Djuren och Jag

Alla inlägg under januari 2014

Av djurenojag - 5 januari 2014 21:57

Snacka om alla nyanser av grått idag! Rått! Blött! Ruggigt! Rånigt! Dimmigt!
Fick rå om sexligan på förmiddagen. Mysigt! Vilket gäng de är tillsammans<3
Sen ridning och fika:-) Man måste allrid belöna sig med fika efter ridning. Så är det bara!:-D
Tog mig ett långt hett bad med lavendelolja, så nu är jag mjuk som en bäbisröv;-P
Verkar fortfarande som att vintern kommer nästa helg! LÄNGTAR!!!
Kommer det snö ska jag vara först ut att göra en snöängel:-)
Bara så ni vet!!
//

Av djurenojag - 5 januari 2014 00:05

Trots skitväder, lera och total D-vitaminbrist så har den här dagen varit alldeles till belåtenhet!
Även om jag är supernöjd med pälsvårdandet av jyckarna, så är nog ridningen det som står högst på nöjd-listan. D kunde tölta i arbetstempo utan den konstanta "kampen" och T töltade i arbetstempo med sånt benlyft och energi att jag nästan studsade ur sadeln:-P Sen blev det 2014 års semlapremiär med gofika tillsammans hos de bästa Goms!! Jo, jo, klart voffarna fick kalasa semla de också!
Ett....två..... eller var det tre(?) glas vin och tjål på kvällskvisten och nu laddar jag för att hoppa isäng! Jösses vad jag älskar att sova nuförtiden!!! Att bara få krypa ner och dra täcket över sig, sträcka ut den slitna kroppen - det är f_n lycka det!!!;-P
..... Ända tills lill-K sitter vid ytterdörren och skäller gällt skall (känns som 10 000Hz) klockan 6 imorgonbitti - bara för att han vill gå ut (inte för att rasta) och lägga sig och fortsätta sova!!
Natti Natti folks!
Sleep tight!
//

Av djurenojag - 3 januari 2014 19:29

Så var allvaret igång igen. Mjukstart med en endagsvecka, men full rulle...
Inte känns det väl som man varit ledig i två veckor inte. Som tur är har ju vädret varit lika kasst som alla andra dagar, så vad gjorde det att man jobbat liksom?
Kastat mig på sofflocket med benen i högläge. Snälla H har pysslat om flocken!! Laddar för pälsvård imorgon.

Visst måste man väl få leka med hundpipleksaker fast man är katt?!;-)

Av djurenojag - 2 januari 2014 08:48

Åh, klockan är halv nio. Det har inte ljusnat än. Regnet smattrar mot altantaket. Fortfarande blött. Lerigt. Grått. Tråkigt! Det var väl bara för att jag kostade på mig en ny fin vinterjacka, som det verkar bli den mildaste vintern i mannaminne.
Julskiten ska städas bort idag, och sen bort med nagellacket - imorgon är det vardag igen!! Om så bara för en dag:-)
Lite kaffe och invänta någon blek form av dagsljus, sen ska vovvarna få sig en promenad. De ville inte ens vara kvar ute i trädgården imorse, utan alla tre, plus katt, har intagit sängen!
//

Av djurenojag - 1 januari 2014 19:54

[Bild]

ETT

Av djurenojag - 1 januari 2014 11:05

Årets första dag! Vädret känns som en aprilmorgon-galet! Smälldes väldigt ytterst lite här, vilken ingen än jag är gladare för! Hundarna låg lugnt och gnagde frenetiskt på uppenbarligen de godaste benen någonsin som de bästa kom med!!<3 Hästarna var lite oroliga, men i det stora hela så höll de sig också hyfsat lugna! Så STORT TACK till alla som inte lät en massa pengar gå upp i rök!!!:-D
Jag är inte heller bakis, så dagen ska spenderas med hundpromis och ridning till max! Imorgon är det vardag igen och jag börjar med en ledig dag:-) Då ska julen skuras ut!!!! Sagt det förut, säger det igen: Nytt år kan inte börja med jul....
God Fortsättning!
2014 here I come!
//

Presentation

Oäkta dalkulla med djur som yrke, hobby och livsstil.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards