Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2014

Av djurenojag - 15 januari 2014 18:53

Sprit här och sprit där. Lite sprit in, ut, upp och ner. Gärna lite i fickan också och helst mycket och hela tiden!;-)
Varit till FDS på hygienmöte!:-) Var lite neg innan, men man kan ju ändra sig. Var faktiskt bra!!:-
Så nu flickor - nu ska vi bada i sprit - heeeela låååånga daaaagarna;-)

Av djurenojag - 13 januari 2014 09:19

Tar nog ett litet tag att acklimatisera sig. Från +8 till -18 inom loppet av en helg är lite väl snabbt, även för mig. Men vintern kom! Tur att hästarna inte hunnit tappa all vinterpäls;-P Den som trodde på vår i januari, var väl lite väl optimistisk:-D
Småfåglarna är på plats och jag ska strax inta skepnad till Michelingubbe. Jag älskar mina lediga måndagar!!:-)
Och Nej! Jag rider inte i den här kylan. Varken för hästarna eller mig själv. De leker på så glatt i hagen, så det får de fortsätta med!
Åver änd aout!
//

Av djurenojag - 12 januari 2014 19:31

Bra idé att komma på att isolera och bygga in vattentunna på den kallaste dagen denna vinter?!? Fingrarna är fortfarande stelfrusna och först nu börjar mitt "snedsprång" kännas...ja,ja, jag skar mig väl i fingret (som vanligt) och ja, lite halvdjupt sådär...Hanna & jag är så jäkla stolta att vi fixat detta helt utan inblandning av något manligt kön!! Vi är envisare än åsnor- båda två!!
Nu återstår att se hur tjock isen är på vattnet imorgonbitti. Om det var värt allt slit och köldskador;-P

Han med en gofika och bus hos brollorna också!! Sen är trädet påfyllt med solrosfrön, ostkanter, jordnötter och talgbollar!:-) Även de pyttesmå lurviga måste ha mat såklart och mössen i garaget får leva på spilld Fibergi:-)
Nu tänker jag krypa ner under filten och har jag tur slipper jag kliva ur den innan sänggåendet:-)
Gött mä vinter!!

Av djurenojag - 12 januari 2014 09:38

Oh my...! Andra dygnet utan hemsanering! Galet härligt!
-13,5 här just nu. Alldeles lagom snömängd. Katten har letat upp en varm golvslinga och myser.
Vinter på riktigt är verkligen Drómi's årstid! Öronen framåt, pigg, lyhörd och glad:-)
Lillkrabaten tog sovmorgon imorse - första gången sedan han kom, tror jag!;-) Vore skoj om det kunde hålls i sig. Tär på krafterna att bli väckt vid 5.30 varje morgon av gällt skall;-P
Ska hinkas lite kaffe innan förmiddagspromenixen - vovvar sover ju ÄN!!
//

Av djurenojag - 10 januari 2014 22:16

Yay!!! Vintern kom till slut!! Idag har jag dock inte hunnit varken se eller njuta av den på ett rättvist sätt!! Lycka för min dammsugare som fått semester!!! Fick fippla 10 minuter med fryst billås innan jag kunde åka hem från jobbet... Men en sushilunch gjorde dagen till guld i vilket fall som helst.
Mensvärk!:-(
Nu har klockan precis passerat 22, och då är det lagligt att krypa isäng!!! Jodå, det har jag bestämt att det är.
Helg och vinter på samma gång känns rätt bra just nu!

Atli myser ofta så här!! <3

Av djurenojag - 8 januari 2014 19:52

Väntar spänt som ett litet barn på julafton, efter snö, kyla och sol!!! Äntligen ska dammsugaren få sig lite välbehövlig semester!!
Vad åt ni till lunch? Min bestod i två kexchoklad och en 50cl julmust:-/ Sugar rush!! Kompenserade med god gratinerad lax till kvällsmat.
Annars totalt utmattad och dorsalläget är intaget.
//

Av djurenojag - 6 januari 2014 16:28

Behövs det några ord överhuvudtaget?

Av djurenojag - 6 januari 2014 09:55

Så, äntligen har det blivit någon nyans av ljusare grått så man kan ta sig ut på en promenix. Samma lika dilemma varje morgon - var är det minimalt med diken, träsk och pölar? Har dalat ner någon form av snöblandat inatt. Tänkte hinna med att rida innan eftermiddagens regn kommer in.
Sista jullovslediga veckodag. Sen får man gladligen vänta till Påsk...
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards