i hagen är nu en 8-10 sprängmattor...Vi har fått köpa längre vattenslang för att kunna fylla vatten till hästarna, men snart är det tveksamt om vi ens kan ta oss över med den. Jag väntar på leverans av 150kg hundfoder och börjar inse att jag kommer få bära detta ett par hundra meter - om leveransen ens kommer fram. Annars är det frid och fröjd?.
Krakki och Atli är hyfsat coola i detta kaoset, medans Bangsi tycker det är lite småjobbigt. Katten verkar också ha vant sig, trots att han har utegångsförbud på riktigt i veckorna.
Tror jag ska muntra upp mig själv med ytterligare en kopp java!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards