Djuren och Jag

Alla inlägg den 16 september 2013

Av djurenojag - 16 september 2013 20:31

Husse, jag & co åkte till Ormhälla för en promenad. Ja, det första man kliver i när man sätter foten ur bilen var en s t o r björnskit! Bestämde oss för att sicksacka i skogen men inte vara alltför långt ifrån bilen. Ser då var BrumBrum har gått fram. STORA tassavtryck....och färska!!
Vi slapp ialla fall störa, och bra var väl det, då vi båda glömt mobiltelefonerna hemma.
Känner mig inte sämre än sist, men fryser, fryser, fryser. Dags att plocka fram raggarsockorna(!) tror jag bestämt!!
//

!!!

Av djurenojag - 16 september 2013 15:20

Hade ju inte sagt nej till lite kaffesällskap, men febern var ju absolut i n t e välkommen!! Mitt i städningen och allt:-(
Hundarna föredrar att ligga ute i regnet än att vara inne, efter att jag eldat som en tok(a) i kaminen:-)
Lite Alvedon och kaffe, så ska jag nog få tummen ur och göra en lasagne...

Av djurenojag - 16 september 2013 11:27

Imorse var jag inte 120 år när jag tog mig ur sängen, utan snarare 190! Kanske dags att införskaffa den där rollatorn snart? :-P
Lika snabbt som helgen anlände, lika fort försvann den. I lördags hade vi taklagsfest, eller snarare firade lösdriften! Och vad passade bättre än att vi avnjöt grillad hästfilé, massa vin och trevligt sällskap. Kom isäng vid 4-tiden. Och igår kom hösten på riktigt. Pälsvårdade ligan, vilket inte syndes vid kvällens promis. Ridning också. Klarade oss INTE ifrån regnet. Somnade ovaggad!!
Imorse fick jag pyssla om 6-ligan! Mysigt och trevligt att jag kan få hjälpa till någon gång också:-) Blev skogen!! Hade det funnits en björn i skogen, kan jag lova att vi skrämt skiten ur den med vår framfart.
Jag har sugit tag i dammtrasan och skurar socklar och dörrposter. Nej, det är verkligen urusel idé att ha vita väggar med tre långhåriga vovvar!;-P
Nu tar jag en liten paus medans ligan däckat. Inser återigen att jag glömt äta frukost.....Får bli en brunch när röven kommer upp från sofflocket!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards