Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2013

Av djurenojag - 14 november 2013 08:40

Sådärja. Nu har sotarn varit här så äntligen kan jag gå ut i pannrummet och elda!! Lite värme och varmvatten skulle inte skada. (Säger jag så här känslokallt medans de pratar om tyfonen i Filippinerna på nyheterna). Hmm....I-landsproblem de luxe.
Halsmandlarna är kvar och hostan verkar ta om. Nice att ha en så god virusvän som inte vill lämna mig;-P
Idag är det ledig dag och jag ska nog spendera den med att göra så lite som möjligt.... Synd att to-do-listan är lång:-/ Pälsvårda och träna lite med jyckar står ialla fall högst upp på den!
Ska passa på att ta en promenad med de ovanstående nämnda, medans det fortfarande är frostigt och rent ute.
Just ja.... mot pannrummet alias snickarboa var det visst!!!
Önskar er en god dag!!

Av djurenojag - 10 november 2013 21:48

Blev en middagstripp till Abbis för att fira (svär)farsdag, svägerskans dotter som fyller 3 imorgon, och min käre ungdomliga make som äntrar "gubbålder" imorgon:-) Idag fyllde dessutom mitt brorsbarn 2 år...
Mycket födelsedagar blir det.....
Inatt blir det kallt som attan. Synd att det inte ska hålla i sig. Riktigt less på lera & väta nu!
Tänker inte mer på min pappa mer idag än någon annan dag. Han är saknad. Som alltid, var dag, tänds det två ljus härhemma. Ett för mamma och ett för pappa. Emellanåt ett tredje för alla övriga som saknas i livet.
Vovvarna och missen har tagit natta nu, så jag ska nog göra detsamma!
//

Av djurenojag - 10 november 2013 11:34

Ruggigt och rått som bara den! Längtar efter minusgrader. Idag blev det mer kvistar hem än svamp. Fast en del trattisar ska läggas på tork nu.
Låg lite snö i skogen också.
Nu är hästarna igångsatta, så imorgon börjar vi vår schemalagda ridning/träning). Börjar med en vilodag idag:-)
Halsondan vägrar ge med sig!! Fast bara på ena sidan, så börjar misstänka halsböld:-/
Nu tänker jag roa mig att kura under filten på sofflocket, medans vovvar torkar till och jag kan köra ett pälsvårdsryck.
//

Av djurenojag - 9 november 2013 16:44

En morgonpromis med ligan,
sen rida Drómi.
Direkt iväg till klubben för rallyträning tillsammans med sexligan.
Sen kom regnet.
Red fröken Svart. Pissblöt!
Nu brasa i kaminen och torka till - innan det är dags att kvällsfodra och rasta vovvar igen.
Tur att man är djurnörd ändå in i benmärgen. Men man får vara ute i ur & skur, inte banga för nåt och får både styrka och motion på köpet.
Jodå, både hålet vid uppfarten och den groteska finnen är kvar!
//

[Bild]

Av djurenojag - 8 november 2013 18:43

Äntligen har jag fått mitt efterlängtade glas vin i ett hett väldoftande bad! Här tänker jag stanna en låååång stund!
Storstädning avklarad, doftljus tända, hundar aktiverade, hästar utfodrade (och en riden), middag intagen....och fortfarande jä.... halsont:-(
Jag ljuger inte, inte heller en över/underdrift, men idag har huset blivit dammsuget fem (5!!!!) gånger! Snälla, ge mig minusgrader tack!:-)

Nu återgår jag till njutandet!
//
PS. Visst är det väl lustigt hur vuxna människor (hm, ja de som tror att de är vuxna) beter sig när det gäller dessa sociala medierna. Den som uppenbarligen ogillar mig mest - är den som envist håller koll på min blogg slaviskt... Nåja, det bjussar jag på - Välkommen! :-) Några snaskigheter kommer jag ändå inte bjussa på. DS.

Av djurenojag - 8 november 2013 12:27

Men det struntar jag i. Har varit på en härligt lång promenix med jyckarna i skogen, så nu ligger de trötta och mätta i magarna.

Helt galet att hitta så mycket trattisar den 8 november!! Till vänster är dagens svampfynd och till höger kvistfynden från vovvarna.
Nu ska jag göra ett ordentligt städryck, så nu åker Klorinflaskan fram!! Här ska saneras. Sen hoppas jag vara klar innan det blir mörkt, så det hinns med lite ridning innan kvällens hundpromenad.... och så blir hemmet skitigt igen. Evighetshjul. Moment 22. Mission impossible.
Ha en bra dag!!
//

Av djurenojag - 7 november 2013 21:32

Näe, fy vad jag blir trött på negativa människor. Som ser problem i allt och finns det inga, så skapar de!!! Nu menar jag verkligen dem som ser ALLT i grått och svart. Tänk att ligga där på ålderdomshemmet och fundera över sitt liv - som gått ut på negativitet. Då bara måste man ju ångra sig!??!?? Livet är väl alldeles på tok för kort med att spenderas av att hitta alla de där felen och problemen!
O ja, jag kan också gnälla... men mitt liv går inte ut på det! Föredrar att se det positiva i saker. Sen finns det ju saker man ändå inte kan påverka - typ väder;-) Fast väder är nog det jag gnäller mest om;-P
Trots min onda onda hals, så har jag efter massor av veckor ä n t l i g e n ridit fröken Svart idag (ja, Herr Röd också, men det var inte lika länge sedan).
Det var lycka på hög nivå och tror hon också tyckte det var skoj att komma utanför stängslet!
Min fina<3

Har varit på en liten roadtrip också...
För en liten stund sedan fick jag avnjuta Indian ear candle. Så skönt och avkopplande. Att jag hör igen är ju inte fy skam heller!
Även om det bara rörde sig om ca 20 minuter, så fick jag se solen idag - så nu vet jag att det finns kvar där bakom molnen:-)
//

Av djurenojag - 6 november 2013 19:45

... och finnen i nyllet är både större och gör ondare! Känns som jag inte bara stoppat upp en prilla under läppen, utan mer som om hela jäkla snusdosan ligger där!;-P
Mår mycket bättre i kroppen och orken är tillbaka. Halsen är dock lika illa:-((
Stay tune, måste bara hämta in lurvarna från trädgården.............
........... ................ ..........
Gräsänka. Och när jag är gräsänka passar jag a l l t i d på att vräka i mig fläskkorv, potatismos och extra stark senap - så även denna gång!! Så gott!!:-)
Guess what?! Jag är femledig nu. I fem HELA dagar!!! Känns som värsta lyxen. Vore kul om man fick se solen, åtminstone en liten stund.
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards