Djuren och Jag

Alla inlägg under november 2013

Av djurenojag - 6 november 2013 06:28

Andra halvan kliver upp tiiiidigt idag. Släpper ut hundarna i trädgården och går sen och ställer sig i duschen. Jag vaknar av att lillkotten gnyr utanför dörren och går upp och släpper in dem. Vi kryper tillbaka in i sängen för en gosestund - jag och mina tre lurvigaste;-)
Sen gick andra halvan och skulle släppa in vovvarna. Tror pulsen steg när ingen kom...
Fick ju erkänna efter en stund att vi låg i sängen igen:-)

:-D

Av djurenojag - 5 november 2013 20:36

Stämbanden är inte riktigt med och halsen värker, men äntligen börjar det kännas som om det finns hopp om livet:-) Skönt och trevligt att vara tillbaka på jobbet igen!
Just nu är mitt största problem en gigantiskt finne i ansiktet. Den ser inte mycket ut för världen, men den KÄNNS!!!!
Fast jag får väl minnas min mors ord, man ska vara glad för att man har ungdomsfinnar!!:-)

Av djurenojag - 3 november 2013 19:31

Längtar inte sådär direkt efter snö, men väl efter minusgrader!!! Bor ju i ett lerhål numera och naturligtvis satte jag mig på röva när jag halkade runt där i lervällingen.
Imorgon blir det farbror doktorn med halsen...passar på eftersom jag ändå har min lediga dag.
Orkade pälsvårda lite ikväll och sen blev det en b l ö t hundpromis och yes - syns inte ett spår av pälsvårdandet.
Flocken i hagen ser ut att funka fint. Drómi som annars alltid får stå själv, och alltid går undan för han är så låg i rang. Men nu har han en kompis. Sproti och Drómi står i lösdriften och äter tillsammans:-)
Annars är det tända ljus, thé, raggsockor och Solsidan som tar upp denna söndagskväll.

Morgonvy från köket.

Visst fanns det trattisar och en guling kvar i skogen. Galet att plocka svamp i november...

De VAR FINA INNAN kvällspromisen.

Av djurenojag - 3 november 2013 08:29

Nionde dagen på min manliga förkylning. Ögoninflammation a la Shar pei som så fint H tyckte jag såg ut som;-P Hostan är värst - den tar snart kål på mig... Och halsmandlarna verkar gilla sitt anabola stadium...
Nåja, jag börjar vara på benen ialla fall och det är vackert så.
Igår fördubblades vår musketörliga och oj så härlig flock det blev helt plötsligt:-) De nya tre är här på lite semester:-))) Tror Drómi skaffat tjej;-D
Ligger såååå efter med pälsvård tack vare krassligheten. Det dåliga samvetet växer så det knakar. Måtte lite ork återvända så jag får ta tag i det där.
Japp, mer exalterande än så är det inte här just nu...
//

Av djurenojag - 1 november 2013 17:10

Nyss fått reda på att vi är fler!!!:-) Ser fram emot boksläppet den 14/11!!

Och NEJ!!! Det betyder inte att man ogillar barn...
<3

Av djurenojag - 1 november 2013 13:20

Däckad som en totalhavererad.... dator? Bil? Hårddisk? Moppe?
Skonade mina kära arbetskamrater från hostspyor och kisande ögon idag och låter sofflocket vara min bästaste vän. 2 halsmandlar bortskänkes. Ganska defekta, men stora. Jag betalar frakt om så önskas.
VILL BLI FRISK NU!!!!!!!!!!

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards